Globalizarea și poluarea nasc monștri: Volkswagen s-a aliat cu Ford

DE Răzvan Scăeșteanu | Actualizat: 12.07.2019 - 19:11

Dușmani de moarte până cu puțin timp în urmă, Volkswagen, cel mai mare producător auto din lume, și Ford, ocupantul locului șase, s-au aliat în vederea dezvoltării de mașini electrice și autonome, dând naștere unui adevărat balaur cu două capete pe piața auto mondială.

SHARE

Cum din 2021 emisiile medii de CO2 per kilometru ale întregii game de modele a unui producător auto nu trebuie să depășească 95 g CO2/km pe teritoriul Uniunii Europene, în caz contrar riscând amenzi de milioane de euro, iar dezvoltarea de noi tehnologii, extinderea electrificării și avansarea în direcția mașinilor autonome costă foarte mult, globalizarea a început să capete forme din ce în ce mai ciudate în lumea auto.

După ce Fiat Chrysler Automobiles (FCA) a decis să plătească Tesla pentru a contabiliza modelele 100% electrice din Silicon Valley în curtea sa și a-și reduce astfel media totală de emisii, recent, pe speța condusului autonom, BMW Group s-a înțeles cu Daimler AG. Adică, BMW și Mercedes au semnat un acord pentru cooperare strategică pe termen lung, care se va concentra pe dezvoltarea în comun a tehnologiilor de generaţie viitoare pentru sistemele de asistare a condusului, condus automatizat pe autostrăzi şi parcat autonom (toate la Nivel 4 SAE). În plus, sunt planificate discuţii viitoare pentru extinderea cooperării la niveluri mai mari de automatizare în zonele urbane şi centrele oraşelor. Acest lucru subliniază o abordare pe termen lung şi de durată, care se va extinde pentru a cuprinde o platformă scalabilă pentru condus autonom.

De asemenea, și grupul nipon Honda Motor a anunţat nu cu mult timp în urmă că va investi 2,75 miliarde dolari şi va prelua o participaţie la Cruise Automation, divizia gigantului american General Motors care se ocupă de dezvoltarea de vehicule autonome.

Iar acum, Volkswagen s-a aliat cu Ford într-o formă care pare mai mult decât un simplu parteneriat. Concret, cum Ford nu a reușit să facă pași 100% electrici până acum, Volkswagen va pune la dispoziția acestuia platforma electrică modulară MEB. Iar Ford are în plan ca, în următorii șase ani, să producă 600.000 de mașini electrice pe acestă platformă. Va începe cu un model produs în fabrica de la Koln și poată discuții pentru un al doilea bazat pe aceeași MEB. De asemenea, departamentul pentru dezvoltarea condusului autonom din cadrul Volkswagen, AID (Autonomous Intelligent Driving), va deveni cartierul general în Europa al companiei Argo AI, divizia Ford dedicată vehiculelor autonome, care are în plan investirea a patru miliarde de dolari până în 2023 în acestă tehnologie. VW va investi și el 2,6 miliarde de dolari în Argo AI, scopul fiind ca, în viitor, VW și Ford să fie partenerie egali. Nu în ultimul rând, Volkswagen va dezvolta o autoutilitară ușoară și va produce modelul sub ambele brand-uri.

De cealaltă parte, Ford va dezvolta o platformă tehnică pentru viitoarea generație a pick-up-ului Volkswagen Amarok și va și asambla mașina sub ambele brand-uri. După aceeași rețetă, Ford va face și un autovehicul comercial de mari dimensiuni, probabil, viitorul VW Crafter.

Volkswagen, care încearcă să treacă peste efectele scandalului Dieselgate, vede alianţa sa cu Ford ca având o importanţă strategică pentru a-şi echilibra interesele regionale.

 

 

 

 

Comentarii

Alege abonamentul care ți se potrivește

Print

  • Revista tipărită
  • Acces parțial online
  • Newsletter
Abonează-te

Digital + Print

  • Revista tipărită
  • Acces total online, inclusiv arhivă
  • Newsletter
Abonează-te

Digital

  • Acces total online, inclusiv arhivă
  • Newsletter
  •  
Abonează-te
© 2019 NEWS INTERNATIONAL S.A.