O veste bună și una proastă, pentru românii care își doresc o mașină nouă. Ministerul Mediului a anunțat în sfârșit clar când începe programul Rabla 2025, blocat de la începutul anului din lipsă de bani, dar precizează că voucherele vor avea valoare mai mică.
Criza din industria auto, generată în principal de costurile electrificării, capătă noi dimensiuni. China arată cine e șeful resurselor pentru mașinile electrice, închizând o importantă mină de litiu și generând haos pe burse. Prețurile litiului au bubuit instant.
Cum vânzările de mașini electrice merg prost, Elon Musk vrea să diversifice obiectul de activitate al Tesla și compania să devină furnizor de curent electric în Europa.
Ministrul Mediului a anunțat că s-a ajuns la consens în Guvern privind redemararea programului Rabla pentru mașini. Acesta ar fi trebuit să înceapă în martie, dar, în contextul găurii bugetare, a fost suspendat, iar vânzările de automobile noi, mai ales electrice, s-au prăbușit.
Un partener Toyota din China aruncă o adevărată bombă pe piața autovehiculelor cu încărcare la priză. Propune o mașinuță electrică la doar 4.175 €, care poate merge până la 222 km cu un plin de baterie. Adică, e de aproape 4 ori mai ieftină decât o Dacia Spring.