Frigul, coșmarul șoferilor de mașini electrice. Dacia Spring, autonomie de doar 100 km. Mai merită?

DE Mircea Neacșu | Actualizat: 29.11.2022 - 11:10
Dacia Spring / Foto: Facebook
Autonomie Dacia Spring iarna / Foto: Facebook

Frigul este coșmarul șoferilor de mașini electrice, la temperaturi sub -7, -10 grade Celsius autonomia în trafic real scăzând și cu 50%. O spun și specialiștii Green NCAP, și proprietarii. În cazul Dacia Spring, iarna, autonomia poate fi și de 100 de kilometri.

SHARE

Dacia Spring este cotată de Green NCAP printre cele mai eficiente mașini electrice, obținând 5 stele Green NCAP și o notă de 9,9 din 10 în teste. Dacă la o temperatură ambientală de 23 de grade Celsius Dacia Spring poate scoate un consum urban competitiv de 16,2 kWh și pe autostradă consumă 23 kWh, oferind o autonomie de circa 140 de kilometri, în condiții de iarnă autonomia poate să scadă și mai mult. 

În testele pe frig efectuate de Green NCAP, Dacia Spring a înregistrat un consum de 22,5 kWh, oferind o autonomie de circa 145 de kilometri. Iar proprietarii de Spring mărturisesc, pe pagina de Facebook „Dacia Spring Romania (Oficial)”, că se poate și mai rău, consumul putând ajunge și la 25 kWh și autonomia, la circa 100 de kilometri. 

Citește și: TOP 10 mașini electrice preferate de europeni în octombrie 2022, Dacia Spring nu e pe listă

„#duamneferi sa-ntarzii la gara cand vine soacra 🫣😄

Azi dimineata nu mi-a sunat alarma la 5:30, noroc ca mi-a dat sotia cu telefonu'-n cap pe la 6 si-n 2 minute eram la masina. Pe jumate adormit, dar prompt #satraitzi
Cand, ce sa vezi? Gheata pe geamuri!

Pornesc motorul (cum "suna" asta 🤣 ), pun AC-ul la max pe dezaburire si-ncep sa dau sarguincios cu racleta la geamuri.

Computerul de bord zice ca-s -3°C. Deci e iarna, sau cum?! 🥶
Pana termin cu geamurile si oglinzile, gheata de pe parbriz e deja topita datorita AC-ului. Iar bateria a pierdut 2 procente din cauza caldurii date la maximum.

* petrolheadul din mine racneste "baaaaa, ramai in pana prostului, baaaaa!!!" 🤬
Pana la gara am vreo 20-21 km, bateria e la 80%, estimez ca tre' sa merg putin cam tare, fara ECO.
* electroheadul din mine e calm: "chill, prietene, am autonomie kakalau pt drumul asta" 🤩
...
Am mers tare, dar oricum la ora aia traficul era aproape inexistent si - cough, cough 😏 - n-au fost radare pe traseu.

 
Traseu jumate regim extraurban cu 90-100 kmh, vreo 2-3 km autostrada cu 110-120 kmh, restul prin oras, demaraje tari de la semafor, incetiniri mai bruste la semafor.
Ajung la gara si mai am timp 5 secunde pt computerul de bord:
- consum mediu: 21,7 kWh/100 km (adica aproape dublu fata de consumul normal cand nu e frig)
- viteza medie: 57,4 kmh (aveam urgenta, clar?! 😄 )
- distanta parcursa: 21,1 km
- AC-ul pe temperatura maxima, la treapta 4 in primii 2-3 km, apoi la treapta 2
- de mentionat ca am pneuri all season Continental, vechime 1 an si rulate vreo 11k km, comportament exemplar in conditii reci, pe drum uscat
...
Am ajuns fix la tzanc sa iau soacra, multumesc de-ntrebare, totul ok.
Dar ma-ntelegi ca a venit iarna, sezonul rece ala naspa pentru autonomia masinilor electrice?

🗣️ "Ce ne facem, fratilor???"

Bun, sa ne-ntelegem: se poate si consum mai mare, cand e foarte frig (gen sub -10°C) si stai bara la bara in ambuteiajele din oras.
Eu am vazut chiar si 25 kWh/100 km pe computerul de bord in sezonul rece trecut.
Ceea ce inseamna ca autonomia poate fi chiar mai mica de 100 km in conditii de astea extreme.

Si? E o problema?
Pentru mine nu 😇
Deoarece folosesc masina pe trasee scurte, de 40-50 km pe zi.

Rareori - poate o data la 2 luni - fac mai mult de 100 km/zi. Iar atunci exista suficiente statii de incarcare in oras, daca e neaparat nevoie”, a relatat un posesor de Dacia Spring pe pe pagina de Facebook „Dacia Spring Romania (Oficial)”.

Iarna, Dacia Spring poate consuma cât o mașină pe benzină sau motorină mult mai mare și mai puternică

Green NCAP a spus că iarna Dacia Spring de 44 de cai putere poate consuma 22,5 kWh, iar posesorul de Spring a mărturisit pe Facebook un consum de 21,7 kWh, la -3 grade Celsius.

Dacă luăm în calcul un consum „rotund” de 22 kWh și un preț mediu al curentului electric de, să spunem, 2 lei/kWh, având în vedere că șoferii de mașini electrice care încarcă acasă nu au cum să se beneficieze de tarife plafonate, depățind un consum lunar de 255 kWh, înseamnă că 100 km parcurși cu Dacia Spring ajung să coste aproximativ 45 de lei. 

Astăzi, 29 noiembrie 2022, benzina standard costă 6,86 lei/l în București și motorina standard, 8,06 lei/l, conform peco-online.ro. Calculând echivalentul consumului Daciei Spring, rezultă 6,55 l/100 km de benzină sau 5,58 l/100 de motorină. 

În comparație, SUV-ul Dacia Duster 1.5 Blue dCi de 115 cai putere are, de exemplu, un consum mediu oficial de 4,9 l/100 km de motorină (e adevărat, în trafic real, poate sări de 6-6,5 l/100 km), Dacia Jogger TCe 110 are un consum mediu oficial de 5,6 l/100 km de benzină (e adevărat, în trafic real, poate sări de 7 l/100 km), iar Toyota Corolla 140H, cu sistem hybrid și 140 de cai putere, are un consum mediu oficial de 4,5 l/100 km de benzină (e adevărat, în trafic real, poate sări de 5,5-6 l/100 km). 

Urmărește-ne pe Google News

Comentarii 0

Trebuie să fii autentificat pentru a comenta!

Alege abonamentul care ți se potrivește

Print

  • Revista tipărită
  • Acces parțial online
  • Newsletter
  •  
Abonează-te

Digital + Print

  • Revista tipărită
  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
Abonează-te

Digital

  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
  •  
Abonează-te
© 2024 NEWS INTERNATIONAL S.A.
Articole și analize exclusive pe care nu trebuie să le ratezi!
Abonează-te