Per total, în primele 9 luni din 2025, piața auto din UE a crescut timid, cu 0,9%, față de același interval din 2024. Dacă Lituania „a explodat” cu 41,5% și Estonia „s-a prăbușit” cu 40,5%, România a înregistrat a 5-a cea mai mare scădere.
Per total, în primele 9 luni din 2025, piața auto din UE a crescut timid, cu 0,9%, față de același interval din 2024. Dacă Lituania „a explodat” cu 41,5% și Estonia „s-a prăbușit” cu 40,5%, România a înregistrat a 5-a cea mai mare scădere.
Jochen Goller, unul dintre membrii board-ului BMW, afirmă că „mașinile termice nu vor dispărea niciodată”, reconfirmând convingerea companiei că electrificarea și motoarele cu combustie internă vor coexista cel puțin în viitorul apropiat.
Cum prețurile carburanților și cel al curentului electric au crescut continuu în ultimii ani, specialiștii recomandă șoferilor 5 trucuri pentru a reduce consumul mașinii, indiferent de sistemul de propusie, pe benzină, diesel sau electrificat.
Cauți o mașină spațioasă, cu 7 locuri, și diesel, ca să consume puțin? Nu mai există prea multe opțiuni. Monovolumele care făceau furori cu ani în urmă au cam dispărut și, în general, oferta se rezumă la utilitare ușoare cu aer familist și la SUV-uri.
Majoritatea mașinilor moderne, inclusiv cele electrice și hybrid, dispun de un buton pe care nu mulți șoferi știu să-l folosească corect ca să reducă consumul și cu 10%.
E frig și curge apă din toba mașinii? Specialiștii explică că problema e culoarea și densitatea „fumului” scos de motor pe galeria de evacuare.
Cu un salariu mediu net de circa 5.200 lei/lună (1.100 €), datele arată că românii nu au bani de mașini electrice noi. Cu ecobonusul Rabla Plus tăiat cu 50% de guvern, au înmatriculat doar 9.743 în 2024, cu peste 36% mai puține ca în 2023. Iar benzina e la putere.
Ford cheamă în service aproape 770.000 de mașini diesel cu norma de poluare Euro 6. Sunt vizate și modelele făcute în România. Remedierea problemei poate costa până la 3.000 euro și va fi acoperită integral de producător.