Șoc, în industria auto! Taxele vamale suplimentare de 25% pentru toate mașinile și piesele importate în SUA impuse de Donald Trump dinamitează toți producătorii și mai ales pe cei americani. Acțiunile GM s-au prăbușit imediat cu 8%, Ford, -4,5% VW, -5,1%, BMW, -3,5%.
Un important producător de piese auto dă afară 600 de oameni din 2.000 în România și taie salariile specialiștilor IT cu 25%. La fabrica sa de lângă Brașov se produc module de climatizare, comutatoare și alte elemente pentru modele Audi, Mercedes sau Porsche, de exemplu.
Constructorii auto chinezi au, se pare, o nouă tactică de invazie a Europei cu mașini electrice. Profitând de criza din industria auto UE, provocată de costurile electrificării și concurența din China, două mărci mari chinezești negociază producția la Magna Steyr, în Austria.
România nu e „cimitirul de mașini” al UE, ci Grecia. Bulgaria nici nu dă cifre. Oamenii nu au bani de mașini noi, în contextul în care prețurile au crescut și cu 50% în 7-8 ani. Media de vârstă urcă accelerat peste tot, iar autoritățile „inventează” taxe pentru cele vechi.
Noi concedieri mascate în plecări voluntare se negociază la una dintre cele mai cunoscute mărci auto la nivel global, între patronat și sindicate. Anul trecut au fost dați afară 1.100 de angajați.