Cauți o mașină spațioasă, cu 7 locuri, și diesel, ca să consume puțin? Nu mai există prea multe opțiuni. Monovolumele care făceau furori cu ani în urmă au cam dispărut și, în general, oferta se rezumă la utilitare ușoare cu aer familist și la SUV-uri.
Gigantul auto american Ford a raportat un profit net în scădere cu 65% în primul trimestru din 2025, față de aceeași perioadă din 2024. Și, cum deja a pierdut 200.000.000 $ din cauza „tarifelor reciproce” ale lui Trump, s-a abținut de la orice previziune pentru acest an.
Ford renunță să mai dezvolte un creier electronic și mașini 100% conectate pe model Tesla, deși proiectul a fost o prioritate pentru CEO-ul Jim Farley și Doug Field, principalul său adjunct care a fost înainte director la Apple și Tesla.
Războiul economic al lui Trump lovește Ford. Gigantul constructor auto american a oprit exporturile de mașini sport și 4x4 în China.
Criza lovește și industria auto din România. Producția Dacia Pitești și Ford Craiova a scăzut cu 5,85% în martie, pentru a 3-a lună consecutiv, și cu 11,25% în primul trimestru al anului 2025. Europenii nu mai au bani de mașini noi sau sunt mult mai atenți la cheltuieli.