
Povestea uitată a primei mărci de mașini de pe teritoriul României de astăzi a început în 1909
Primele mașini făcute pe teritoriul României de astăzi nu au fost nici Malaxa, nici IMS / ARO, nici Dacia. Povestea mărcii a început în anul 1909.
Primele mașini făcute pe teritoriul României de astăzi nu au fost nici Malaxa, nici IMS / ARO, nici Dacia. Povestea mărcii a început în anul 1909.
Un raport al Comisiei pentru Afaceri Economice din senatul Franței arată că industria auto din hexagon a intrat într-o criză profundă din cauza costurilor electrificării și a concurenței neloiale din China. Iar senatorii francezi propun o serie de măsuri-șoc de salvare.
România a urcat pe locul 6 în Europa la producția de mașini în primele 6 luni din 2025, pe fondul crizei din industria auto. Pe porțile celor doi producători autohtoni, Dacia și Ford, au ieșit mai multe automobile decât pe ale celor 3 din Ungaria.
Dacia a demarat o adevărată revoluție în gama sa. Noi motoare, tehnologii și opțiuni pentru Logan, Sandero, Jogger, Duster și Bigster, mici schimbări de design, mașina electrică Dacia Spring ajunge la 100 CP și... un concept denumit Hipster, un fel de „Lăstun” pe baterii.
Autoritățile de la Beijing se implică direct în exporturile de mașini electrice chinezești. „Producătorii chinezi trebuie să stabilească procese standardizate şi exporturi de înaltă calitate”, a precizat șeful Centrului de Cercetare pentru Politici al China Automotive Technology.
În primele 8 luni din 2025, piața auto UE a stagnat, înregistrând o scădere cu 0,1%. În același timp, vânzările de mașini noi din România s-au prăbușit cu 9,6%, consemnând a 4-a cea mai mare scădere procentuală din Uniune, după Estonia, Malta și Belgia.
În ciuda crizei generale din industria auto, producția de mașini în România merge aproape strună, încă. În primele 8 luni din 2025, Dacia Pitești și Ford Craiova au produs 346.800 de unități, doar cu 2,7% mai puțin decât în același interval din anul-record 2024.
Ediția 2025 a salonului auto de la Munchen, IAA Munchen, unul dintre cele mai importante la nivel global, și-a deschis porțile, iar constructorii europeni răspund cu mașini electrice mai accesibile la ofensiva chinezilor pe piața de pe „Bătrânul continent”.