Pasiune, miros de benzină, adrenalină și eleganță. Cele mai tari „motoare” din lume la întâlnirea anuală
Aproape în fiecare an, începând din 1914, pasiunea, mirosul de benzină, adrenalina și eleganța își dau întâlnire la Milano, la Esposizione Internazionale Ciclo Motociclo e Accessori.
Cea de-a 82-a ediție a EICMA, desfășurată între 4 și 9 noiembrie 2025, sub sloganul „That’s Amore“, a fost o ediție record. Peste 600.000 de vizitatori, peste 730 de expozanți și peste 2.000 de branduri din peste 50 de țări au reiterat statul de etalon al evenimentului în lumea motocicletelor și a culturii mobilității pe două roți.

EICMA 2025 a arătat o energie pe care, din păcate, saloanele auto au pierdut-o în ultimii ani, sub presiunea electrificării și a digitalizării. De la „baby“ GS-ul BMW (F 450 GS), la DesertX-ul reînnoit de la Ducati, de la noul noul touring Honda CB1000GT și noul motor de aventură CFMoto 1000MT-X, până la revenirea lui Norton, premierele pe două roți, toate însoțite de vedete din MotoGP, miros de benzină, fete frumoase și acea energie care s-a risipit din lumea auto, au constituit rețeta de succes a evenimentului desfășurat pe o suprafață de circa 300.000 de metri pătrați.

Printre cele mai populare atracții ale EICMA 2025 s-a numărat și cea de-a 20-a aniversare a MotoLive, arena în aer liber care se întinde pe peste 60.000 de metri pătrați, cea mai mare de până acum, care a încântat publicul cu curse, spectacole acrobatice, competiții cu motociclete de aventură cu doi cilindri și extraordinara Cursă caritabilă a Campionilor, transmisă în direct la televizor, care a reunit douăsprezece legende ale motorsportului pentru o cauză nobilă.

Printre campionii asfaltului s-au numărăt Troy Bayliss, Carlos Checa, Marco Melandri, Alex Gramigni, Jeremy McWilliams și Thomas Chareyre. Iar la capitolul off-road au răspuns „prezent“ Stefan Everts, Christophe Pourcel, Chicco Chiodi, David Philippaerts și Marco Belli.

De asemenea, evenimentul a fost îmbogățit și mai mult de expoziția „Reginele Deșertului“, creată în colaborare cu ASO – Amaury Sport Organisation, un omagiu adus istoriei și legendei Raliului Dakar, cu 31 de motociclete originale expuse pentru prima dată în Italia și întâlniri zilnice cu protagoniștii celui mai faimos raliu din lume, care a atras peste 42.000 de vizitatori.

Zona Y.U.M. – Your Urban Mobility a fost, de asemenea, un mare succes, unde mii de vizitatori au putut încerca gratuit peste 40 de vehicule, inclusiv scutere, mopede și cvadricicluri
electrice.
Această suprafață de 4.000 m2 a confirmat capacitatea EICMA de a interpreta noile tendințe în mobilitatea urbană.

Cele mai importante noutăți de la EICMA 2025
Benelli TRK 602 X, TRK 902 Stradale și TRK 902 Xplorer
Constructorul italian Benelli a prezentat trei noutăți importante la EICMA 2025. Este vorba despre motocicletele de aventură TRK 602 X, TRK 902 Stradale și TRK 902 Xplorer.

TRK 602 X va înlocui modelul TRK 502 în gama Benelli. Motocicleta e animată de un nou motor bicilindru paralel de 554 cmc, la 270 de grade, care produce o putere declarată de 56 CP și un cuplu de 60 Nm. Benelli susține, de asemenea, că suspensia a fost îmbunătățită față de modelul 502.
TRK 902 Xplorer este noul model emblematic al Benelli, axat pe off-road. Are roată de 19 inch pe față și roată de 17 inch pe spate și o cursă a suspensiei de 17 centimetri, iar Benelli declară că motorul produce 95 CP și un cuplu de 80 Nm.
Iar TRK 902 Stradale, prin contrast, este noul model emblematic al Benelli pentru șosea. Stradale are jante de 17 inch față și spate, iar cursa suspensiei de 13 centimetri o face în mod clar o motocicletă de asfalt.
BMW F 450 GS – „Baby GS“
BMW a lansat la EICMA 2025 noul F 450 GS, supranumit și „Baby GS“ sau „GS-ul pentru fiecare zi“.
F 450 GS are o greutate de aproximativ 178 de kilograme și este pus în mișcare de un motor bicilindru de 420 cmc, cu un unghi ciudat, de 135 de grade, între cilindri, care dezvoltă 48 de cai putere și un cuplu de 43 Nm.

