Constructorii auto din China atacă Europa din toate pozițiile. Chery, de exemplu, a pus pentru prima dată piciorul pe „Bătrânul continent” în Polonia, apoi în Grecia și acum în România. Pe piața autohtonă a venit, pentru început, cu SUV-urile Tiggo 7 și Tiggo 8.
Deși datele statistice arată că românii n-au bani de mașini noi și inclusiv în municipii unii continuă să se încălzească cu sobe pe lemne, cărbune, etc., autoritățile vor să le interzică pe cele vechi în București și alte orașe mari, prin crearea unor zone cu emisii reduse (LEZ).
Jörg Schlagbauer, boss-ul Audi, este de părere că oamenii nu trebuie forțați să-și ia mașini electrice. „Oamenii nu-i vor lăsa pe politicieni să le dicteze ce mașini să conducă”, a punctat el.
Întârzierea lansării Rabla 2025 și, apoi, blocarea programului pe termen nedeterminat, în vederea reevaluării, în contextul crizei bugetare, au pus pe butuci piața de mașini noi din România. În iunie, înmatriculările au înregistrat o cădere istorică de 50,1%.
Vânzările de mașini noi în România au înregistrat cea mai mare scădere din UE în mai, fără Rabla: -32,7%. Iar în primele 5 luni ale anului au fost înmatriculate doar 54.209 de unități (-12,8%, față de aceeași perioadă din 2024. În paralel, piața de mașini SH „duduie”: +34%.