Uniunea Europeană reduce plafonul emisiilor medii la 93,6 grame de CO2/km pentru mașinile noi în 2025, producătorii care-l depășesc urmând să plătească amenzi uriașe. Analiștii afirmă că noul plafon de emisii din UE favorizează constructorii auto din China și Tesla.
Criza din industria auto, generată mai ales de costurile electrificării, se adâncește pe zi ce trece. Iar producătorii auto cer UE s-o lase mai moale cu tranziția verde. Șeful Renault și ACEA atenționează că „factura” de 16 miliarde de euro ar fi „fatală”.
Electrificarea forțată și rapidă a mașinilor generează o criză fără precedent în industria auto europenă. Șeful BMW a declarat că interzicerea motoarelor termice din 2035 în UE este o „greșeală uriașă”. Industria auto de pe „Bătrânul continent” s-ar putea înjumătăți.
Mergi cu sistemul Start & Stop activat sau dezactivat? Salvezi planeta sau strici motorul? Specialiștii indică avantajele și dezavantajele opririi automate a propulsorului în trafic aglomerat, când mașina stă pe loc, și spun la ce trebuie să aibă grijă șoferii.
Românii care se încălzesc cu centrale pe gaz vor fi „obligați” să renunțe la ele. Exploatarea lor se va scumpi atât de mult, mai ales din cauza taxării emisiilor, încât oamenii vor căuta alternative mai puțin poluante.