Gigantul Ford a anunțat că renunță la planurile de dezvoltare de noi mașini electrice în SUA, pe fondul politicilor promovate de administraţia Trump, care a redus subvenţiile şi a slăbit reglementările privind emisiile.
Gigantul Ford a anunțat că renunță la planurile de dezvoltare de noi mașini electrice în SUA, pe fondul politicilor promovate de administraţia Trump, care a redus subvenţiile şi a slăbit reglementările privind emisiile.
Criza industriei auto din Europa, generată în special de costurile enorme ale electrificării, a răzgândit, până la urmă, autoritățile de la Bruxelles. UE nu mai interzice total mașinile noi pe benzină și diesel din 2035.
Un raport realizat de Ernst & Young (EY) arată că 50% dintre europenii și americanii care vor să-și ia o mașină în următorii 2 ani, nouă sau second-hand, optează pentru un automobil pe benzină ori diesel, un procent în creștere cu 13 puncte față de 2024.
„Nebunia” electrificării, ideea UE de a interzice vânzările de mașini noi termice din 2035, a generat o criză profundă în industria auto și parteneriate fără precedent. Cel mai proaspăt exemplu, Ford resuscitează modelele Fiesta și Focus ca mașini electrice, cu piese Renault.
Anual, pe baza datelor obținute de la inspecțiile tehnice ale automobilelor din Germania, TUV realizează un raport în care evidențiază cele mai bune și cele mai proaste mașini. La capitolul electrice, TUV 2026 indică Tesla Model Y drept șefă la defecte. Dacia Spring e pe locul 3.
În timp ce țările occidentale se concentrează pe amenințarea mașinilor electrice chinezești, constructorii auto chinezi se luptă să inunde lumea, mai ales piețele emergente și de rang secundar, cu mașini pe benzină pe care nu le mai pot vinde în China.
Puma Gen-E, mașina electrică făcută exclusiv la Craiova, primește un facelift și, în premieră, sistemul de condus autonom, „hands free”, BlueCruise, autorizat pe autostrăzile din nu mai puțin de 16 țări europene.
Un incendiu puternic, izbucnit în miez de noapte, la 3.00 dimineața, a distrus 24 de mașini electrice Tesla parcate în curtea unui dealer al mărcii americane din apropiere de Marsilia, Franța. În ciuda intervenției rapide a circa 50 de pompieri, vehiculele nu au putut fi stinse.