Producția mașinii care a motorizat România, Dacia 1300, a început în 1969 și s-a încheiat în 2004, pe porțile uzinei de la Mioveni ieșind în total 1.959.730 de exemplare. Ultima versiune, cu mici îmbunătățiri, a fost poreclită „Zâmbetul lui Iliescu”, în urma unui protest.
Se trăia mai bine pe vremea lui Ceaușescu, cum cred acum aproape 50% din Români? În „Epoca de Aur”, salariul mediu net, în mână, era de 2.500 lei. Când găseau să își ia rația de la PECO, șoferii plăteau 8 lei litrul de benzină și 7 lei/l motorina. Iar o Dacia 1300 era 70.000 lei.
Dacia va lansa în curând facelift-ul modelului său care se bate pentru primul loc în top-ul celor mai vândute mașini în Europa, iar modelul a fost surprins pe străzile din Marsilia. Are design și elemente de Duster, iar noutatea absolută sunt motorizările hybrid.
România e în criză economică ca în anii 2009 – 2010, dar nu din cauza situației economico-financiare globale, ca atunci, ci a dezmățului bugetar autohton din ultimii ani.
SUV-ul Dacia Bigster se vinde și pe multe piețe din afara Europei, precum cea din Turcia, cele din Orientul Mijlociu sau cele din America Latină, dar sub numele Renault Boreal și cu alte specificații, având în vedere mai ales normele diferite de poluare.