Mașinile noi sau mai noi, de maximum 8-9 ani vechime, sunt mult scump de reparat decât cele cu vârste de peste 10 ani. Iar piesele la mașinile de peste 20 de ani costă aproape jumătate cât la o una tânără, arată un studiu Oscaro, realizat în Franța.
Mașinile noi sau mai noi, de maximum 8-9 ani vechime, sunt mult scump de reparat decât cele cu vârste de peste 10 ani. Iar piesele la mașinile de peste 20 de ani costă aproape jumătate cât la o una tânără, arată un studiu Oscaro, realizat în Franța.
În 2024, la nivelul Uniunii Europene, au fost înmatriculate 1,45 milioane de mașini electrice noi. Iar harta cotelor de piață ale automobilelor pe baterii, realizată de Eurostat, arată că România a stat mai bine la acest capitol decât țări cu economii mult mai potente.
Piața de mașini noi a crescut timid, cu 1,3%, la nivelul UE, în aprilie 2025. În România, însă, cifrele arată că e în criză. Înmatriculările de mașini noi s-au prăbușit cu 24%, față de aprilie 2024, pe fondul întârzierii Rabla, iar în primele 4 luni din 2025 au scăzut cu 5,1%.
Piața auto din România e în criză. Românii nu mai au nici 15.000 € pentru o Dacie nouă, înmatriculările de mașini noi s-au prăbușit cu 24,7% în aprilie și cu 7% în primele 4 luni din 2025. În paralel, piața de mașini second-hand duduie: +16,5% în aprilie.
Românii nu au bani de mașini noi. Piața second-hand a bubuit în martie: +28%. În primele trei luni din 2025, în România au fost înmatriculate 84.135 de autoturisme SH, cu 14% mai multe decât în aceeași perioadă din 2024, și 33.228 de mașini noi.
Românii nu au bani de mașini noi. Piața auto a început anul slab, acumulând o scădere de 1,25% în primele 2 luni, față de același interval din 2024. Iar reducerea tichetului Rabla cu 5.100€ prăbușește în continuare piața mașinilor electrice. Doar 721 au fost vândute în februarie.
Majoritatea piețelor auto din Europa au crescut în primele 4 luni din 2024, față de același interval din 2023, însă România e pe minus. Cel mai rău este în Estonia, unde îngistrările de mașini noi au scăzut cu 14,9%.
”Barometrul sărăciei”, balanța înmatriculărilor de automobile noi și second hand pentru prima dată în țară, arată că românii și-au luat de 3 ori mai multe mașini SH decât noi în 2024.