luni 10 noiembrie
EUR 5.0860 USD 4.4037
Abonează-te
Newsweek România

Povestea „supercar”-ului românesc cu motor central făcut în 1987. „Inspirat” de Toyota MR2

Data publicării: 10.11.2025 • 07:20
Dacia MD87 - Foto: Facebook
Dacia MD87 - Foto: Facebook
Dacia MD87 facelift - Foto: Facebook
Dacia MD87 facelift - Foto: Facebook
Toyota MR2 - Foto: Facebook
Toyota MR2 - Foto: Facebook

Pasionat de raliuri și mașinile sport, un inginer a reușit să dezvolte în 3 luni, în 1986, la uzina Dacia Mioveni, primul și singurul „supercar” românesc. „Inspirată” după Toyota MR2, mașina lansată în 1987 în CNR dispunea de motor central și tracțiune spate.

În 1986, inginerul român Nicolae Cosmescu a avut un vis: o mașină sport cu motor central și tracține spate, ca modelul Toyota MR2. Iar visul său a devenit realitate.

Dacia MD87 a debutat cu victorie în 1987 în Campionatul Național de Raliuri (CNR) și a participat la mai multe etape de raliu în anii 1987-1988, fiind condusă de piloți precum Ionel Mălăuț și George Grigorescu.

Citește și: Revoluție la Dacia: Spring de 100 CP, noi motoare și tehnologii pentru toată gama și un „Lăstun”

Povestea „supercar”-ului românesc cu motor central făcut în 1987. „Inspirat” de Toyota MR2

„Supercar”-ul românesc a fost dezvoltat de Nicolae Cosmescu pe baza modelului Dacia 1410 Sport. 

Acronimul „MD87” venea de la inițialele soției și fiului inginerului (Monica și Dragoș), iar „87” era anul lansării. Inițial, proiectul trebuia să se numească Lynx MD87.

Prototipul, de altfel, prima și singura unitate Dacia MD87, a fost realizat în doar 3 luni de Cosmescu, doi tinichigii, un mecanic și un electrician, la uzina Dacia Mioveni.

Mașina era dotată cu un motor de 1.4 litri și 65 cai putere de Dacia Sport, dispus însă central, în spatele habitaclului, în locul banchetei spate, cum ar veni. Radiatorul de răcire și roate de rezervă erau sub capota față, iar rezervorul de benzină era în zona unde la o Dacie normală era transmisia.

Citește și: VIDEO Cum arată cea mai veche Dacia 1300 din lume. Are seria „0002” și piese 100% franțuzești

Toyota MR2 - Foto: Facebook
Toyota MR2, modelul de inspirație pentru Dacia MD87 - Foto: Facebook
„Supercar”-ul Dacia MD87 avea punte motoare spate, doar 1,07 metri înălțime, o greutate de aproximativ 890 kg și frâne cu discuri la toate cele 4 roți.
 
În 1988 și 1991, Dacia MD87 a suferit două facelift-uri. La cel din 1988, mașina a primit spoiler și capotă spate din fibră de sticlă și faruri escamontabile, ca la Toyota MR2. Iar la facelift-ul din 1991, farurile au primit sistem de escamontare electric, iar mașinii i-au mai fost operate cânteva mici îmbunătățiri estetice.

Dacia MD87 facelift - Foto: Facebook
În urma celui de-al doilea facelift, Dacia MD87 a primit faruri escamontabile electrice - Foto: Facebook
Din păcate, constructorul român Dacia nu a luat să păstreze „supercar”-ul Dacia MD87 și, de ani buni, nu se mai știe nimic despre soarta sa. 
Mai multe articole din secțiunea Auto
Comentarii 0
Trebuie să fii autentificat pentru a comenta!

Newsweek România Abonamente

Print

Print

  • Revista tipărită
  • Acces parțial online
  • Fără reclame
Abonează-te
Print + Digital

Print + Digital

  • Revista tipărită
  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Fără reclame
Abonează-te
Digital

Digital

  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Fără reclame
Abonează-te
Newsweek România
Articole și analize exclusive pe care nu trebuie să le ratezi!
Abonează-te
Newsweek România
Newsweek România Ultima oră
Newsweek România
Ultima oră