În acest context, statisticile Asociaţiei Constructorilor Europeni de Automobile (ACEA), valabile pentru cele 27 de state membre ale Uniunii Europene, plus Marea Britanie şi ţările EFTA - Islanda, Liechtenstein, Norvegia şi Elveţia -, arată că înmatriculările de autoturisme Dacia s-au cifrat luna trecută la 22.458 de unităţi, față de 59.270 de unități în martie 2019.
Rezultatele Dacia nu sunt, însă, cele mai slabe. Grupul FCA Fiat-Chrysler este ”lider” în Europa, cu o cădere a înmatriculărilor de 74,4%. Iar Lancia/Chrysler a raportat cea mai mare scădere: -91,5%.
Pe locul doi în ”top-ul scăderilor” se află Grupul PSA Peugeot Citroen Opel, cu -66,9% (vânzările Citroen au picat cu 69,1%), iar pe trei, Grupul Renault, cu -63,7%. În acest caz, nu Dacia a mers cel mai slab, ci Alpine (-74%) și Renault (-64,4%).
Pe următoarele două poziții se situează Mazda (-62,6%) și Ford (—60,9%), potrivit datelor ACEA din martie 2020.
Bineînțeles, nu există producător neafectat de COVID-19. Dar, nu poate fi trecut cu vederea faptul că cel mai bun rezultat, dacă îl putem numi așa, l-a înregistrat în martie Porsche: -13%.
Altfel, înmatriculările Grupului Volkswagen s-au diminuat cu 43,6%, cele ale Grupului Hyundai cu 41,8%, cele ale BMW Group cu 39,7%, cele ale Grupului Toyota cu 36,2%, cele ale Daimler cu 40,6% și cele ale Volvo cu 35,4%.
Nissan s-a dus în jos cu 51,5%, iar Mitsubishi și Honda cu 48,8% și 60,6%.
Citește și...
ANALIZĂ Prima lovitură dată de COVID-19 pieței auto europene: -55,1%. România, -32,2%