Pe fondul crizei profunde a industriei auto europene, generată de în principal de costurile electrificării, UE amână „moartea” mașinilor pe benzină și motorină setată în 2035. Industria și cumpărătorii pot răsufla ușurați.
Pe fondul crizei profunde a industriei auto europene, generată de în principal de costurile electrificării, UE amână „moartea” mașinilor pe benzină și motorină setată în 2035. Industria și cumpărătorii pot răsufla ușurați.
Un raport realizat de Ernst & Young (EY) arată că 50% dintre europenii și americanii care vor să-și ia o mașină în următorii 2 ani, nouă sau second-hand, optează pentru un automobil pe benzină ori diesel, un procent în creștere cu 13 puncte față de 2024.
Vânzările de mașini electrice sunt slabe, cu mult sub previziuni, peste tot în lume. Dar într-o țară producătorii sunt de-a dreptul disperați că rămân cu automobilele pe baterii pe stoc. Maserati, de exemplu, oferă o reducere de 50.000 $ pentru două modele.
A scăzut numărul înmatriculărilor de autoturisme noi în România. Înmatriculările de autoturisme noi în România au scăzut cu 3,6%, în primele zece luni ale anului în curs, față de aceeași perioadă din 2024, conform ultimelor statistici.
Un studiu de piață realizat în Marea Britanie arată că, având în vedere evoluția rapidă a tehnologiilor, mașinile electrice sunt deocamdată cam bani aruncați. Rata de depreciere ajunge și la peste 70%, după 3 ani și 60.000 km parcurși.
Două dintre cele 96 de modele speciale BMW M dedicate fenomenalului pilot Valentino Rossi, „Il dottore”, la împlinirea a 46 de ani, au ajuns în România. BMW M4 CS VR46 costă peste 200.000 €, TVA inclusă, iar în preț intră și o întâlnire cu Valentino Rossi.
Jochen Goller, unul dintre membrii board-ului BMW, afirmă că „mașinile termice nu vor dispărea niciodată”, reconfirmând convingerea companiei că electrificarea și motoarele cu combustie internă vor coexista cel puțin în viitorul apropiat.
Autoritățile de la Beijing se implică direct în exporturile de mașini electrice chinezești. „Producătorii chinezi trebuie să stabilească procese standardizate şi exporturi de înaltă calitate”, a precizat șeful Centrului de Cercetare pentru Politici al China Automotive Technology.