Ai mașină pe benzină sau diesel, s-ar putea să nu mai poți merge la aeroport în Franța. Află de când

DE Mircea Neacșu | Actualizat: 26.01.2024 - 16:22
Ai mașină pe benzină sau diesel, s-ar putea să nu mai poți merge cu ea la aeroport. Află de când - Foto: Profimedia Images - Rol ilustrativ

Ai mașină pe benzină sau diesel, s-ar putea să nu mai poți merge cu ea la aeroport. Care este problema? Potrivit studiilor, autovehiculele termice sunt vinovate de până la 40% din emisiile de CO2 înregistrate la nivelul solului în zonele marilor aeroporturi.

SHARE

Dacă încă nu erați siguri că mașinile cu motoare cu combustie vor deveni persona non grata în Europa, limitându-li-se din ce în ce mai mult dreptul de circulație, planul administratorilor marilor aeroporturi pariziene, Paris Orly și Paris Charles de Gaulle, ar trebui să vă pună pe gânduri. 

Ai mașină pe benzină sau diesel, s-ar putea să nu mai poți merge cu ea la aeroport. Află de când

Augustin de Romanet, șeful grupului ADP (fostul Aéroports de Paris), a anunțat că, cu câteva excepții, mașinile cu motor termic nu vor mai avea în curând acces pe aeroportul Paris Orly. Apoi, autovehiculele pe benzină sau diesel vor fi interzise și pe Paris Charles de Gaulle.

Citește și: Macan, primul Porsche pe benzină și diesel transformat în mașină electrică. Cel mai ieftin, 86.600 €

Motivul? Obiectivul grupului ADP este de a ajunge neutru din punct de vedere climatic (zero emisii nete de CO2 la sol) în cazul aeroportului Paris Orly până în 2030 și până în 2035 în cazul aeroportului Paris Charles de Gaulle.

Șeful ADP a explicat că, de exemplu, numai accesul la Paris Orly este responsabil pentru 40% din emisiile de CO2 la sol.

În același timp, inițiativa are și scopul de a decongestiona drumurile care duc la aeroport, având în vedere că 80% dintre pasageri folosesc în prezent transportul rutier.

Citește și: Tarif de parcare de 3 ori mai scump, pentru mașinile mari, gen SUV. De ce contează dimensiunea?

Evident, vor fi dezvoltate soluții alternative de transport pentru Paris Orly, începând cu prelungirea liniei 14 de metrou până la aeroportul Orly. Această prelungire spre sud, care va lega direct aeroportul de zonele 91 și 94, va deservi zece orașe din Paris, Val-de-Marne și Essonne, deservind între 250 000 și 300 000 de pasageri în fiecare zi, informează autoplus.fr.

Această legătură directă între aeroport și centrul Parisului va marca o cotitură majoră în modul de acces al pasagerilor la Orly. În prezent, este cel puțin complicat, deoarece din Paris trebuie să iei un autobuz sau să iei RER B până la Antony și apoi să iei naveta Orlyval până la aeroport.

Urmărește-ne pe Google News

Comentarii 0

Trebuie să fii autentificat pentru a comenta!

Alege abonamentul care ți se potrivește

Print

  • Revista tipărită
  • Acces parțial online
  • Newsletter
  •  
Abonează-te

Digital + Print

  • Revista tipărită
  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
Abonează-te

Digital

  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
  •  
Abonează-te
© 2024 NEWS INTERNATIONAL S.A.
Articole și analize exclusive pe care nu trebuie să le ratezi!
Abonează-te