Cifrele de vânzări pe primele 10 luni din 2024 arată o evoluție interesantă pe piața auto UE. BMW, un brand premium, a bătut Renault și se află pe locul 4 în Top 5 cele mai vândute mărci.
„Cutremur”, în industria auto. Cei mai mari producători din lume se clatină. După Volkswagen, al doilea în top-ul mondial, al cărui profit s-a prăbușit cu 63,7% în T3 2024, Toyota, cel mai mare producător, a raportat prima scădere de profit în 2 ani: -20%, în T3 2024.
Volkswagen, cel mai mare producător auto european, e în derivă. Închide uzina istorică de la Bruxelles, care făcea Beetle în anii 1950 și acum produce Audi Q8 e-tron. Costurile ridicate, mai ales cu electrificarea, și vânzările slabe i-au redus profitul cu 63,7% în T3 2024.
După ce a reînviat cu piese chinezești Moskvich și Volga, Putin le-a deschis chinezilor uzinele Volkswagen, Mercedes și Nissan din Rusia, pe care constructorii occidentali le-au abandonat după invadarea Ucrainei. Grupul Chery a început deja producția de mașini pe bază de CKD-uri.
100.000.000 € pierderi. Producător auto global cu maşini populare în România, în mare dificultate. Directorul executiv al grupului auto Volkswagen a descris situaţia acestei companii etalon pentru economia germană drept alarmantă.