Cursa mașinilor electrice continuă în curtea Porsche. După ce noul SUV compact premium sport Macan nu mai e oferit decât cu încărcare la priză în Europa, contructorul german a operat un facelift coupe-ului în patru uși 100% electric Taycan. E cel mai rapid sedan pe Nurburgring.
Electrificarea a ajuns și la Lamborghini. Primul „taur” electrificat este SUV-ul de performanță Lamborghini Urus care, odată cu facelift-ul, nu va mai fi oferit decât cu sistem plug-in hybrid. Pentru început, Urus SE are 800 de cai.
Nici mărcile de legendă nu scapă de electrificare. Primul SUV electric Maserati se numește Grecale Folgore și se laudă cu 557 de cai putere, o autonomie de până la 501 km, o accelerație 0-100 km/h în 4,1 secunde și o viteză maximă de 220 km/h. Prețul pornește de la 122.000 €.
Euforia mașinilor electrice, se pare că, trece. Producătorul Tesla și-a prezentat rezultatele financiare pe primul trimestru din 2024, iar cifrele arată că e în cădere liberă. Veniturile totale i s-au redus ușor, cu 9%, dar profitul net a scăzut îngrijorător, cu 55%.
August 2021 a fost, de exemplu, prima lună din istoria automobilului în care cota de piață a mașinilor electrificate a depășit-o pe cea a celor cu motoare diesel în Europa.