Constructorii auto niponi Toyota și Mazda încearcă să de o nouă șansă bateriilor uzate de la mașinile electrificate. Testează un sistem de stocare bazat pe acumulatori vechi, cu scopul de a crea un ecosistem al bateriilor.
Cauți o mașină spațioasă, cu 7 locuri, și diesel, ca să consume puțin? Nu mai există prea multe opțiuni. Monovolumele care făceau furori cu ani în urmă au cam dispărut și, în general, oferta se rezumă la utilitare ușoare cu aer familist și la SUV-uri.
VW, Stellantis, Renault și alți 12 constructori auto au primit o amendă uriașă, de 458.000.000 €, de la Comisia Europeană pentru formarea unui cartel. Mai mult, înțelegerile de tip mafiot s-au făcut sub coordonarea ACEA. Deși implicat, însă, Mercedes a scăpat „miraculos”.
Și cel mai conservator constructor auto, Mazda, face pasul electric. Dacă până acum japonezii s-au ținut tare, eficientizând la maximum motoarele termice și lansând doar o electrică de palmares, MX-30, astăzi au prezentat la Salonul Auto de la Bruxelles „limuzina” Mazda6e.
Șeful Mazda, Masahiro Moro, a declarat, în contextul crizei din industria auto generată mai ales de costurile mari ale electrificării autovehiculelor, că americanii vor mașini ieftine și fiabile pe benzină și diesel, nu soluții electrificate.