Primul exemplar Porsche 911 Carrera 4 GTS „Tribute to Transfăgărășan”, cu un pachet de opțiuni dedicat celei de-a 50-a aniversări a drumului care leagă regiunile istorice Muntenia și Transilvania, anunțat anul trecut, a fost livrat unui client din România.
În timp ce toate cele zece automobile din seria „Tribute to Transfăgărășan” împărtășesc un set de caracteristici de design distinctive, cum ar fi însemnele exterioare aniversare, accentele drapelului românesc și elementele interioare personalizate, inclusiv logo-urile brodate și pragurile ușilor iluminate, fiecare exemplar a fost configurat individual de viitorul său proprietar prin intermediul programului Porsche Sonderwunsch.
Citește și: Transfăgărășanul, drumul făcut de Ceaușescu de frica Rusiei, sărbătorește 50 de ani la puterea Turbo
Primul 911 „Tribute to Transfăgărășan” construit, care a fost livrat recent proprietarului român, a fost configurația originală, utilizată ca punct de plecare pentru următoarele unități. Automobilul este vopsit în Paint to Sample Graphite Grey, cu detalii contrastante Guards Red.
Cum modelul de bază Porsche 911 Carrera 4 GTS are un preț de bază ce depășește 200.000 de euro, TVA inclusă, exemplarul „Tribute to Transfăgărășan” personalizat în detaliu depășește bine această sumă.
Primul Porsche 911 „Tribute to Transfăgărășan”, cumpărat de un român. Preț, peste 200.000 €
După un eveniment de succes organizat anul trecut împreună cu Cluburile Porsche din România, Bosnia si Herțegovina, Bulgaria, Croatia, Elvetia, Georgia, Germania, Moldova, Serbia și Ucraina, în onoarea celui mai cunoscut drum alpin din România, Transfăgărășanul, apreciat de pasionații de mașini din întreaga lume, echipa Porsche Sonderwunsch din Zuffenhausen a început construcția a zece unități 911 Carrera 4 GTS echipate cu un pachet special de opțiuni „Tribute to Transfăgărășan”.
Citește și: Țara din Europa în care top-ul celor mai vândute mașini e dominat de Porsche. Ne batem la fotbal
„Când am experimentat Transfăgărășanul în timpul celei de-a 50-a aniversări a modelului 911 Turbo de anul trecut, ne-am inspirat foarte mult pentru acest pachet de individualizare”, a declarat Alexander Fabig, vicepreședinte Individualisation & Classic la Porsche.
„Prin urmare, am decis să creăm nu doar una, ci zece mașini personalizate, care să aducă un omagiu unuia dintre cele mai fermecătoare și legendare drumuri”, a adăugat acesta.
Primul 911 Carrera 4 GTS „Tribute to Transfăgărășan” produs a fost livrat unui client din România, iar celelalte nouă mașini rămase, personalizate până în cele mai mici detalii de către viitorii lor proprietari, vor fi prezentate în cadrul unui eveniment exclusivist, programat pentru ultima săptămână a lunii august.
Exemplarul 911 „Tribute to Transfăgărășan” livrat în România a fost configurația originală, utilizată ca punct de plecare pentru următoarele unități. Automobilul este vopsit în Paint to Sample Graphite Grey, cu detalii contrastante Guards Red.
Exteriorul mașinii este prevăzut cu jante cu spițe contrastante finisate în Guards Red și cu un autocolant de ușă „Tribute to Transfăgărășan”.
Inelele farurilor sunt, de asemenea, vopsite în Guards Red, adăugând un accent vizual izbitor părții frontale.
Montantul „B” prezintă o emblemă dedicată „Tribute to Transfăgărășan”, marcând automobilul drept unul dintre cele zece create cu această specificație personalizată. În spate, lamelele grilei motorului sunt vopsite discret în culorile drapelului României.
Interiorul prezintă numeroase detalii personalizate. Protecțiile iluminate ale pragurilor ușilor afișează inscripția Tribute to Transfăgărășan, în timp ce logo-ul special dezvoltat este brodat în tetiere și embosat pe cotiera centrală. Tabloul de bord din partea pasagerului este, de asemenea, împodobit cu logo și inscripții, subliniind conceptul de interior personalizat al mașinii.
În ceea ce privește accesoriile speciale, acest ”hero car” a primit covorașe personalizate cu logo, chei de mașină vopsite și o husă pentru chei cu logo, precum și o servietă de bord personalizată, care poartă logo-ul Tribute to Transfăgărășan, sporind și mai mult identitatea distinctivă a mașinii.
911 Carrera GTS, primul 911 omologat pentru circulația rutieră echipat cu un sistem hibrid performant, super-ușor
Noile modele 911 Carrera GTS beneficiază de cunoștințele dobândite de inginerii Porsche din lumea motorsportului, care au stat la baza proiectării sistemului hibrid.
Inima sistemului de propulsie T-Hybrid este un nou motor boxer de 3,6 litri, cu performanțe impresionante: 911 Carrera 4 GTS Coupé sprintează de la 0 la 100 km/h în 3,0 secunde și atinge o viteză maximă de 312 km/h.
În total, puterea sistemului este de 398 kW (541 CP) și 610 Nm. Creșterea puterii față de predecesorul său este de 45 kW (61 CP).
Noul 911 Carrera 4 GTS oferă caracteristici de condus extrem de dinamice, reducând în același timp emisiile de CO₂ și cântărind semnificativ mai puțin în comparație cu vehiculele hibride plug-in. Creșterea în greutate față de predecesorul său este de doar 50 de kilograme.