Deputatul USR Claudiu Năsui a declarat că în Coaliţie se discută creşterea TVA la 23%, pentru că nimeni nu mai vrea scăderea cheltuielilor şi atunci singura soluţie e mărirea taxelor.
Se împlinesc 40 de ani de la debutul proiectării în comunism a primului model Dacia de concepție 100% românească și 30 de ani de la lansarea lui pe piață. „Întâmplător”, era semăna din multe puncte de vedere cu două mașini franțuzești.
Topul celor mai vândute mașini în Europa s-a schimbat aproape radical în ultimii 20 de ani, marcați de criza economico-financiară din 2008, pandemia de COVID-19 și războiul din Ucraina, și arată că europenii sunt din ce în ce mai atenți la bani.
Producția mașinii care a motorizat România, Dacia 1300, a început în 1969 și s-a încheiat în 2004, pe porțile uzinei de la Mioveni ieșind în total 1.959.730 de exemplare. Ultima versiune, cu mici îmbunătățiri, a fost poreclită „Zâmbetul lui Iliescu”, în urma unui protest.
Se trăia mai bine pe vremea lui Ceaușescu, cum cred acum aproape 50% din Români? În „Epoca de Aur”, salariul mediu net, în mână, era de 2.500 lei. Când găseau să își ia rația de la PECO, șoferii plăteau 8 lei litrul de benzină și 7 lei/l motorina. Iar o Dacia 1300 era 70.000 lei.