Pe fondul crizei profunde a industriei auto europene, generată de în principal de costurile electrificării, UE amână „moartea” mașinilor pe benzină și motorină setată în 2035. Industria și cumpărătorii pot răsufla ușurați.
Pe fondul crizei profunde a industriei auto europene, generată de în principal de costurile electrificării, UE amână „moartea” mașinilor pe benzină și motorină setată în 2035. Industria și cumpărătorii pot răsufla ușurați.
Un raport realizat de Ernst & Young (EY) arată că 50% dintre europenii și americanii care vor să-și ia o mașină în următorii 2 ani, nouă sau second-hand, optează pentru un automobil pe benzină ori diesel, un procent în creștere cu 13 puncte față de 2024.
Analiștii spun că în Bulgaria prețul la combustibil va rămâne constant la 1,26 euro pe litru. În România, specialiștii anunță că motorina poate ajunge la 8,5 lei litru. La vecini va fi cu 2 lei mai ieftină.
Cifrele nu mint: România are cea mai scumpă benzină din regiune. Un „plin” e cu 100 lei mai ieftin în Bulgaria. În Turcia combustibilul este un chilipir, dar e mai costisitor de ajuns.
Bulgaria se confruntă cu provizii limitate de combustibil: benzină pentru 35 de zile și motorină pentru 50 de zile, ca urmare a sancțiunilor impuse companiei ruse Lukoil de SUA și Marea Britanie.
În ultima lună, în România, carburanții s-au scumpit cu peste 40 de bani per litru. Iar astăzi, 11 noiembrie 2025, motorina a sărit pragul de 8 lei/litru. Mai mult, de la 1 ianuarie 2026, accizele la carburanți cresc din nou, cu 32 de bani la benzină și 30 de bani la motorină.
Un bărbat aflat sub influența alcoolului a turnat benzină atât pe el, cât și pe mașina sa, într-o stație de alimentare OMV, în zona Gării de Nord din Timișoara.
Jochen Goller, unul dintre membrii board-ului BMW, afirmă că „mașinile termice nu vor dispărea niciodată”, reconfirmând convingerea companiei că electrificarea și motoarele cu combustie internă vor coexista cel puțin în viitorul apropiat.