România exclude din PNRR mai multe autostrăzi și căi ferate. Cu ce bani vor fi continuate?

DE Mircea Neacșu | Actualizat: 15.07.2025 - 16:40
România exclude din PNRR mai multe autostrăzi și căi ferate. Cu ce bani vor fi continuate? - Foto: Facebook / Asociația Pro Infrastructură (Imagine cu rol ilustrativ)
România exclude din PNRR mai multe autostrăzi și căi ferate. Cu ce bani vor fi continuate? - Foto: Facebook / Asociația Pro Infrastructură (Imagine cu rol ilustrativ)

România exclude din PNRR mai multe autostrăzi și căi ferate, pentru că proiectele nu se pot încadra în termenii programului (august 2026) și, astfel, s-ar putea pierde fondurile. Ministerul Transporturilor a explicat cu ce bani vor fi continuate lucrările.

SHARE

România nu pierde niciun euro din Planul Național de Redresare și Reziliență (PNRR) destinat sectorului transporturilor după ce, în urma discuțiilor tehnice purtate cu reprezentanții Comisiei Europene, s-a stabilit că proiectele care rămân în PNRR vor fi finanțate integral din fonduri europene, fără a mai necesita cofinanțare din bugetul de stat, a anunțat marți, 15 iulie, Ministerul Transporturilor.

Citește și: România pierde 4.000.000.000 lei din PNRR pe Autostrada Unirii. Contractele, semnate târziu

România exclude din PNRR mai multe autostrăzi și căi ferate. Cu ce bani vor fi continuate?

„Ministerul Transporturilor și Infrastructurii (MTI) anunță că România nu pierde niciun euro din Planul Național de Redresare și Reziliență (PNRR) destinat sectorului transporturilor.

În urma discuțiilor tehnice purtate cu reprezentanții Comisiei Europene, s-a stabilit că proiectele care rămân în PNRR vor fi finanțate integral din fonduri europene, fără a mai necesita cofinanțare din bugetul de stat. 

Mai mult, ajustările financiare necesare - determinate de creșterile de prețuri la materialele de construcție, energie și carburant - vor fi acoperite din fonduri europene, conform prevederilor Ordonanței de Urgență nr. 64/2022”, se precizează într-un comunicat al instituției.

Citește și: România pierde sute de milioane de euro din PNRR. Exemplu: Din 400 km de diguri, nu e gata 1 km

Ce proiecte de infrastructură rămân 100% în PNRR

Pe infrastructura rutieră, proiectele care rămân finanțate 100% din PNRR sunt Autostrada Moldovei (A7), tronsoanele Focșani - Pașcani, și Autostrada Lugoj - Deva (A1), secțiunile D și E (tunelurile de la Margina - Holdea).

Pe infrastructură feroviară rămân finanțate din PNRR toate cele 4 loturi ale tronsonului CF Cluj - Episcopia Bihor și un lot din tronsonul CF Arad - Timișoara - Caransebeș (Lugoj - Timișoara).

Citește și: Trei nuci au întârziat construirea unui spital, pe bani din PNRR. Cum a fost posibil?

Ce proiecte de infrastructură au fost excluse parțial sau total din PNRR

În privința proiectelor care au fost excluse parțial sau total din PNRR, MTI subliniază că nu va fi returnată nicio sumă deja cheltuită astfel că România nu va rambursa cei 2,3 miliarde de euro investiți până în prezent în proiectele deja finalizate sau aflate în stadiu avansat de execuție.

Printre acestea se numără: Autostrada Buzău - Focșani (A7) - finalizată și deschisă circulației; Lotul 1 al Autostrăzii Ploiești - Buzău (A7) - finalizat și dat în circulație; Secțiunile Leghin - Moșca și Târgu Mureș - Miercurea Nirajului (A8); Secțiunea Nădășelu - Poarta Sălajului (Autostrada Transilvania); Loturile 1, 3 și 4 din tronsonul CF Arad - Timișoara - Caransebeș.

Citește și: Școli, spitale, autostrăzi - 7.800.000.000 € din PNRR, sub semnul întrebării. „Urmarea populismului”

Toate aceste proiecte vor fi continuate și duse la bun sfârșit prin Programul Transport 2021-2027 sau din alte surse europene, convenite împreună cu Comisia Europeană, precizează MTI.

'Proiectele importante pentru România merg mai departe, cu finanțare europeană. Deciziile luate în dialog cu Comisia Europeană asigură predictibilitate și continuitate în investițiile din infrastructură, iar românii vor beneficia de ele, fără povara unei cofinanțări din bugetul național', a declarat ministrul Transporturilor și Infrastructurii, Ciprian Șerban, citat în comunicat.

El a subliniat, din nou, că modificările privind finanțarea prin PNRR nu sunt cauzate de erori administrative sau de slaba gestionare a proiectelor ci de anumite necorelări tehnice între sistemul european de achiziții (JOUE) și cel național (SICAP), în special privind vizibilitatea publicării unor erate.

Google News Urmărește-ne pe Google News
Comentarii 1
Csaba Pataki 16 iulie 2025 00:03
#1

Cu ce bani intrebati-il pe grindeanu, de ce am pierdut banii întrebați covrigarul!!

Trebuie să fii autentificat pentru a comenta!

Alege abonamentul care ți se potrivește

Print

  • Revista tipărită
  • Acces parțial online
  • Newsletter
  •  
Abonează-te

Digital + Print

  • Revista tipărită
  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
Abonează-te

Digital

  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
  •  
Abonează-te
Articole și analize exclusive pe care nu trebuie să le ratezi!
Abonează-te