Criza din industria auto, generată de costurile electrificării și concurența mașinilor chinezești, se adâncește în fiecare zi. Unul dintre cei mai renumiți constructori auto, a cărui istorie se întinde de-a lungul a peste 90 de ani, e aproape de faliment. Dă afară 9.000 oameni.
Piața auto nu în cele mai bune momente în prezent. Astfel, conform datelor Asociației Constructorilor de Automobile din România (ACAROM), înmatriculările de autoturisme noi în România au scăzut în noiembrie 2024 cu -8.06% față de noiembrie 2023, până la 10.237 unități.
Primul camion românesc, SR 101, o copie a camionului sovietic ZiS-150 1947, a ieșit pe porțile uzinei Steagul Roșu din Brașov în 1954. Dar, în 1964, a fost înlocuit de SR 131 Carpați, cu motor V8 sub licență Ford. Întreținut cum trebuie, pornește „la sfert” și după 60 de ani.
Cea mai valoroasă colecție de mașini de curse din lume, care include monoposturi pilotate de legendarii Michael Schumacher, Niki Lauda and Nelson Piquet, a fost scoasă la licitație de Bernie Ecclestone, fostul boss al Formulei 1. Specialiștii o evaluează la peste 500.000.000 €.
Dacia nu a fost niciodată exportată în Statele Unite și, cu siguranță, majoritatea americanilor nu au văzut nici în poze modelele din anii 1970-1980. Prin urmare, 7 Dacii „1300” - un Papuc, un Break, una Sport și 4 Berline - au uimit New York-ul pe 1 Decembrie, de Ziua României.