vineri 24 octombrie
EUR 5.0823 USD 4.3826
Abonează-te
Newsweek România

Porsche renunță la strategia 100% electrică pentru Boxter și Cayman. Motorul de 911 luat în calcul?

Data publicării: 03.10.2025 • 16:45
Imagine-spion cu viitorul Porsche Cayman - Foto: motor1.com
Imagine-spion cu viitorul Porsche Cayman - Foto: motor1.com
Imagine-spion cu viitorul Porsche Cayman - Foto: motor1.com
Imagine-spion cu viitorul Porsche Cayman - Foto: motor1.com

În contextul cererii scăzute de mașini electrice, Porsche renunță la strategia 100% electrică pentru Boxter și Cayman. Noile modele vor avea și motoare termice, un propulsor luat în calcul fiind boxerul de pe 911, și, se pare, versiuni plug-in hybrid.

Schimbarea majoră, anunțată de CEO-ul Oliver Blume drept o „realiniere strategică”, marchează o schimbare semnificativă în strategia electrică a reputatului contructor german de mașini sport premium, deoarece amână și proiectul unui emblematic SUV electric, „K1”, și prelungește durata de viață a modelelor cu motoare cu combustie Cayenne și Panamera „până în anii 2030”.

Citește și: Primul Porsche 911 „Tribute to Transfăgărășan”, cumpărat de un român. Preț, peste 200.000 €

Porsche va opri, de asemenea, dezvoltarea versiunii „Sport” a platformei „SSP” a Grupului Volkswagen, care urma să stea la baza modelelor „K1”, Panamera 100% electrică și următorul Taycan.

Platforma Porsche „K„” va fi disponibilă abia în următorul deceniu.

„Am observat o scădere clară a cererii de mașini exclusive cu baterii electrice și luăm acest lucru în considerare”, a declarat, recent, Oliver Blume.

Citește și: VIDEO Un Porsche 911 de 510 CP, cu cutie manuală, umilește orice mașină electrică pe Nurburgring

Porsche renunță la strategia 100% electrică pentru Boxter și Cayman. Motorul de 911 luat în calcul?

În încercarea de a menține costurile reduse – având în vedere că schimbarea de direcției de la electrice a costat 3,1 miliarde de euro, Porsche s-ar putea să aducă o mai mare paritate între modelele 718 și 911, în special în ceea ce privește sistemele de propulsie.

Boxter, Cayman și 911 folosesc deja aceeași platformă MMB, dar „împrumutarea” motorului boxer, cu șase cilindri opuși de la 911, pentru noile modele 718 ar simplifica producția și aprovizionarea cu componente, stimulând în același timp economiile la scară, având în vedere că actualul benzinar turbo de 2,0 litri al Porsche nu respectă reglementările privind emisiile Euro 7, care intră în vigoare la sfârșitul anului 2026.

Citește și: Doi dintre cei mai prestigioși constructori auto din Germania, în criză. Mii de angajați, în pericol

Imagine-spion cu viitorul Porsche Cayman - Foto: motor1.comFoto: Noul Porsche Cayman, surprins recent în teste 

Pe de altă parte, se așteaptă ca noile Boxter și Cayman „de top” să adopte configurația T-Hybrid, introdusă la 911 Carrera GTS.

Această mișcare readuce la viață, în mod efectiv, ideea originală de succes a modelului Boxster: un motor 911 ușor detunat pe un șasiu cu motor central mai accesibil.

Alături de noile modele Porsche 718 pe benzină, modelul emblematic K1 de la Porsche va fi lansat acum doar cu motorizare pe combustie și hibrid plug-in, înlocuind configurația electrică planificată. Nu a fost încă stabilită o dată de lansare.

Versiunea „K1” 100% electrică a fost anunțată pentru prima dată în 2022, împreună cu planurile pentru Panamera de a treia generație și Taycan de a doua generație, și urma să sosească în 2027 sau 2028.

Noul Porsche „K1”, adică Cayenne, se va alătura recent anunțatului Porsche „M1”, adică a noului Macan cu propulsor termic. Acesta va fi înfrățit cu a treia generație Audi Q5 și va fi oferit în variante cu motor termic sau cu sistem plug-in hybrid.

„Această flexibilitate ne oferă o poziție puternică, cu un mix convingător de motoare cu combustie, hibride plug-in și vehicule electrice cu baterii”, a declarat CEO-ul Porsche Oliver Blume.

Mai multe articole din secțiunea Auto

Comentarii 0
Trebuie să fii autentificat pentru a comenta!

Newsweek România Abonamente

Print

Print

  • Revista tipărită
  • Acces parțial online
  • Fără reclame
Abonează-te
Print + Digital

Print + Digital

  • Revista tipărită
  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Fără reclame
Abonează-te
Digital

Digital

  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Fără reclame
Abonează-te
Newsweek România
Articole și analize exclusive pe care nu trebuie să le ratezi!
Abonează-te
Newsweek România

Newsweek România Ultima oră

Newsweek România
Ultima oră