Prinși în menghină între prăbușirea vânzărilor în China, creșterea taxelor vamale în Statele Unite și costurile electrificării, doi dintre cei mai prestigioși constructori auto din Germania se afundă într-o criză profundă și iau în calcul să reducă mii de locuri de muncă.
Transfăgărășanul, drumul făcut de Ceaușescu de frica Rusiei, a sărbătorit 50 de ani în 2024, iar cunoscutul constructor german de mașini sport Porsche i-a dedicat o serie limită la 10 exemplare a modelului 911 Carrera 4 GTS. Primul a fost cumpărat de un român.
Un Porsche 911 GT3 de 510 CP, cu cutie manuală și anvelope de stradă, umilește orice mașină electrică pe Nurburgring. A stabilit noul record pe „Iadul Verde” pentru o mașină de serie manuală la 6:56.294. Supercar-ul electric Rimac Nevera de 1.888 CP are un timp de 7:05.298.
O mașină Porsche de 220.000 de euro a fost reținută de Poliția de Frontieră Iași. Autoturismul figura ca fiind un bun căutat de autoritățile din Italia pentru a fi confiscată.
Pe fondul crizei din industria auto și a nevoii Europei de a se înarma din cauza amenințării Rusiei și noii politici a președintelui SUA Donald Trump, Volkswagen și Porsche pregătesc trecerea la industria de război. Iar discuții s-au purtat și la Fiat, Peugeot, Citroen.