Criza din industria auto, generată de costurile electrificării și scumpirea materiilor prime care au crescut prețurile automobilelor la un nivel fără precedent, și tarifele lui Trump pentru importurile în SUA au dus producția din UK la cel mai scăzut nivel din 1949.
Criza generală din industria auto europeană se adâncește continuu. Un important producător auto din România, care lucrează, de pildă, pentru Tesla, Mercedes și Audi, și care a tăiat salariile cu 25% și a redus 600 de locuri de muncă în martie, dă afară iar zeci de angajați.
Vânzările de mașini noi în România au înregistrat cea mai mare scădere din UE în mai, fără Rabla: -32,7%. Iar în primele 5 luni ale anului au fost înmatriculate doar 54.209 de unități (-12,8%, față de aceeași perioadă din 2024. În paralel, piața de mașini SH „duduie”: +34%.
Akio Toyoda, șeful Toyota, afirmă că o mașină electrică poluează cât 3 mașini hybrid de-a lungul întregului ciclu de viață, relansând dezbaterea privind beneficiile electrificării totale.
Constructorul Lada, devenit iar 100% rusesc după ce Renault și-a vândut participația cu o rublă și a plecat din Rusia, din cauza războiului din Ucraina, a dezvoltat un model nou după aproape 30 de ani. Se numește Azimut și în comunicatul de prezentare i se aduce o odă lui Putin.