Rolls-Royce-ul chinezesc, făcut de Huawei, se vinde ca pâinea caldă: 1.000 unități/lună. Cât costă?



Maextro S800, limuzina de lux făcută de JAC și Huawei și supranumită „Rolls-Royce-ul chinezesc”, se vinde ca pâinea caldă: 1.000 unități/lună. Ca idee, în cel mai bun an al său, 2022, prestigiosul constructor britanic a vândut 6.021 de mașini.
Considerată cea mai bună și luxoasă mașină chinezească produsă vreodată, Maextro S800 se bucură de un succes impresionant, în ciuda prețului mare pentru piața din China.
Rolls-Royce-ul chinezesc, făcut de Huawei, se vinde ca pâinea caldă: 1.000 unități/lună. Cât costă?
Maextro S800 a fost dezvoltată de JAC și Huawei, care a contribuit cu expertiza sa în domeniul tehnologiei, și este o berlină mare, de 5,48 metri lungime, dotată cu patru scaune luxoase.
Sub caroseria luxoasă și interiorul îngrijit Maextro S800 ascunde sisteme de propulsie electrificate, în catalog fiind disponibile mai multe versiuni 100% electrice și cu autonomie extinsă (EREV).
Citește și: Criza din industria auto europeană: Producătorii cer UE flexibilitate și susținere ca în China
În versiunea sa de top, S800 dezvoltă 1.006 cai putere grație sistemului său EREV și oferă o autonomie de până la 702 kilometri, conform ciclului chinezesc CLTC (echivalentul, teoretic, al WLTP-ului).
Prețul „Rolls-Royce-ului chinezesc” este pe măsura ambițiilor sale, variind între 708.000 și 1.018.000 de yuani, echivalentul a aproximativ 85.000 - 122.000 de euro.
Desigur, în Europa există modele mult mai scumpe decât acesta, un Rolls, de pildă, costând de circa patru ori mai mult, dar trebuie să știți că acest preț este foarte ridicat pentru standardele chinezești.
Oricum, clienții chinezi cu bani se grăbesc să-și cumpere un Maextro S800 într-o asemenea măsură încât grupul JAC nu mai reușește să țină pasul.
Citește și: UE a sperat că va stopa invazia mașinilor chinezești cu taxe pentru electrice. Chinezii atacă altfel
La doar câteva zile după deschiderea comenzilor, producătorul chinez primise deja 8.000 de cereri, apoi a depășit pragul de 10.000 în 67 de zile, înainte de a înregistra 12.000 de rezervări în 87 de zile.
Iar Maextro a confirmat oficial succesul sedanului său de lux, cu 1.006 exemplare vândute în luna august 2025, o cifră care ar trebui să crească rapid.
Prin urmare, producția limuzinei se așteaptă să atingă 1.500 de unități în cursul lunii septembrie și ar putea ajunge la 3.000 de exemplare produse în fiecare lună până la sfârșitul anului.
Randamentul investiției pentru acest model S800 este estimat între 90 și 130 de milioane de euro.
Spre comparație, Mercedes Clasa S Maybach s-a vândut în 12.449 de exemplare în China în 2024.
Iar anul trecut, Rolls-Royce a vândut 5.712 mașini în întreaga lume, o cifră importantă pentru marca britanică care a înregistrat în 2022 cel mai bun an al său, cu 6.021 de înmatriculări la nivel global.