Nu vom avea căi ferate de mare viteză. În ce se fac investiţiile? Care e diferenţa faţă de UE? În timp ce rețeaua feroviară de mare viteză din Uniunea Europeană a ajuns la 8.556 km în 2023, România rămâne una țările europene fără nici o linie.
Europa accelerează transportul militar feroviar pentru un război cu Putin. Ce face România. Ministerul Apărării din Olanda investește masiv în transport feroviar pentru a deservi apărarea flancului estic al NATO.
Războiul bate la ușă. Germania transformă o celebră uzină de vagoane în fabrică de tancuri. Grupul de apărare franco-german KNDS va transforma o veche fabrică de trenuri din estul Germaniei într-o fabrică de producție pentru tancuri și alte vehicule militare.
Buget de 4.326.590.000.000 lei, pentru autostrăzi și căi ferate, în 2025. Ministerul Transporturilor beneficiază de una dintre cele mai mari creşteri de alocări anul acesta, +19,66%, față de 2024. Iar prioritățile CNAIR, CNIR, CFR și ARF sunt trasate clar până în 2028.
Circulaţia feroviară este restricţionată temporar pe firul I, între staţiile Orbeni - Faraoani, din cauza deraierii de prima osie a unui vagon din compunerea unui tren privat de marfă, la km 270+600, informează Compania Naţională de Căi Ferate CFR SA.