Gigantul auto american Ford a raportat un profit net în scădere cu 65% în primul trimestru din 2025, față de aceeași perioadă din 2024. Și, cum deja a pierdut 200.000.000 $ din cauza „tarifelor reciproce” ale lui Trump, s-a abținut de la orice previziune pentru acest an.
Piața auto din România e în criză. Românii nu mai au nici 15.000 € pentru o Dacie nouă, înmatriculările de mașini noi s-au prăbușit cu 24,7% în aprilie și cu 7% în primele 4 luni din 2025. În paralel, piața de mașini second-hand duduie: +16,5% în aprilie.
Ford renunță să mai dezvolte un creier electronic și mașini 100% conectate pe model Tesla, deși proiectul a fost o prioritate pentru CEO-ul Jim Farley și Doug Field, principalul său adjunct care a fost înainte director la Apple și Tesla.
Specialiștii Toyota pasionați de motorsport lucrează la dezvoltarea de mașini electrice sport. Dar șeful Toyota, Akio Toyoda, spune clar că nu crede în ele. „Prefer mirosul de benzină și zgomotul motorului”, a declarat el.
Electrificarea naște „monștri”! Prima mașină electrică Ferrari, programată să fie prezentată în octombrie 2025, se pare că va avea la bază o platformă tehnică „Made in China”.