Modelul nu face niciun rabat în ceea ce privește confortul și siguranța, oferind, printre altele, ecran TFT, sisteme electronice de asistență și „Easy Ride Clutch“, pentru o conducere ușoară în oraș.
F 450 GS are roată de 19 inch pe față și roată de 17 inch pe spate.
CFMoto - Prototipul V4 SR-RR
CFMoto a făcut senzație la EICMA 2025 cu prototipul V4 SR-RR, care ar putea semnala intenția producătorului de a intra în MotoGP.
Dacă V4 SR-RR va ajunge în producția de serie, nu se știe încă. Dar prototipul este platformă de testare pentru un nou motor V4 de 997 cmc, despre care CFmoto susține că produce peste 210 cai putere.

CFMoto a adus la EICMA 2025 și o nouă motocicletă de aventură de top, 1000MT-X, cu motor bicilindru paralel de 946 cmc, care dezvoltă 111 cai putere și un cuplu de 80 Nm. Motorul dispune de suspensie KYB complet reglabilă, față și spate, cinci moduri de condus, ABS și control al tracțiunii sensibile la înclinare, TPMS, schimbător rapid de viteze, mânere și șa încălzite, etc..
Honda – Noua CB1000GT și prima sa motocicletă electrică
Honda a surprins la EICMA 2025 cu premiera mondială a primei sale motociclete electrice, Honda WN7. Sub motto-ul „Be the Wind“, modelul promite accelerație instantanee, rafinament și liniște specifice propulsiei electrice, dar și dinamica tipică Honda, validată prin teste extinse pe drumurile din Europa.
Cu o baterie de 9,3 kWh și un motor de 18 kW, WN7 oferă oficial o autonomie de peste 140 km și compatibilitate cu încărcarea rapidă CCS2, de la 20% la 80% în 30 de minute.

Honda a adus la EICMA 2025 și noul CB1000GT, un model creat pentru cei care caută confort suprem pe distanțe lungi, dar și performanță sportivă
autentică.
Motorul derivat din Fireblade – același utilizat pe CB1000 Hornet – oferă un echilibru între forță și rafinament. Suspensia Showa EERA (Electronically Equipped Ride Adjustment), carenajul optimizat aerodinamic și lista extinsă de echipamente standard (ABS Cornering cu IMU pe 6 axe, quickshifter, manșoane încălzite, cruise control, conectivitate Honda RoadSync, sistem Emergency Stop Signal etc.) definesc un pachet premium pentru orice tip de drum.
KTM Brabus 1400R – Când tunerul Mercedes se dă pe 2 roți
Producătorului austriac KTM a prezentat modelul Brabus 1400R, făcut în colaborare, după cum arată și numele, cu Brabus, tunerul specializat, în general, pe modificarea mașinilor Mercedes-Benz.

Motocicleta Brabus dezvoltă 190 de cai și un cuplu de 145 Nm, dintr-un motor V-twin de 1.350 cmc. Carena este complet modificată față de cea a motocicletei KTM de bază, având, de exemplu, evacuarea sub coadă și renunțând-se la șaua pasagerului.
KTM Brabus 1400R „Signature Edition“ va fi produsă în doar 100 de exemplare, iar prețul său sare de 40.000 de euro.
Norton – Renașterea mărcii britanice
Producătorul britanic Norton, care a făcut prima motocicletă în 1902, a renăscut la EICMA 2025, sub umbrela indienilor de la TVS Motor Company. A prezentat patru motoare, unul sport, unul
„naked“ și două „adventure“-uri. Este vorba de Manx R, Manx, Atlas și, respectiv, Atlas GT.

Mai multe detalii au fost dezvăluite, deocamdată, doar despre Manx R: motor V4 de 1.200 cmc și peste 200 de cai, frâne Brembo, carene și jante din carbon și suspensie semi-activă.
Suzuki SV-7GX – Întoarcerea unei legende cu o tușă digitală
SV-7GX, noua încarnare a seriei SV de la Suzuki, păstrează motorul bicilindru în V de 645 cmc, care dezvoltă 73 cai putere și un cuplu de 64 Nm, dar adaugă un ecran TFT, o funcție de schimbare rapidă a vitezelor și moduri de condus SIRS.

Motocicleta este un „crossover“ cu caracter sport-touring.
Yamaha – Refresh pentru YZF-R7
Yamaha a reîmprospătat modelul YZF-R7 pentru 2026. Motocicleta a primit un număr surprinzător de modificări, începând cu o nouă suspensie față și spate – 12 cm cursă față și 12,2 cm spate, în scădere de la 12,9 cm față și spate la modelul din 2025, dar fără a se schimba garda la sol, capacitatea rezervorului a fost ușor crescută și ABS-ul a devenit mai inteligent, fiind sensibil la înclinare. De asemenea, R7 a primit carenajele revizuite.
