Porsche, în criză. Pierderi de aproape 1.000.000.000 € în 2025, de la profit de 974 milioane în 2024
Reputatul producător german de mașini premium sport Porsche este în criză. A raportat o pierdere operațională de aproape 1.000.000.000 € în trimestrul 3 din 2025, cazând în gol de la profitul de 974 milioane înregistrat în aceeași perioadă din 2024.
Producătorul german de maşini sport Porsche a raportat o pierdere operaţională de 966 milioane de euro (1,1 miliarde de dolari) pentru trimestrul al treilea din 2025, mult peste estimările analiştilor, semnalând adâncirea crizei care afectează compania pe fondul încetinirii tranziţiei către vehicule electrice şi al scăderii vânzărilor în China, principala sa piaţă, informează Reuters.
Citește și: Porsche renunță la strategia 100% electrică pentru Boxter și Cayman. Motorul de 911 luat în calcul?
Porsche, în criză. Pierderi de aproape 1.000.000.000 € în 2025, de la profit de 974 milioane în 2024
Rezultatul marchează o inversare dramatică faţă de profitul de 974 milioane de euro înregistrat în aceeaşi perioadă a anului trecut.
Pierderile au fost amplificate de costurile generate de reducerea extinderii programului de electrificare, anunţată în septembrie.
Analiştii chestionaţi de Visible Alpha anticipau pierderi de aproximativ 611 milioane de euro, ceea ce face ca rezultatele finale să fie semnificativ mai slabe decât aşteptările.
Directorul financiar Jochen Breckner a declarat că anul 2025 va marca punctul minim al declinului, anticipând o revenire din 2026. El a avertizat însă că este nevoie de ”soluţii de amploare” în cadrul negocierilor de restructurare cu sindicatele.
Citește și: Primul Porsche 911 „Tribute to Transfăgărășan”, cumpărat de un român. Preț, peste 200.000 €
Potrivit lui Breckner, tarifele de import impuse de Statele Unite vor genera în acest an un impact negativ de aproximativ 700 milioane de euro, iar Porsche va propune o dividendă semnificativ mai mică pentru 2025, comparativ cu 2,31 euro/acţiune acordată pentru 2024, relatează Reuters, potrivit News.ro.
Producătorul, listat la bursă în 2022 şi considerat atunci un simbol al ingineriei germane, trece acum prin una dintre cele mai dificile perioade din istoria sa.
Directorul general Oliver Blume, care deţine simultan şi conducerea Volkswagen, va ceda funcţia de CEO al Porsche fostului şef al McLaren, Michael Leiters, la începutul lui 2026, pe fondul criticilor investitorilor privind dubla sa poziţie.
Porsche ia în calcul noi concedieri
Condiţiile de piaţă rămân dificile, iar compania ia în calcul noi concedieri, după anunţul iniţial privind eliminarea a 1.900 de posturi permanente şi 2.000 de locuri de muncă temporare în acest an.
Porsche şi-a menţinut totuşi estimările pentru 2025, vizând o marjă de profit de până la 2%, faţă de 14% în 2024.
Pentru întregul an curent, compania estimează un impact total de 3,1 miliarde de euro asupra câştigurilor, rezultat al restructurării programului EV, renunţării la producţia internă de baterii şi altor costuri de reorganizare.