UE pornește războiul împotriva anvelopelor chinezești de ieftine. A demarat o achetă care, dacă va confirma faptul că industria europeană a pneurilor suferă un prejudiciu sau este susceptibilă de a suferi un prejudiciu, va duce la impunerea de taxe antidumping.
Criza din industria auto, generată în principal de costurile electrificării, se adâncește continuu. Chinezii concediază 3.000 de angajați Volvo din Suedia, ca urmare a programului de restructurare anunțat luna trecută. Majoritatea sunt „gulere albe”, adică specialiști de birou.
Gamă de modele mică și îmbătrânită, val de dezaprobare a acțiunilor și mesajelor politice ale lui Elon Musk și lipsă de bani. S-a terminat supremația mașinilor electrice Tesla în Europa. Chinezii de la BYD au preluat prima poziție pe piața europeană a automobilelor pe baterii.
Criza de pe piața auto europeană lovește puternic și România. Europenii nu mai au bani de mașini noi, iar Producția Dacia de la Pitești și cea a Ford de la Craiova a scăzut cu 11,6% în primele 4 luni din 2025, față de aceeași perioadă a anului trecut.
Cum industria auto e în criză și oamenii nu au bani de mașini electrice, UE amână noile norme de emisii de CO2 mult mai drastice pentru trei ani. Producătorii scapă astfel de amenzile de miliarde de euro pe care trebuiau să le plătească din 2025.