Cu strategii bine puse la punct, tehnologii de ultimă oră, sprijin în multe cazuri de la stat și prețuri mai mici, mașinile chinezești devin coșmarul industriei auto din Europa. Vânzările au crescut spectaculos (+91%) în primul semestru din 2025, până la o cotă de piață de 5,1%.
Constructorul american Tesla, patronat de excentricul Elon Musk, a pierdut șefia pieței de mașini electrice în Europa, în favoarea Volkswagen, după ce vânzările i-au scăzut cu 33% în primele 6 luni din 2025. BMW ocupă relaxat locul 3.
Cum vânzările de mașini electrice nu merg cum și-au imaginat specialiștii de la Bruxelles, UE vrea să interzică mașinile termice pentru firme din 2030, în încercarea de a accelera tranziția. Decizia s-ar putea transforma însă într-o „bombă” pentru industria aflată deja în criză.
Autoritățile vietnameze au hotărât să interzică total motocicletele și scuterele pe benzină în Hanoi din 2026. Decizia are însă un efect de „bombă” eco-socială, având în vedere că acestea sunt principalul mijloc de transport în metropola cu 8 milioane de locuitori.
Specialiștii Ministerului Apărării din Israel au ajuns la concluzia că mașinile electrice chinezești pot fi „spioni” pe 4 roți, pe modelul aplicaţiei chinezești de inteligenţă artificială DeepSeek care fură datele utilizatorilor și le transferă pentru prelucrare în China.