Gigantul auto Stellantis, în colaps? Rezultatele financiare pe primele 6 luni din 2024 au indicat un profit net diminuat cu 48%, față de același interval din 2023. Iar șeful grupului, care deține 14 mărci, a declarat că mărcile care nu fac bani ar putea fi închise.
De ce investitorii străini se bat să intre pe piața noastră: creșterile anuale ale profitului multinaționalelor ce operează în România, de neatins în altă parte
Dacia Sandero a ajuns cea mai vândută mașină în UE și în Europa, în primele 6 luni din 2024, după ce în 2023 a ocupat locul 2, după Tesla Model Y. Acum, prima electrică e pe locul 8 în top-ul vânzărilor, care este dominat de modele subcompacte.
Vânzările de mașini electrice merg prost. Șeful Renault spune că ținta 2035 pentru eliminarea totală a automobilelor noi pe benzină și motorină este ireală. „Adevărul este că nu suntem încă pe traiectoria adecvată pentru a ajunge la 100% automobile electrice în 2035”, afirmă el.
Mașina nouă devine pentru din ce în ce mai mulți oameni, se pare, un „lux”. În 10 ani, prețul mediu al unei mașini mici a „bubuit”, de la 13.041 € la 22.591 €. Adică, cu 73%. Și, evident, nicăieri veniturile nu au ținut un asemena ritm de creștere.