Cum vânzările de mașini electrice nu merg cum și-au imaginat specialiștii de la Bruxelles, UE vrea să interzică mașinile termice pentru firme din 2030, în încercarea de a accelera tranziția. Decizia s-ar putea transforma însă într-o „bombă” pentru industria aflată deja în criză.
Autoritățile vietnameze au hotărât să interzică total motocicletele și scuterele pe benzină în Hanoi din 2026. Decizia are însă un efect de „bombă” eco-socială, având în vedere că acestea sunt principalul mijloc de transport în metropola cu 8 milioane de locuitori.
Deși constructorul bavarez a pariat pe o strategie câștigătoare, bazată pe platforme multi-energie, și se numără printre puținii producători cu istorie care vând bine pe piața mașinilor electrice, șeful BMW critică politica climatologică UE și explică de ce e un dezastru.
Cel mai scump drum judeţean din România, 73 milioane €, trebuie refăcut parțial. Nu s-a respectat avizul de mediu, conform unui audit al Curţii de Conturi, și e nevoie de modificarea a cel puțin jumătate dintre camerele de cădere ale drumului.
Deși datele statistice arată că românii n-au bani de mașini noi și inclusiv în municipii unii continuă să se încălzească cu sobe pe lemne, cărbune, etc., autoritățile vor să le interzică pe cele vechi în București și alte orașe mari, prin crearea unor zone cu emisii reduse (LEZ).