A scăzut numărul înmatriculărilor de autoturisme noi în România. Înmatriculările de autoturisme noi în România au scăzut cu 3,6%, în primele zece luni ale anului în curs, față de aceeași perioadă din 2024, conform ultimelor statistici.
                A scăzut numărul înmatriculărilor de autoturisme noi în România. Înmatriculările de autoturisme noi în România au scăzut cu 3,6%, în primele zece luni ale anului în curs, față de aceeași perioadă din 2024, conform ultimelor statistici.
                Per total, în primele 9 luni din 2025, piața auto din UE a crescut timid, cu 0,9%, față de același interval din 2024. Dacă Lituania „a explodat” cu 41,5% și Estonia „s-a prăbușit” cu 40,5%, România a înregistrat a 5-a cea mai mare scădere.
                
                Două dintre cele 96 de modele speciale BMW M dedicate fenomenalului pilot Valentino Rossi, „Il dottore”, la împlinirea a 46 de ani, au ajuns în România. BMW M4 CS VR46 costă peste 200.000 €, TVA inclusă, iar în preț intră și o întâlnire cu Valentino Rossi.
                Rezultatele din luna septembrie indică o aparentă revenire a pieței auto din România, cu o creștere de aproape 40%, față de aceeași perioadă din 2024. Interesant, românul pare în continuare „frate” cu dieselul, vânzările de autoturisme pe motorină crescând cu 45% luna trecută.
                Autoritățile de la Beijing se implică direct în exporturile de mașini electrice chinezești. „Producătorii chinezi trebuie să stabilească procese standardizate şi exporturi de înaltă calitate”, a precizat șeful Centrului de Cercetare pentru Politici al China Automotive Technology.
                În primele 8 luni din 2025, piața auto UE a stagnat, înregistrând o scădere cu 0,1%. În același timp, vânzările de mașini noi din România s-au prăbușit cu 9,6%, consemnând a 4-a cea mai mare scădere procentuală din Uniune, după Estonia, Malta și Belgia.
                În configuratorul Dacia a apărut un pick-up de lifestyle dezvoltat pe baza SUV-ului Duster III, cu benă de 1.050 mm lungime și 1.000 mm lățime. Modelul omologat ca autoutilitară N1 pornește de la un preț destul de piperat, 31.439 €, cu TVA. Un Isuzu D-Max pleacă de la 37.000 €.
                Înmatriculările de mașini noi au „bubuit” brusc, cu 52%, în august, în România, după ce în primele 6 luni ale anului au fost pe minus, iar în iulie au crescut cu 26%, deși românii n-au descoperit saci cu bani. Explicația e legată de TVA, Rabla, chiar dacă n-a început, și oferte.