În vara anului 2026, Dacia va lansa o compactă break, cu elemente de crossover, în stil Stepway, ce va ținti, de exemplu, publicul Skoda Octavia Combi Scout. Modelul cu nume de cod C-Neo a fost surprins recent în teste, în sudul Spaniei.
În vara anului 2026, Dacia va lansa o compactă break, cu elemente de crossover, în stil Stepway, ce va ținti, de exemplu, publicul Skoda Octavia Combi Scout. Modelul cu nume de cod C-Neo a fost surprins recent în teste, în sudul Spaniei.
După ce, la începutul lunii noiembrie 2025, Dacia a avertizat că ar putea să mute producția din România în Maroc, din cauza impredictibilității fiscale și a creșterii costurilor, constructorul auto a inițiat un nou program de plecări voluntare ce vizează până la 900 de angajați.
Un model Dacia ajunge pentru a doua oară consecutiv în finala „Car of the Year” (COTY). Dacă anul trecut a fost vorba de Dacia Duster III (a ieșit pe locul 5), acum a intrat în cursă pentru prestigiosul titlu, „Mașina Anului”, SUV-ul Dacia Bigster.
Per total, în primele 9 luni din 2025, piața auto din UE a crescut timid, cu 0,9%, față de același interval din 2024. Dacă Lituania „a explodat” cu 41,5% și Estonia „s-a prăbușit” cu 40,5%, România a înregistrat a 5-a cea mai mare scădere.
Renault vrea să dea afară 3.000 de oameni din zona administrativă la nivel global, printr-un program de plecări voluntare, în contextul acutizării crizei din industria auto, generată în special de costurile electrificării, scumpirea materiilor prime și vânzările sub așteptări.
Un român din Suceava deține cea mai veche Dacia 1300 din lume. Are seria de caroserie „0002”, piese 100% franțuzești și este recondiționată impecabil.
Se împlinesc 40 de ani de la debutul proiectării în comunism a primului model Dacia de concepție 100% românească și 30 de ani de la lansarea lui pe piață. „Întâmplător”, era semăna din multe puncte de vedere cu două mașini franțuzești.
Topul celor mai vândute mașini în Europa s-a schimbat aproape radical în ultimii 20 de ani, marcați de criza economico-financiară din 2008, pandemia de COVID-19 și războiul din Ucraina, și arată că europenii sunt din ce în ce mai atenți la bani.