Cum electrificarea mașinilor și „justiția ecologică” au îngenunchiat industria din SUA, în special pe cea auto și pe cea energetică, președintele Donald Trump anunță cea mai mare dereglementare din istorie, prin reevaluarea unei decizii de mediu din 2009.
Veste proastă, pentru transportatori! De la 1 iulie, se schimbă taxa de drum pentru camioane, autobuze și autocare în Slovacia. Nu se mai calculează în funcție de clasa de emisii Euro, ci în funcție de clasa de CO2 a vehiculului.
Criza din industria auto, generată în principal de costurile electrificării, pune în pericol 3.500.000 de angajați în Europa. Iar Franța, care are a 2-a cea mai puternică industrie auto de pe continent, este prima țară care cere UE amânarea noilor norme de poluare pentru mașini.
Uniunea Europeană reduce plafonul emisiilor medii la 93,6 grame de CO2/km pentru mașinile noi în 2025, producătorii care-l depășesc urmând să plătească amenzi uriașe. Analiștii afirmă că noul plafon de emisii din UE favorizează constructorii auto din China și Tesla.
Criza din industria auto, generată mai ales de costurile electrificării, se adâncește pe zi ce trece. Iar producătorii auto cer UE s-o lase mai moale cu tranziția verde. Șeful Renault și ACEA atenționează că „factura” de 16 miliarde de euro ar fi „fatală”.