În încercarea de a stopa invazia mașinilor electrice chinezești mai ieftine din cauza sprijinului acordat de stat producătorilor și nerespectării normelor de mediu, UE a introdus din toamna lui 2024 taxe de import uriașe. Chinezii s-au adaptat, însă, și atacă altfel, cu hibride.
Popularitatea mașinilor electrice e în creștere, mai ales în rândul oamenilor preocupați de mediu și tentați cu incentive de stat. Dar nu toți sunt satisfăcuți de ce le oferă. O șoferiță, de pildă, a renunțat la electrică după 3 luni și s-a întors la un SUV premium pe benzină.
Topul celor mai vândute mașini în Europa s-a schimbat aproape radical în ultimii 20 de ani, marcați de criza economico-financiară din 2008, pandemia de COVID-19 și războiul din Ucraina, și arată că europenii sunt din ce în ce mai atenți la bani.
Cum salariul mediu net, în mână, în România e de 1.100 €, matematic, românii nu au bani de mașină nouă, ci de una de maximum 6.500 €, bani la care nu găsești decât una second hand cu 200.000 km sau mai mult la bord. Merită, însă? Mecanicii explică clar la ce să vă așteptați.
Un partener Toyota din China aruncă o adevărată bombă pe piața autovehiculelor cu încărcare la priză. Propune o mașinuță electrică la doar 4.175 €, care poate merge până la 222 km cu un plin de baterie. Adică, e de aproape 4 ori mai ieftină decât o Dacia Spring.