Criza din industria auto globală, generată în principal de costurile electrificării și scumpirea materiilor prime, se adâncește continuu și nu ocolește România. Un important producător dă iar afară zeci de oameni, de această dată, de la centrul său din Iași.
Un nou război se prefigurează în Europa. Principalele 3 țări din punct de vedere al industriei auto de pe „bătrânul continent” nu se mai înțeleg în ceea ce privește viitorul mașinilor și al mobilității.
China joacă dur cartea pământurilor rare esențiale pentru mașinile electrice și în alte industrii. Deține circa 70% din resurse, a restricționat exporturile și este decisă să-și asigure „monopolul” și cu forța. Susține o grupare militară care controlează noi mine din Myanmar.
Piața de mașini noi din România este în criză S-a prăbușit în mai cu 32%, la doar puțin peste 10.000 unități, și în primele 5 luni din 2025, cu 12%, față de aceeași perioadă din 2024. În paralel, piața de mașini la mâna a doua a „explodat: +34% în mai.
Criza din industria auto globală, generată în principal de costurile electrificării și scumpirea materiilor prime, se adâncește continuu. Liderul industriei auto din România, cu circa 20.000 de angajați, a anunțat că e nevoit să dea afară peste 800 de oameni.