Per total, în primele 9 luni din 2025, piața auto din UE a crescut timid, cu 0,9%, față de același interval din 2024. Dacă Lituania „a explodat” cu 41,5% și Estonia „s-a prăbușit” cu 40,5%, România a înregistrat a 5-a cea mai mare scădere.
Per total, în primele 9 luni din 2025, piața auto din UE a crescut timid, cu 0,9%, față de același interval din 2024. Dacă Lituania „a explodat” cu 41,5% și Estonia „s-a prăbușit” cu 40,5%, România a înregistrat a 5-a cea mai mare scădere.
Volkswagen, cel mai mare constructor auto din Europa, a anunțat că riscă să oprească temporar producția în mai multe uzine din cauza problemelor de aprovizionare cu cipuri din China, cauzate de restricțiile de export impuse de Beijing.
Dacă ai unul dintre următoarele 6 modele Volkswagen, nu mai folosi scaunul din dreapta față. Blochează accesul și înghesuie pasagerii pe bacheta spate. Dacă nu ai primit deja, vei primi o scrisoare de la producătorul german în acest sens.
Cauți o mașină spațioasă, cu 7 locuri, și diesel, ca să consume puțin? Nu mai există prea multe opțiuni. Monovolumele care făceau furori cu ani în urmă au cam dispărut și, în general, oferta se rezumă la utilitare ușoare cu aer familist și la SUV-uri.
VW, cel mai mare producător auto european, este primul constructor auto de calibru care răspunde taxelor vamale de 25% anunțate de Trump pentru mașini. A oprit importurile din Mexic și Europa în SUA și pregătește creșterea prețurilor printr-un „import fee”.
VW, Stellantis, Renault și alți 12 constructori auto au primit o amendă uriașă, de 458.000.000 €, de la Comisia Europeană pentru formarea unui cartel. Mai mult, înțelegerile de tip mafiot s-au făcut sub coordonarea ACEA. Deși implicat, însă, Mercedes a scăpat „miraculos”.
Tesla este anchetată pentru date tehnice mincinoase și practici comerciale neloiale, alături de alți 3 mari producători de mașini electrice din China și Europa.
O mare companie germană, foarte prezentă în România, este în criză. Face maşina poporului. Acțiunile Porsche AG au înregistrat o scădere de până la 8%, după ce constructorul german a estimat pentru anul 2025 o marjă de profit cuprinsă între 10% și 12%.