„Record” pe căile ferate din România. CFR inaugurează un tunel de 650 metri la 8 ani de la demararea proiectului.
România exclude din PNRR mai multe autostrăzi și căi ferate, pentru că proiectele nu se pot încadra în termenii programului (august 2026) și, astfel, s-ar putea pierde fondurile. Ministerul Transporturilor a explicat cu ce bani vor fi continuate lucrările.
Rusia sabotează rutele militare spre Ucraina. Amenință și proiecte ce trec prin Constanța și Isaccea. Căile Ferate Ucrainene avertizează că sabotori ruși pun dispozitive speciale pe șine, concepute pentru a deraia trenurile de pe rutele de logistică.
Modernizarea căilor ferate din România merge în ritm de melc, deși infrastructura e la pământ, în general, viteza medie comercială ne depășind 40-45 km/h. Pe un tronson vital, de doar 22 km, de exemplu, lucrările au acumulat deja 5 ani întârziere și vor mai dura 3-5 ani.
Gară pentru o singură persoană. Timp de 3 ani, trenul s-a oprit într-o stație pentru doar un călător.