ANALIZĂ Prima lovitură dată de COVID-19 pieței auto europene: -55,1%. România, -32,2%

DE Răzvan Scăeșteanu | Actualizat: 17.04.2020 - 17:51

Înmatriculările de mașini noi au scăzut dramatic, cu 55,1%, în Uniunea Europeană, în luna martie, pe fondul pandemiei de COVID-19. Și vorbim doar despre prima ”lovitură”. Rezultatele pe aprilie vor fi și mai dure, având în vedere lockdown-ul aproape total și criza economică.

SHARE

Piața de automobile din Uniunea Europeană a trecut binișor de turbulențele și incertidunile din 2019, cauzate de introducerea noilor norme mai stricte de poluare, încheind anul cu o creștere de 1,1%, și a început 2020 timid. În ianuarie și februarie au fost înmatriculate cu 7,5% și, respectiv, cu 7,4% mai puține automobile decât în ianuarie și februarie 2019.

În martie, după prima lună plină sub semnul coronavirusului, înmatriculările din Uniunea Europeană (UE 27) s-au prăbușit cu 55,1%, ceea ce se traduce printr-o cădere a pieței în primul trimestru din 2020 cu 25,6%, conform statisticilor Asociaţiei Constructorilor Europeni de Automobile (ACEA).

Per total, piața auto din Europa (UE 27 + EFTA + Marea Britanie) a scăzut în martie cu 51,8% și în primul trimestru cu 26,3%.

Top 10 cele mai afectate piețe auto

Toate cele 27 de piețe auto din Uniunea Europeană au fost lovite de COVID-19, însă, de departe, cea din Italia a fost mai afectată: -85,4%. Dacă în martie 2019 au fost înmatriculate în Italia 194.302 automobile, în martie 2019 s-a ajuns la 28.326. Și, atât în acest caz, cât și în ansamblu, trebuie ținut cont de inerția achizițiilor, de faptul că o parte din mașinile înregistrate în martie au fost comandate și cu una, două, trei luni în urmă.

Pe locul doi în acest top se află Franța, cu -72,2% în martie, iar pe trei, Spania, cu -69,3%. Urmează Austria, cu -66,7%, Irlanda, cu -63,1%, Slovenia, cu 62,4%, Grecia, cu -60,7%, Portugalia, cu 57,4% și Bulgaria, cu -50,7%.

”Top 10 cele mai afectate piețe auto” este încheiat de Luxembourg, cu o scădere de 50,2%, în martie 2020.

Cea mai mare piață auto din UE până la Brexit, Marea Britanie s-a contractat cu 44,4% în martie, deși se află în top-ul celor mai afectate țări de COVID-19. Iar cea mai importantă piață auto UE actuală, Germania, a scăzut cu 37,7%.

Înmatriculările de automobile noi în România au picat cu 32,2% în martie 2020, conform ACEA, dar trebuie avut în vedere faptul că Starea de Urgență a fost impusă după jumătatea lunii.

Citește și...ANALIZĂ COVID-19, „aditivul” care a calat motoarele industriei auto la nivel mondial

 

Comentarii

Alege abonamentul care ți se potrivește

Print

  • Revista tipărită
  • Acces parțial online
  • Newsletter
Abonează-te

Digital + Print

  • Revista tipărită
  • Acces total online, inclusiv arhivă
  • Newsletter
Abonează-te

Digital

  • Acces total online, inclusiv arhivă
  • Newsletter
  •  
Abonează-te

© 2021 NEWS INTERNATIONAL S.A.