Cel mai lung blocaj rutier din istorie a depășit cu mult limita de suportabilitate pe care credem că noi înșine o avem, atunci când abia ne deplasăm prin multe orașe aglomerate din România. Ce s-a întâmplat acum 15 ani a depășit orice scenariu de coșmar automobilistic.
Veste proastă, pentru șoferi! Guvernul aproape dublează taxa de drum pentru mașini. Rovinieta pentru 1 an crește de la 28 €, la 50 €, pentru autoturisme. E mai ieftin în Elveția: 44 €.
Parcarea e o mare problemă în tot Bucureștiul, dar, cu mici excepții, despre construirea de noi locuri de parcare, nu de trasarea unora cu vopsea, nu prea s-a vorbit de ani. Aleșii vor noi reguli de parcare în Sectorul 1, însă, cu noi tarife și limitarea la un loc de gospodărie.
Programul Rabla 2025 pentru mașini a fost suspendat de guvernul interimar Predoiu, în contextul crizei bugetare, și ar putea rămâne blocat în următorii 2 ani, potrivit unor surse oficiale din Guvernul Bolojan, citate de Antena 3. Românii și actorii din piața auto protestează.
Criza generală din industria auto europeană se adâncește continuu. Un important producător auto din România, care lucrează, de pildă, pentru Tesla, Mercedes și Audi, și care a tăiat salariile cu 25% și a redus 600 de locuri de muncă în martie, dă afară iar zeci de angajați.