Piața auto din România a început prost anul: -6,38% noi și +0,5% SH în ianuarie. Iar previziunile producătorilor și importatorilor indică un 2025 slab, după trei ani de creștere.
Mărcile auto chinezești sunt în ofensivă în întreaga Europă și, ușor, ușor, intră hotărât și pe piața auto din România. Newsweek a calculat câte mașini chinezești noi și-au luat românii în 2024, iar „bonus” vă spunem și ce modele, și ce motorizări au ales.
Țara din Europa în care top-ul celor mai vândute mașini e dominat de Porsche în 2024, cu modelul 911 pe primul loc și SUV-ul Cayenne pe locul 3, are un steag similar cu cel al României. Ne batem cu ei și la fotbal.
Piața de mașini premium din România a mers bine în 2024. BMW și-a păstrat poziția de lider și a atins un nou record, cu 4.895 unități înmatriculate. SUV-ul X5 a rămas „best seller”, dar, interesant, românii au cumpărat mai multe limuzine Seria 7 ca austriecii.
Criză? În 2024, românii și-au luat zeci de mașini de lux și bolizi, precum Ferrari, Lamborghini, Rolls-Royce, Bentley sau Aston Martin, cu prețuri de bază cuprinse între 250.000 și 1.700.000 €.