Un român mers 3.000 km cu o mașină electrică Dacia Spring până la Cercul Polar, în Laponia, acasă la Moș Crăciun. A încărcat de 28 de ori în total, din cauza frigului din Finlanda fiind nevoit să oprească la priză și după 80-100 km parcurși.
Mașinile electrice Dacia Spring, făcută de Renault, și Leapmotor T03, făcută de Stellantis sunt excluse de pe lista actualizată a vehiculelor care se califică pentru bonusul ecologic de 4.000 euro în Franța. Fiind produse în China, nu obțin scorul de mediu minim solicitat.
Noile taxe UE, adoptate pe 30 octombrie 2024 pentru o perioadă de 5 ani, scumpesc mașinile electrice făcute în China cu între 7,8% și 35,3%. Newsweek a calculat care ar fi noile prețuri ale câtorva modele importante de pe piața din România, pe baza prețurilor de listă actuale.
Fiecare constructor auto configurează mașinile și prețurile acestora în funcție de piață. Dar, o diferență de preț de 50% e ceva „inedit”. Dacia Spring e promovată la 10.240 € în Luxemburg, 10.590 € în Belgia și 16.900 € în România, deși românii nu sunt mai „bogați”.
Marca chinezească Leapmotor, deținuntă în proporție de 49% de grupul Stellantis, vine în România. Atacă direct Dacia Spring cu mașinuța electrică Leapmotor T03, ce va fi produsă și la Tychy, Polonia, și aduce și un SUV electric, Leapmotor C10, cam de dimensiunile unui Bigster.