Criza industriei auto din Europa, generată în special de costurile enorme ale electrificării, a răzgândit, până la urmă, autoritățile de la Bruxelles. UE nu mai interzice total mașinile noi pe benzină și diesel din 2035.
Criza industriei auto din Europa, generată în special de costurile enorme ale electrificării, a răzgândit, până la urmă, autoritățile de la Bruxelles. UE nu mai interzice total mașinile noi pe benzină și diesel din 2035.
Un raport realizat de Ernst & Young (EY) arată că 50% dintre europenii și americanii care vor să-și ia o mașină în următorii 2 ani, nouă sau second-hand, optează pentru un automobil pe benzină ori diesel, un procent în creștere cu 13 puncte față de 2024.
Un studiu realizat de Agenția pentru Mediu și Management al Energiei din Franța dezvăluie o serie de cifre pe care șoferii trebuie să le știe înainte să pornească aerul condiționat. Iar specialiștii au câteva „secrete” ce pot atenua impactul acestora asupra portofelului.
Apel disperat făcut de șeful Mercedes care cere oprirea trecerii la mașinile electrice. „Piața se va prăbuși. Ne lovim de zid”, spune el. UE cere interzicerea motoarelor cu combustie internă în Uniunea Europeană (UE) începând cu 2035.
Cauți mașină de familie cu preț decent și consum mic? Modelele electrice și electrificate, hybrid ori plug-in hybrid, cam ies din calcul, fiind mai scumpe. Cele pe benzină consumă mai mult, așa că rămân diesel-urile. Dar, SUV-uri diesel nu mai sunt multe disponibile pe piață.
Au apărut primele detalii despre Rabla 2025: Adio, diesel! Noi tăieri de ecobonus (prima pentru mașini hybrid, tăiată la 10.000 lei)! Tichetul pentru mașini electrice rămâne 5.100 €, de la 10.200 € până în 2023. Dosarele vor fi depuse direct de cumpărători și nu prin dealeri.
De ce doar 13% din mașinile noi înmatriculate în UE au fost electrice în 2024? Oamenii n-au bani. În jur de 15.000 € e diferența minimă între cea mai ieftină mașină pe benzină și cea mai ieftină mașină electrică de aceeași mărime.
Cursa electrificării în numele protejării mediului a indus o criză profundă globală în industria auto și scumpirea energiei. Imediat după învestire, Donald Trump a luat o decizie fără precedent. A declarat „Stare de Urgență Energetică” în SUA și ieșirea din Green New Deal.