Per total, în primele 9 luni din 2025, piața auto din UE a crescut timid, cu 0,9%, față de același interval din 2024. Dacă Lituania „a explodat” cu 41,5% și Estonia „s-a prăbușit” cu 40,5%, România a înregistrat a 5-a cea mai mare scădere.
Per total, în primele 9 luni din 2025, piața auto din UE a crescut timid, cu 0,9%, față de același interval din 2024. Dacă Lituania „a explodat” cu 41,5% și Estonia „s-a prăbușit” cu 40,5%, România a înregistrat a 5-a cea mai mare scădere.
Ce mașini și-au luat europenii în primele 3 luni din 2025? Top 3 este dominat autoritar de VW. Pe locurile 2 și 3 se clasează mărcile Toyota și BMW. Urmează Skoda și Peugeot. În ceea ce privește modelele, Dacia Sandero conduce în continuare detașat clasamentul.
Unor modele Peugeot 308 și 408 le intră apă în stopuri. Nu e recall oficial, dar constructorul a dezvoltat o procedură prin care să rezolve problema.
Șeful Stellantis (Peugeot, Citroen, Opel, Fiat, Jeep, etc.), Carlos Tavares, avertizează că reducerea artificială a prețurilor mașinilor electrice, pentru a stimula cererea care a încetinit, s-ar putea transforma „într-o baie de sânge” pentru constructorii auto.
Cum a fost afectată industria auto din Europa și România în al doilea an de pandemie.
La prima vedere, cifrele pot arăta încurajator cu +16,65% în iunie 2021, față de iunie 2020, și o scădere cu 3,87% în primele șase luni ale anului.
În viața oricărui constructor auto, conceptele joacă un rol special, permițându-le design-erilor și inginerilor să experimenteze pentru a contura viitorul. Întotdeauna se pleacă de la ADN-ul mărcii și se caută idei și soluții pentru adaptarea acestuia la noile repere ale pieții.
Coronavirusul a lovit în plin piața auto. Înmatriculările Dacia în Europa (UE, Marea Britanie şi EFTA) au scăzut cu 62,1% în martie, iar cota de piaţă a producătorului s-a redus la 2,6%, de la 3,3% în perioada similară din 2019.