Noua funcție de condus autonom „Mad Max” lansată de Tesla, care e mai vitezomană și agresivă, a intrat în colimatorul Administraţiei Naţionale pentru Siguranţa Traficului pe Autostrăzi din SUA (NHTSA).
Noua funcție de condus autonom „Mad Max” lansată de Tesla, care e mai vitezomană și agresivă, a intrat în colimatorul Administraţiei Naţionale pentru Siguranţa Traficului pe Autostrăzi din SUA (NHTSA).
Tesla a lansat robotaxiul visat de Elon Musk. Dar, nu e 100% funcțional. Prezentarea a fost realizată cu câteva Tesla Model Y fără șoferi în Austin, Texas, într-un perimetru monitorizat strict, iar mașinile au fost supravegheate de teleoperatori de pe scaunul din dreapta.
National Highway Traffic Safety Administration (NHTSA, Autoritatea pentru siguranța traficului din SUA) a forțat constructorul auto Tesla să cheme în service aproximativ 362.000 mașini, produse între 2016 și 2023, din cauza riscului de accident al sistemului de condus autonom.
Este doar o chestiune de timp până când mașinile fără șofer vor putea fi întâlnite la fiecare colț, alături alte vehicule și, mai ales, de pietoni. Pentru o interacțiune cât mai sigură cu aceștia, cercetătorii recomandă dotarea robo-mașinilor cu ochi animatronici gigantici.
Doi bărbaţi au murit în statul american Texas în accidentul unei maşini Tesla despre care poliţia spune că era pe pilot automat, au relatat duminică media din SUA, preluate de DPA.
Tehnologiile de asistență la condus oferă beneficii importante, reducând, de exemplu, oboseala la volan și crescând siguranța în trafic, dar pot crea și noi pericole, dacă nu reușesc să mențină un echilibru între gradul de asistare și cel de implicare al șoferului.