Rusia sabotează rutele militare spre Ucraina. Amenință și proiecte ce trec prin Constanța și Isaccea.
Pe lângă sabotaje, rușii atacă trenurile de marfă, chiar și civile. Au atacat o cale ferată în regiunea Cernăuți, un tren de marfă civil în regiunea Donețk, uzina de reparații locomotive Ukrzalijiția din Zaporijie.
Ukrzalijiția (Căile Ferate Ucrainene) a anunțat măsuri de securitate mai stricte în stațiile de cale ferată și posibile întârzieri ale trenurilor din cauza potențialelor amenințări.
Rusia sabotează rutele militare spre Ucraina. Amenință și proiecte ce trec prin Constanța și Isaccea.
„Inamicul a devenit deosebit de activ și insidios: găsim dispozitive speciale pe șinele noastre, concepute pentru a deraia trenurile”, a declarat directorul Căilor Ferate, Oleksandr Pertsovski, potrivit European Pravda.
Bloggerii militari ruși alcătuiesc traseele prin care echipamentele militare străine ajung în Ucraina, pe care le desemnează „ținte legitime”. Este vorba și de construcții ce implică rutele din România, în special Constanța și Isaccea, care ar afecta obiectivul Rusiei de a cuceri Odesa.
Dacă aceste obiective nu pot fi atacate cu muniție de război, bloggerii militari ruși le identifică drept ținte pentru sabotaje.
„Principalele eforturi ale Europei sunt îndreptate către îmbunătățirea capacității rutelor feroviare către țările de frontieră ale UE.Comisia Europeană și Banca Europeană de Investiții (BEI) au semnat un acord care va permite acesteia din urmă să investească cel puțin 2 miliarde de euro în proiecte de modernizare a infrastructurii feroviare și de transport”, scriu bloggerii ruși pe Telegram.
Analiștii ruși trec în revistă rutele și îmbunătățirile aduse acestora, astfel: „Până la sfârșitul anului 2025, în stațiile Mostiska-II și Iagodin de la granița cu Polonia vor fi instalate scanere pentru controlul vamal al vagoanelor de cale ferată.
Acestea vor funcționa non-stop într-un mod automat, ceea ce va accelera semnificativ vămuirea mărfurilor și astfel se scurtează timpul de livrare. Se planifică amplasarea unor sisteme similare la punctele de control cu Slovacia și România. Începând cu 1 iulie 2025, transportul containerelor va fi reluat Mostiška-Forst cu livrare în 20 de ore. ”
Rusia, cu ochii pe centrele logistice din țările vecine Ucrainei
Bloggerii militari ruși urmăresc și crearea de centre în țările de frontieră pentru a îmbunătăți transportul logistic spre Ucraina.
Polonia va crea cel mai mare hub logistic din lume pe baza infrastructurii Euroterminalului Slawkow pentru transbordarea mărfurilor în Ucraina, iar La Chișinău, DP World este un hub multimodal strategic care conectează rutele Moldovei cu România și restul Europei.
De asemenea, Rusia urmărește o rută feroviară din portul Belgorod-Nistrovski către Galați, România (lungime 320 km), ceea ce va degreva calea ferată din regiunea Odesa.
În aceleași scopuri, în regiunea Odesa se planifică construirea unui nou pod peste Dunăre, care va conecta satul Orlovk (districtul Izmail) cu orașul românesc Isaccea.
Podul va deveni parte a coridorului internațional de transport E87, care leagă Ucraina de România, Bulgaria și Turcia.
În viitor, o altă opțiune pentru extinderea geografiei rutelor către Ucraina ar putea fi un coridor de transport între portul grec Alexandroupolis și Odesa via Varna și Constanța (inclusiv căi ferate de transport, linii electrice și conducte), a cărui posibilitate a fost anunțată în iunie anul acesta de către prim-ministrul grec Mitsotakis.
Amenințări cu sabotaje
Analiștii militari ruși văd în această dezvoltare o „atractivitate foarte riscantă” a investițiilor străine în infrastructura ucraineană și demonstrează, de asemenea, „absența fricii investitorilor cu privire la posibila lor pierdere completă în timpul operațiunilor militare”.
Citește și: Putin vrea să adoarmă Occidentul: „Reînarmarea NATO nu este o amenințare”
Și, după cum dictează propaganda Kremlinului, dacă sunt proiecte ce se opun expansiunii războiului Rusiei în Ucraina, amenințând planurile lui Putin de a „ieși” la Marea Neagră, rușii trec la amenințări:
„Având în vedere că întreaga infrastructură logistică din Ucraina este utilizată în scopuri militare, toată aceasta este supusă distrugerii ca țintă legitimă a Rusiei. Mai mult, este imposibil să acceptăm că aceste echipamente vor fi transferate intacte”, scriu bloggerii ruși.
Citește și: România, cea mai mare creștere a cheltuielilor militare. Mai vrem 5 miliarde € de la UE pentru arme
Dar, dincolo de amenințări, au trecut și la fapte, iar trenurile de marfă, odată ce intră pe teritoriul Ucrainei, încetinesc pentru a se putea descoperi dispozitivele ce duc la deraierea trenurilor.
Serviciile de informații ucrainene sfătuiesc țările prin care trec rutele logistice spre Ucraina să-și sporească măsurile de control împotriva sabotajelor.