Tesla a lansat robotaxiul visat de Elon Musk. Dar, nu e 100% funcțional. Prezentarea a fost realizată cu câteva Tesla Model Y fără șoferi în Austin, Texas, într-un perimetru monitorizat strict, iar mașinile au fost supravegheate de teleoperatori de pe scaunul din dreapta.
„Gaură” enormă, pentru Elon Musk. I-a păcălit pe clienți începând din 2016 promițând „full self-driving” și Tesla trebuie să înlocuiască calculatoarele sistemului de conducere autonomă la 4.000.000 de mașini sau să le ofere compensații bănești proprietarilor.
Industria auto a realizat un nou pas către condusul autonom. Un producător auto european este primul din lume care a primit aprobare să combine funcțiile sistemelor de Nivel 2 şi Nivel 3. Deocamdată, „combinația” e disponibilă doar în Germania și costă 6.000 de euro.
Inteligența artificială arată că poate greși ca un șofer neexperimentat. Un taxi autonom a încurcat frâna cu accelerația și s-a înfipt într-un autobuz care a încetinit brusc.
National Highway Traffic Safety Administration (NHTSA, Autoritatea pentru siguranța traficului din SUA) a forțat constructorul auto Tesla să cheme în service aproximativ 362.000 mașini, produse între 2016 și 2023, din cauza riscului de accident al sistemului de condus autonom.