Vânzările de mașini merg cu frâna trasă în UE. După două luni de scăderi abrupte, de -18,3% și -6,1%, octombrie a fost ușor pozitivă (+1,1%). Cifrele din primele 10 luni arată o creștere de doar 0,7%, față de aceeași perioadă din 2023. Mașinile electrice au scăzut cu -4,9%.
Electrificarea forțată și rapidă a mașinilor generează o criză fără precedent în industria auto europenă. Șeful BMW a declarat că interzicerea motoarelor termice din 2035 în UE este o „greșeală uriașă”. Industria auto de pe „Bătrânul continent” s-ar putea înjumătăți.
Vânzările de mașini electrice au scăzut cu 5,8% la nivelul Uniunii Europene în ultimele 9 luni. Iar piața de mașini electrice din România ocupă pe locul 1 în „Top-ul prăbușirilor”, după ce Guvernul a înjumătățit ecobonusul Rabla Plus de la 1 ianuarie 2024.
Disperat că electricele nu se vând, Fiat reia producția „Logan-ului diesel”. Modelul de 4,5 metri lungime, 5 locuri și portbagaj de 520 litri are un preț de pornire de 16.900 € în Franța, de exemplu, adică echivalent cu cel al mini-citadinei electrice „low-cost” Dacia Spring.
Prețurile la benzină și motorină în UE au scăzut cu 6,1% într-un an, august 2024 versus august 2023. Doar în România și Irlanda au crescut tarifele carburanților la pompă, potrivit datelor Eurostat.