Povestea „supercar”-ului românesc cu motor central făcut în 1987. „Inspirat” de Toyota MR2
Pasionat de raliuri și mașinile sport, un inginer a reușit să dezvolte în 3 luni, în 1986, la uzina Dacia Mioveni, primul și singurul „supercar” românesc. „Inspirată” după Toyota MR2, mașina lansată în 1987 în CNR dispunea de motor central și tracțiune spate.
În 1986, inginerul român Nicolae Cosmescu a avut un vis: o mașină sport cu motor central și tracține spate, ca modelul Toyota MR2. Iar visul său a devenit realitate.
Dacia MD87 a debutat cu victorie în 1987 în Campionatul Național de Raliuri (CNR) și a participat la mai multe etape de raliu în anii 1987-1988, fiind condusă de piloți precum Ionel Mălăuț și George Grigorescu.
Citește și: Revoluție la Dacia: Spring de 100 CP, noi motoare și tehnologii pentru toată gama și un „Lăstun”
Povestea „supercar”-ului românesc cu motor central făcut în 1987. „Inspirat” de Toyota MR2
„Supercar”-ul românesc a fost dezvoltat de Nicolae Cosmescu pe baza modelului Dacia 1410 Sport.
Acronimul „MD87” venea de la inițialele soției și fiului inginerului (Monica și Dragoș), iar „87” era anul lansării. Inițial, proiectul trebuia să se numească Lynx MD87.
Prototipul, de altfel, prima și singura unitate Dacia MD87, a fost realizat în doar 3 luni de Cosmescu, doi tinichigii, un mecanic și un electrician, la uzina Dacia Mioveni.
Mașina era dotată cu un motor de 1.4 litri și 65 cai putere de Dacia Sport, dispus însă central, în spatele habitaclului, în locul banchetei spate, cum ar veni. Radiatorul de răcire și roate de rezervă erau sub capota față, iar rezervorul de benzină era în zona unde la o Dacie normală era transmisia.
Citește și: VIDEO Cum arată cea mai veche Dacia 1300 din lume. Are seria „0002” și piese 100% franțuzești