Criza din industria auto, generată în principal de costurile electrificării mașinilor, capătă dimensiuni înfricoșătoare, mai ales în Germania. Desființarea a 35.000 locuri de muncă anunțată de Volkswagen e doar o parte. Impactul global ar putea ajunge și la 100.000.
Realitatea arată că mașinile electrice nu se vând fără subvenții. Iar, cum criza din industria auto europeană, generată mai ales de costurile electrificării, se adâncește pe zi ce trece, Comisia Europeană ar putea lua în calcul un ecobonus la nivelul întregii Uniuni.
Încă o victimă a electrificării mașinilor! Firma germană de inginerie mecanică Manz a intrat în faliment, după ce afacerile cu echipamente pentru fabricile de baterii au mers prost.
Criza din industria auto, generată în principal de costurile electrificării, nu ocolește nici Porsche. Șefii reputatului constructor german sunt în alertă, după ce strategia mașinilor electrice a eșuat, chiar dacă cele două „curentate”, Taycan și Macan, au rezultate promițătoare.
Eolienele și fotovoltaicele nu sunt suficiente. Importul de curent al României a crescut cu aproape 60% în primele zece luni din 2024, față de aceeași perioadă din 2023. Seceta a făcut ca producţia din hidrocentrale să scadă cu peste 21%.