Tesla a fost îngropată, se poate spune, de Elon „Politicianul” Musk, după doar câteva luni petrecute de miliardar la Casa Albă, alături de Trump. Profitul producătorului de mașini electrice s-a prăbușit cu 71% în primul trimestru din 2025 iar vânzările au scăzut cu 13%.
Uită de BMW, Mercedes, Audi, Lexus etc.! Un SUV electric de lux chinezesc se vrea Bentley la 68.000 $, adică la circa o jumătate din prețul unui SUV premium cu „pedigree”, făcut de un producător reputat. Cea mai scumpă variantă ajunge la aproximativ 136.000 $.
Prețurile autovehiculelor au crescut enorm, și cu 50%, în unele cazuri, în ultimii 7-8 ani, pe fondul inflației și ale provocărilor din industrie. Dar, s-au mai ponderat. Iar un importator a decis în premieră să afișeze istoricul prețurilor în România începând din ianuarie 2024.
Piața de mașini noi din România este sufocată de întârzierea lansării Rabla 2025. În primele 3 luni ale anului, a crescut timid, cu 2,4%. Dar, în martie a scăzut cu 12,9% față de februarie. Iar pe piața de electrice e dezastru. Piața de mașini SH a crescut, însă, cu 14,2%.
Un studiu de piață, în cadrul căruia a fost analizată evoluția prețurilor a peste 800.000 de automobile, arată că mașinile electrice sunt bani aruncați. Pierd aproximativ 60% din preț în 5 ani. Adică, de exemplu, dacă dai 50.000€ pe Tesla Model 3 peste 5 ani mai iei 20.000.