Juriul specializat, format din 16 jurnaliști și bloggeri auto cu experiență vastă, a desemnat cele 8 mașini electrice care merg în finala competiției Best Electric Car in Romania 2025, ce se va desfășura pe 12-13 mai, în trafic real, pe un traseu de circa 500 de kilometri.
Ford renunță să mai dezvolte un creier electronic și mașini 100% conectate pe model Tesla, deși proiectul a fost o prioritate pentru CEO-ul Jim Farley și Doug Field, principalul său adjunct care a fost înainte director la Apple și Tesla.
Specialiștii Toyota pasionați de motorsport lucrează la dezvoltarea de mașini electrice sport. Dar șeful Toyota, Akio Toyoda, spune clar că nu crede în ele. „Prefer mirosul de benzină și zgomotul motorului”, a declarat el.
Imagini din satelit arată că fabrica de mașini electrice de 4.500.000.000 $ a chinezilor de la BYD din Ungaria, aflată la circa 100 kilometri de granița cu România, care va începe producția până la sfârșitul anului 2025, este uriașă. Inițial, s-a vorbit de 10 ha. Are însă 300 ha.
Electrificarea naște „monștri”! Prima mașină electrică Ferrari, programată să fie prezentată în octombrie 2025, se pare că va avea la bază o platformă tehnică „Made in China”.