miercuri 05 noiembrie
EUR 5.0851 USD 4.4290
Abonează-te
Newsweek România

Linii de cale ferată de mare viteză vor conecta orașele UE. România, ocolită. Circulăm cu 46 km/oră

Data publicării: 05.11.2025 • 17:25 Data actualizării: 05.11.2025 • 18:10
Tren de viteză - Foto: Profimedia Images
Tren de viteză - Foto: Profimedia Images
Tren de viteză
Tren de viteză

Comisia Europeană a elaborat un pachet cuprinzător de transporturi. Scopul: trenuri mai rapide, combustibili mai curați, mai puține emisii de CO₂. BILD explică noile planuri ale UE, care au fost prezentate astăzi într-un comunicat de presă de la Bruxelles.

Piesa centrală a inițiativei este o rețea feroviară de mare viteză la nivel european, a cărei finalizare este prevăzută până în 2040.

UE își propune să conecteze orașele mari cu trenuri care circulă cu viteze de cel puțin 200 km/h, reducând astfel timpii de călătorie.

Călătoria dintre Berlin și Copenhaga ar dura atunci 4 ore în loc de 7, iar călătoria de la Sofia la Atena s-ar reduce la doar 6 ore, față de aproape 14 ore în prezent.

Linii de cale ferată de mare viteză vor conecta orașele UE. România, ocolită. Circulăm cu 46 km/oră

Sunt planificate și noi conexiuni, cum ar fi Paris-Lisabona via Madrid și călătorii mai rapide prin statele baltice. Acest lucru are ca scop transformarea căilor ferate într-o alternativă viabilă la zborurile pe distanțe scurte și stimularea turismului, arată bild.de.

100 de miliarde pentru combustibil verde

Pentru a stimula transportul feroviar , Bruxelles-ul se concentrează pe cinci puncte cheie: eliminarea blocajelor de la frontiere, investiții de miliarde în extinderea rețelei, promovarea concurenței, simplificarea standardelor și accelerarea proceselor de aprobare.

Comisia Europeană speră la o congestie mai mică, mai multe trenuri de noapte și mai mult transport de mărfuri pe căile ferate.

Citește și: Guvernul ia locomotive de 6.600.000 €/bucata. Germania și Suedia, de 3 ori mai ieftin, de la Craiova

Tren de viteză
Tren de viteză

Acest lucru are ca scop transformarea căilor ferate într-o alternativă viabilă la zborurile pe distanțe scurte și stimularea turismului.

În prezent, cea mai rapidă garnitură de călători traversează România de la Est la Vest, de la București la Timișoara are o viteză medie comercială de 46 km/h.

În comparație, trenul de mare viteză Paris - Berlin, lansat pe 16 decembrie 2024, „zboară” între cele două capitale cu o viteză medie comercială 137 km/h.

Citește și: FOTO Cum au ajuns chinezii să facă trenuri de 4.700.000 € bucata la Arad. „Zboară” cu 160 km/h

Extrapolând, dacă cel mai rapid tren CFR București - Timișoara ar face legătura între Paris și Berlin cu viteza medie comercială din România, ar parcurge cei circa 1.100 km în aproximativ 23 ore și biletul la clasa a II-a ar costa în jur de 55 €.

În comparație, călătoria cu ICE Paris-Berlin costă 59,99 € și durează 8 ore.

Mai multe articole din secțiunea Internațional
Comentarii 0
Trebuie să fii autentificat pentru a comenta!

Newsweek România Abonamente

Print

Print

  • Revista tipărită
  • Acces parțial online
  • Fără reclame
Abonează-te
Print + Digital

Print + Digital

  • Revista tipărită
  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Fără reclame
Abonează-te
Digital

Digital

  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Fără reclame
Abonează-te
Newsweek România
Articole și analize exclusive pe care nu trebuie să le ratezi!
Abonează-te
Newsweek România
Newsweek România Ultima oră
Newsweek România
Ultima oră