François Provost, noul șef al Renault, trage un semnal de alarmă, în contextul în care UE impune obiective ambițioase de decarbonizare și prețurile vehiculelor cresc vertiginos. El spune că „oamenii nu mai au bani să cumpere mașini noi”.
François Provost, noul șef al Renault, trage un semnal de alarmă, în contextul în care UE impune obiective ambițioase de decarbonizare și prețurile vehiculelor cresc vertiginos. El spune că „oamenii nu mai au bani să cumpere mașini noi”.
Vânzările de mașini electrice sunt slabe, cu mult sub previziuni, peste tot în lume. Dar într-o țară producătorii sunt de-a dreptul disperați că rămân cu automobilele pe baterii pe stoc. Maserati, de exemplu, oferă o reducere de 50.000 $ pentru două modele.
Renault Group și-a publicat cifrele pe primele 9 luni din 2025. Dacă afacerile grupului au crescut cu 3,7%, față de același interval din 2024, Dacia a urcat pe locul 2 în preferințele clienților persoane fizice din Europa și a depășit pragul de 500.000 unități vândute global.
Un studiu de piață realizat în Marea Britanie arată că, având în vedere evoluția rapidă a tehnologiilor, mașinile electrice sunt deocamdată cam bani aruncați. Rata de depreciere ajunge și la peste 70%, după 3 ani și 60.000 km parcurși.
În contextul cererii scăzute de mașini electrice, Porsche renunță la strategia 100% electrică pentru Boxter și Cayman. Noile modele vor avea și motoare termice, un propulsor luat în calcul fiind boxerul de pe 911, și, se pare, versiuni plug-in hybrid.
Jochen Goller, unul dintre membrii board-ului BMW, afirmă că „mașinile termice nu vor dispărea niciodată”, reconfirmând convingerea companiei că electrificarea și motoarele cu combustie internă vor coexista cel puțin în viitorul apropiat.
Maextro S800, limuzina de lux făcută de JAC și Huawei și supranumită „Rolls-Royce-ul chinezesc”, se vinde ca pâinea caldă: 1.000 unități/lună. Ca idee, în cel mai bun an al său, 2022, prestigiosul constructor britanic a vândut 6.021 de mașini.
Datele oficiale arată că românii nu se înghesuie la mașini electrice și mai ales la cele chinezești. La nivelul lui august 2025, în România, erau înmatriculate în total 58.235 de unități, respectiv circa 0,6% din parcul auto. Iar în TOP 30 nu figurează nicio marcă chinezească.