Cum industria auto e în criză și oamenii nu au bani de mașini electrice, UE amână noile norme de emisii de CO2 mult mai drastice pentru trei ani. Producătorii scapă astfel de amenzile de miliarde de euro pe care trebuiau să le plătească din 2025.
Criza electrificării mașinilor se acutizează în Europa, pe măsură ce interesul clienților pentru mașinile 100% electrice, mult prea scumpe, e pe un trend descendent. Italia și Cehia, țări cu industrii auto puternice, contestă amenzile uriașe stabilite prin Green Deal din 2025.
Ai mașină pe benzină sau diesel, s-ar putea să nu mai poți merge cu ea la aeroport. Care este problema? Potrivit studiilor, autovehiculele termice sunt vinovate de până la 40% din emisiile de CO2 înregistrate la nivelul solului în zonele marilor aeroporturi.
Producătorul de motoare diesel Cummins, care echipează și autobuzele Otokar din București, de exemplu, a primit o amendă de mediu record în SUA pentru trucarea noxelor. Trebuie să plătească 1,675 miliarde $.
UE pregătește norma de poluare Euro 7 pentru vehicule. Emisiile de gaze de eșapament rămân la nivelul Euro 6, dar Parlamentul și Consiliul European au ajuns la un acord privind emisiile de particule pentru sistemele de frânare și cauciucuri și un standandard pentru baterii.