Aeroportul Brașov și localitățile din jurul Brașovului vor fi legate de Brașov prin trenuri metropolitate. Proiectul este estimat la peste 238.000.000 €, iar primul pas a fost făcut prin încheierea licitației pentru studiul de fezabilitate.
Acum 156 de ani, în 1869, trenul cu aburi parcurgea 67 km între București și Giurgiu în 90 de minute. Dar din 2005, când s-a rupt podul de la Grădiștea, merge 115 km, ocolind. Podul a fost în sfârșit refăcut în 2024, iar rușinea feroviară va fi ștearsă în trei ani.
În timp ce rețeaua feroviară de mare viteză (peste 250 km/h) din UE a ajuns la 8.556 km în 2023, România n-are nicio linie. Și nici nu va avea prea curând. Modernizările liniilor s-au făcut și se fac cu traverse din beton pentru maximum 160 km/h. Dar, se pun și traverse din lemn.
„Record” pe căile ferate din România. CFR inaugurează un tunel de 650 metri la 8 ani de la demararea proiectului.
România exclude din PNRR mai multe autostrăzi și căi ferate, pentru că proiectele nu se pot încadra în termenii programului (august 2026) și, astfel, s-ar putea pierde fondurile. Ministerul Transporturilor a explicat cu ce bani vor fi continuate lucrările.