Gamă de modele mică și îmbătrânită, val de dezaprobare a acțiunilor și mesajelor politice ale lui Elon Musk și lipsă de bani. S-a terminat supremația mașinilor electrice Tesla în Europa. Chinezii de la BYD au preluat prima poziție pe piața europeană a automobilelor pe baterii.
Criza de pe piața auto europeană lovește puternic și România. Europenii nu mai au bani de mașini noi, iar Producția Dacia de la Pitești și cea a Ford de la Craiova a scăzut cu 11,6% în primele 4 luni din 2025, față de aceeași perioadă a anului trecut.
Vin chinezii! După MG, Geely, BAIC, Lynk & Co, DFSK, Forthing, Leapmotor, etc., BYD, constructorul auto care în 2024 a devenit liderul mondial al producției de mașini electrificate, a intrat oficial pe piața din România. Pentru început, atacă cu 4 modele, 3 electrice și un PHEV.
Piața auto din România e în criză. Românii nu mai au nici 15.000 € pentru o Dacie nouă, înmatriculările de mașini noi s-au prăbușit cu 24,7% în aprilie și cu 7% în primele 4 luni din 2025. În paralel, piața de mașini second-hand duduie: +16,5% în aprilie.
Ce mașini și-au luat europenii în primele 3 luni din 2025? Top 3 este dominat autoritar de VW. Pe locurile 2 și 3 se clasează mărcile Toyota și BMW. Urmează Skoda și Peugeot. În ceea ce privește modelele, Dacia Sandero conduce în continuare detașat clasamentul.