Rusia sabotează rutele militare spre Ucraina. Amenință și proiecte ce trec prin Constanța și Isaccea. Căile Ferate Ucrainene avertizează că sabotori ruși pun dispozitive speciale pe șine, concepute pentru a deraia trenurile de pe rutele de logistică.
Modernizarea căilor ferate din România merge în ritm de melc, deși infrastructura e la pământ, în general, viteza medie comercială ne depășind 40-45 km/h. Pe un tronson vital, de doar 22 km, de exemplu, lucrările au acumulat deja 5 ani întârziere și vor mai dura 3-5 ani.
Gară pentru o singură persoană. Timp de 3 ani, trenul s-a oprit într-o stație pentru doar un călător.
Infrastructura feroviară a României e la pământ. În general, viteza medie comercială nu depășește 40-45 km/h. Doar pe câteva cioturi se pot atinge 160 km/h și nu există niciun proiect de linie de mare viteză. Problema? Master Planul pentru Transporturi al premierului Ponta.
Nu vom avea căi ferate de mare viteză. În ce se fac investiţiile? Care e diferenţa faţă de UE? În timp ce rețeaua feroviară de mare viteză din Uniunea Europeană a ajuns la 8.556 km în 2023, România rămâne una țările europene fără nici o linie.