François Provost, noul șef al Renault, trage un semnal de alarmă, în contextul în care UE impune obiective ambițioase de decarbonizare și prețurile vehiculelor cresc vertiginos. El spune că „oamenii nu mai au bani să cumpere mașini noi”.
François Provost, noul șef al Renault, trage un semnal de alarmă, în contextul în care UE impune obiective ambițioase de decarbonizare și prețurile vehiculelor cresc vertiginos. El spune că „oamenii nu mai au bani să cumpere mașini noi”.
Cumpărarea unei mașini SH, la mâna a doua, este întotdeauna o loterie. Însă, cazul unui automobil hybrid sau plug-in hybrid, „ecuația” se complică din cauza degradării bateriei de înaltă tensiune. Specialiștii ADAC au studiat 28.500 de modele pentru a vedea cât ține acumulatorul.
Un raport al Comisiei pentru Afaceri Economice din senatul Franței arată că industria auto din hexagon a intrat într-o criză profundă din cauza costurilor electrificării și a concurenței neloiale din China. Iar senatorii francezi propun o serie de măsuri-șoc de salvare.
În contextul cererii scăzute de mașini electrice, Porsche renunță la strategia 100% electrică pentru Boxter și Cayman. Noile modele vor avea și motoare termice, un propulsor luat în calcul fiind boxerul de pe 911, și, se pare, versiuni plug-in hybrid.
Prinși în menghină între prăbușirea vânzărilor în China, creșterea taxelor vamale în Statele Unite și costurile electrificării, doi dintre cei mai prestigioși constructori auto din Germania se afundă într-o criză profundă și iau în calcul să reducă mii de locuri de muncă.
Cum electrificarea mașinilor și „justiția ecologică” au îngenunchiat industria din SUA, în special pe cea auto și pe cea energetică, președintele Donald Trump anunță cea mai mare dereglementare din istorie, prin reevaluarea unei decizii de mediu din 2009.
Un nou război se prefigurează în Europa. Principalele 3 țări din punct de vedere al industriei auto de pe „bătrânul continent” nu se mai înțeleg în ceea ce privește viitorul mașinilor și al mobilității.
Criza din industria auto globală, generată în principal de costurile electrificării și scumpirea materiilor prime, se adâncește continuu. Liderul industriei auto din România, cu circa 20.000 de angajați, a anunțat că e nevoit să dea afară peste 800 de oameni.