Nou pas în modernizarea căii ferate Braşov-Sighişoara la 160 km/h: A fost săpat Tunelul Mureni

Un nou pas important a fost făcut în cadrul lucrărilor de modernizare a căii ferate Braşov-Sighişoara pentru viteze de până la 160 km/h. A fost săpat Tunelul Mureni cu o lungime de 740 metri.
Compania CFR SA a anunţat că s-a finalizat străpungerea Tunelului Mureni, de pe linia de cale ferată Braşov-Sighişoara, parte a Coridorului Rin-Dunăre, proiectată pentru viteza maximă de 160 km/h.
Tunelul, cu cale dublă, are o lungime totală de peste 740 de metri.
Citește și: Haos pe CFR. Trenurile care circulă pe curent, trase la depou. Nu mai sunt bani
Nou pas în modernizarea căii ferate Braşov-Sighişoara la 160 km/h: A fost săpat Tunelul Mureni
Compania Naţională de Căi Ferate CFR S.A. a anunţat miercuri, 15 octombrie 2025, finalizarea străpungerii Tunelului Mureni, o etapă esenţială în procesul de modernizare a liniei de cale ferată Braşov-Sighişoara, parte a Coridorului Rin-Dunăre, proiectată pentru circulaţia trenurilor cu viteza maximă de 160 km/h.
Tunelul Mureni, situat între halta Mureni şi staţia Vânători, judeţul Mureş, are o lungime totală de 740,44 metri, fiind alcătuit dintr-o parte naturală de 590 de metri şi două tranşee de acces – 69,74 m la intrare şi 80,70 m la ieşire.
Este un tunel cu cale dublă, realizat prin Metoda Austriacă Nouă (NATM – New Austrian Tunneling Method), tehnologie care permite controlul permanent al stabilităţii frontului şi al deformării căptuşelii.
Citește și: CFR a aprobat reabilitarea căii ferate Craiova-Caransebeș. Contractul, în valoare de 430.000.000 €
Potrivit sursei citate, lucrările principale finalizate includ: consolidarea terenului prin ancore şi drenaje, excavarea secvenţială, torcretarea frontului, execuţia radierelor şi aplicarea hidroizolaţiei.
Etapele următoare vizează turnarea căptuşelii interioare, montarea echipamentelor specifice şi lucrările de finisare.
Tunelul respectă cerinţele STI 2008/163/CE privind siguranţa în tunelurile feroviare, fiind dotat cu căi de evacuare laterale, balustrade, iluminat de urgenţă şi căptuşeală rezistentă la incendiu, realizată prin încorporarea fibrelor de polipropilenă.
Proiectul ”Reabilitarea liniei de cale ferată Braşov-Simeria, componentă a Coridorului Rin-Dunăre, secţiunea Braşov-Sighişoara, subsecţiunea 3 Caţa-Sighişoara” este implementat de Asocierea RailWORKS (Alstom Transport S.A. – lider, Aktor S.A., Arcada Company S.A. şi Euro Construct Trading 98 S.R.L.), sub coordonarea CFR S.A., în calitate de beneficiar.
Licitaţia pentru modernizarea Magistralei Braşov – Sighişoara, parte a coridorului IV a fost lansată în 2016 pentru două din cele trei secţiuni: Braşov – Apaţa, respectiv Caţa – Sighişoara (85 km), cu o valoare de aproape 3 miliarde lei, în timp ce secţiunea centrală Apaţa – Caţa (28 km) a fost licitată în 2017. Contractele pentru modernizarea celor două secţiuni de la capete au fost semnate de-abia în martie 2020.