Utilitarele de până la 3,5 tone care efectuează transporturi internaționale în Europa, adică autoplatformele folosite de samasari să aducă mașini SH și dubele de marfă, trebuie dotate obligatoriu cu tahograf inteligent de la 1 iulie 2026.
Utilitarele de până la 3,5 tone care efectuează transporturi internaționale în Europa, adică autoplatformele folosite de samasari să aducă mașini SH și dubele de marfă, trebuie dotate obligatoriu cu tahograf inteligent de la 1 iulie 2026.
România nu e în top doar la accidentele rutiere mortale. Ocupă locul 3 în Uniunea Europeană la numărul de morți în accidente feroviare, cu 65 de decese în 2024.
Infrastructura trenurilor de mare viteză se extinde accelerat în Europa, în timp ce în România nici nu se vorbește despre așa ceva. Din 2026, distanța de 840 km dintre Paris și Munchen va putea fi parcursă cu trenul în sub 5 ore cu trenul.
Crește tensiunea în Marea Neagră. După ce în urmă cu câteva zile au fost lovite două petroliere-fantomă ale Rusiei, Turcia a anunțat că astăzi a fost atacat un vapor sub pavilion rus încărcat cu ulei de floarea-soarelui.
Modul de calcul și cuantumul impozitului auto se schimbă radical de la 1 ianuarie 2026. „Ciudat”, pentru un camion de 12 tone, cu motor diesel de 6-8 litri, plătești aproape cât pentru o mașină mică cu motor de 2.5 litri.
O parte din Centura Sofiei costă 1.000.000.000 €, ceea ce este un adevărat record. Când vor merge și românii pe această autostradă? Cât costă A0, inelul de autostradă al Capitalei?
Primele trenuri tip RE-R cumpărate de România din Polonia, cu circa 10.400.000 € bucata, au ajuns în țară și au intrat în teste. Unul a fost surprins recent în zona Sinaia.
Polonia și Ungaria au intrat în UE în 2004, România, în 2007. După aderare, cele trei state au intrat într-o adevărată cursă a construirii de autostrăzi, având la dispoziție și bani europeni. Iar una a reușit să meargă cu o viteză de 4 ori mai mare decât țara noastră.