Mașinile Dacia au reușit să atingă o cotă de piață record în Europa, în 2024. Sandero a bătut VW Golf și Renault Clio, fiind cel mai vândut autoturism pe „Bătrânul continent” anul trecut. Mașina electrică Tesla Model Y, cu care s-a duelat în 2023, a căzut pe locul 6.
Războiul din Ucraina este bucuria chinezilor. Mai precis, a producătorilor auto din China. Piața auto din Rusia a ajuns la 1,57 milioane de automobile noi în 2024, crescând cu 48,4% față de 2023, și a fost inundată de mașini „Made in China”. Lada și-a păstrat însă prima poziție.
Divizia de performanță a constructorului bavarez BMW, BMW M GmbH, a încheiat anul 2024 cu rezultate-record la nivel global, dar și în România. Românii și-au cumpărat 684 de modele BMW M în 2024. Dintre acestea, 89 sunt XM-uri, de peste 170.000 € bucata.
După un 2024 greu, 2025 se anunță dur pentru industria auto din Europa și mai ales din Germania. Zeci de mii de oameni sunt în pericol să-și piardă locul de muncă. Experții prevăd creșterea falimentelor cu 40% până la 50% în acest an.
Cu un salariu mediu net de circa 5.200 lei/lună (1.100 €), datele arată că românii nu au bani de mașini electrice noi. Cu ecobonusul Rabla Plus tăiat cu 50% de guvern, au înmatriculat doar 9.743 în 2024, cu peste 36% mai puține ca în 2023. Iar benzina e la putere.