Realitatea arată că mașinile electrice nu se vând fără subvenții. Iar, cum criza din industria auto europeană, generată mai ales de costurile electrificării, se adâncește pe zi ce trece, Comisia Europeană ar putea lua în calcul un ecobonus la nivelul întregii Uniuni.
Încă o victimă a electrificării mașinilor! Firma germană de inginerie mecanică Manz a intrat în faliment, după ce afacerile cu echipamente pentru fabricile de baterii au mers prost.
Grupul Volkswagen închide pentru prima dată în ultimii zeci de ani o uzină în Europa, pe cea din Bruxelles, unde se face modelul electric Audi Q8 e-tron, în februarie 2025, din cauza crizei electrificării. Dar, a inaugurat deja o fabrică de mașini electrice în China.
Criza din industria auto, generată în principal de costurile electrificării, nu ocolește nici Porsche. Șefii reputatului constructor german sunt în alertă, după ce strategia mașinilor electrice a eșuat, chiar dacă cele două „curentate”, Taycan și Macan, au rezultate promițătoare.
Șeful Mazda, Masahiro Moro, a declarat, în contextul crizei din industria auto generată mai ales de costurile mari ale electrificării autovehiculelor, că americanii vor mașini ieftine și fiabile pe benzină și diesel, nu soluții electrificate.