Au șanse mașinile electrice să le ia repede locul celor termice?
Au șanse mașinile electrice să le ia repede locul celor termice?
Criza generalizată din industria auto europeană se amplifică și în România. Unul dintre cei mai mari furnizori din România, care deja și-a închis fabrica din Luduș, a anunțat noi restructurări masive. 3.700 de angajați de la facilitățile sale din Arad sunt în pericol.
BMW Seria 3 a împlinit 50 de ani. De la începutul producţiei, în 1975, „Rechinul”, „Ursulețul”, „Pisica” și următoarele 3 generații au ieşit de pe linia de asamblare de peste 18 milioane de ori, din 18 uzine, din 13 ţări. Iar povestea modelului continuă și în era curentată.
Producătorii de mașini electrice cu baterii din China vor avea „coșmaruri” în UE din 2027. Bruxellesul introduce un „pașaport” pentru bateriile de înaltă tensiune, ce va include informații despre proveniența materialelor, lanțul de aprovizionare și producție, durabilitate, etc..
John Elkann, șeful gigantului Stellantis (Peugeot, Fiat, Citroen, Jeep, etc.), s-a alăturat celorlalte voci puternice din industria auto europeană, precum BMW, Renault și Mercedes, și a atras atenția că regulile UE privind emisiile ar putea provoca un „declin ireversibil”.
Criza din industria auto, generată în principal de costurile electrificării și concurența neloială a mașinilor chinezești, se adâncește continuu. „Motorul Europei”, Germania, s-a gripat. A dat afară circa 50.000 de angajați în 2025.
În vara anului 2026, Dacia va lansa o compactă break, cu elemente de crossover, în stil Stepway, ce va ținti, de exemplu, publicul Skoda Octavia Combi Scout. Modelul cu nume de cod C-Neo a fost surprins recent în teste, în sudul Spaniei.
Dacă unii producători auto din China și-a făcut sau își vor face propriile uzine în Europa pentru a scăpa de taxele vamale, alții au o nouă tactică. De exemplu, GAC și Xpeng încep să facă mașini la Magna, unde s-au fabricat și se fabrică și modele Mercedes, BMW, Toyota, Aston.