Prinși în menghină între prăbușirea vânzărilor în China, creșterea taxelor vamale în Statele Unite și costurile electrificării, doi dintre cei mai prestigioși constructori auto din Germania se afundă într-o criză profundă și iau în calcul să reducă mii de locuri de muncă.
Criza din industria auto, generată în special de costurile electrificării și scumpirea materialelor, se adâncește continuu și nu poate ocoli România. Unul dintre cei mai mari producători globali de cablaje auto a decis să închidă una dintre cele 3 fabrici pe care le are în țară.
Cu strategii bine puse la punct, tehnologii de ultimă oră, sprijin în multe cazuri de la stat și prețuri mai mici, mașinile chinezești devin coșmarul industriei auto din Europa. Vânzările au crescut spectaculos (+91%) în primul semestru din 2025, până la o cotă de piață de 5,1%.
Constructorul american Tesla, patronat de excentricul Elon Musk, a pierdut șefia pieței de mașini electrice în Europa, în favoarea Volkswagen, după ce vânzările i-au scăzut cu 33% în primele 6 luni din 2025. BMW ocupă relaxat locul 3.
Taxele vamale suplimentare impuse importurilor de mașini și piese auto în SUA de președintele Donald Trump au generat o gaură de 1.100.000.000 $ pentru gigantul american General Motors.