Vânzările de maşini electrice ale Ford şi Hyundai s-au prăbuşit în octombrie, în SUA, după eliminarea subvenţiilor federale de până la 7.500 de dolari
                Vânzările de maşini electrice ale Ford şi Hyundai s-au prăbuşit în octombrie, în SUA, după eliminarea subvenţiilor federale de până la 7.500 de dolari
                În contextul crizei din industria auto, generată în principal de costurile electrificării, și a adoptării mai greoaie decât s-a previzionat a mașinilor electrice, Volvo renunță la strategia 100% electrică până în 2030 și se apucă de facă modele plug-in hybrid.
                
                Producătorul a promis o autonomie garantată de 280 km cu un plin de baterie, dar iarna poștașii pot merge doar circa 110 km. Prin urmare, PostNord, poșta din Suedia, a anunțat că renunță la flota de 400 de mașini electrice și se întoarce la diesel.
                Criza din industria auto, generată în principal de costurile electrificării, naște monștrii. Gigantul Stellantis ia în calcul să vândă în Europa o mașină electrică chinezească cu siglă Opel, ceea ce ar constitui o premieră înfricoșătoare pentru industria auto europeană.
                China a impus noi restricții la exportul de pământuri rare și, cum circa 70% din aceste resurse esențiale pentru producția de mașini electrice se află în această țară, producătorii auto din Europa avertizează asupra riscului de haos în aprovizionare.
                Uzina Star Assembly din Sebeș, România, deținută 100% de Mercedes, a devenit a doua fabrică din lume care produce motoare pentru noua generație de mașini electrice Mercedes. Investiția constructorului german de automobile s-a ridicat la peste 100.000.000 de euro.
                
                UE vrea să introducă din 2027 „pașaportul pentru baterie” pentru mașinile electrice, „document” ce va include date despre întregul proces de fabricație și starea de sănătate a acesteia în orice moment. Iar Kia a furat startul și testează în premieră tehnologia la nivel de celulă.
                Rezultatele din luna septembrie indică o aparentă revenire a pieței auto din România, cu o creștere de aproape 40%, față de aceeași perioadă din 2024. Interesant, românul pare în continuare „frate” cu dieselul, vânzările de autoturisme pe motorină crescând cu 45% luna trecută.