vineri 17 octombrie
EUR 5.0884 USD 4.3642
Abonează-te
Newsweek România

Piața auto UE a stagnat. România, a 4-a cea mai mare scădere, -9,6%. Bulgaria, +8,5%

Data publicării: 25.09.2025 • 16:45
În primele 8 luni din 2025, piața auto UE a stagnat - Foto: Freepik (Imagine cu rol ilustrativ)
În primele 8 luni din 2025, piața auto UE a stagnat - Foto: Freepik (Imagine cu rol ilustrativ)
Cotele de piață ale tipurilor de sisteme de propulsie în UEFoto: ACEA
Cotele de piață ale tipurilor de sisteme de propulsie în UEFoto: ACEA

În primele 8 luni din 2025, piața auto UE a stagnat, înregistrând o scădere cu 0,1%. În același timp, vânzările de mașini noi din România s-au prăbușit cu 9,6%, consemnând a 4-a cea mai mare scădere procentuală din Uniune, după Estonia, Malta și Belgia.

Până în august 2025, de la începutul anului, înmatriculările de autoturisme noi în UE au scăzut cu 0,1%, față de aceeași perioadă din 2024, în ciuda faptului că în august au marcat o a doua lună consecutivă de creștere pozitivă.

Cota de piață a mașinilor electrice cu baterii s-a menținut la 15,8%, încă mult sub ritmul necesar în această etapă a tranziției.

Iar mașinile hybrid au rămas în continuare cele mai populare în rândul cumpărătorilor europeni.

Citește și: Românii nu se înghesuie la mașini electrice și mai ales la cele chinezești. Niciuna, în TOP 30

Piața auto UE a stagnat. România, a 4-a cea mai mare scădere, -9,6%. Bulgaria, +8,5%

În perioda ianuarie-august 2025, în UE au fost înmatriculate un numar de 7.168.848 autoturisme noi, în scădere cu 0,1% față de primele 8 luni din 2024.

Din acest total de autoturisme înmatriculate în UE, 1.132.603 unități au fost full electrice (+24.8%) și 3.116.852 unități cu propulsie hibridă (+25.2%).

Citește și: Cum s-a schimbat topul celor mai vândute mașini în Europa în 20 ani. De la Astra și Golf, la Dacia

Mașini electrice și electrificate

Până în august 2025, mașinile 100% electrice au ajuns la o cotă de piață de 15,8% la nivelul UE, crescând de la nivelul de 12,6% din august 2024.

Înmatriculările de mașini hibride electrice au continuat să crească, revendicând 34,7% din piață și rămânând astfel alegerea preferată în rândul consumatorilor din UE.

Trei dintre cele mai mari patru piețe auto din UE, reprezentând 62% din înmatriculările de mașini electrice cu baterii, au înregistrat creșteri: Germania (+39,2%), Belgia (+14,4%) și Olanda (+5,1%).

Franța, în schimb, a înregistrat o scădere de 2%, în ciuda unui avans pozitiv de 29,3%, față de anul precedent, în august 2025.

Cifrele din primele 8 luni ale anului arată, de asemenea, că înmatriculările de mașini hybrid noi în UE au crescut la 2.485.069 unități, determinate de evoluțiile de pe cele mai mari patru piețe: Franța (+30,5%), Spania (+29,3%), Germania (+10,1%) și Italia (+9,4%).

Citește și: Europenii nu mai au bani de mașini. Stellantis oprește producția în 6 uzine, mii de oameni în șomaj

Mașinile hybrid au ajuns la o cotă de piață de 34,7% la nivelul UE.

Înmatriculările de mașini plug-in hybrid au continuat să crească, ajungând la 631.783 de unități. Această evoluție a fost determinată de creșteri ale volumului pe piețe-cheie, precum Spania (+99,9%) și Germania (+61,2%), dar și Italia (+62,6%). Drept urmare, mașinile plug-in hybrid au ajuns la 8,8% din înmatriculările de autoturisme din UE, în creștere de la 6,9%.

Variația de la an la an la nivelul lui august 2025 a arătat o creștere de 30,2% pentru mașinile electrice cu baterii și de 14,1% pentru mașinile hibride electrice, în timp ce mașinile hibride electrice plug-in au înregistrat a șasea lună consecutivă de creștere puternică continuă, cu +54,5%, arată datele ACEA.

Mașini pe benzină și diesel

În primele 8 luni din 2025, înmatriculările de autoturisme pe benzină au scăzut cu 19,7% în UE, toate piețele majore înregistrând scăderi.

Franța a înregistrat cea mai abruptă cădere, înmatriculările scăzând cu 33,5%, urmată de Germania (-25,2%), Italia (-17,6%) și Spania (-13,1%).

Cu 2.012.580 de mașini noi înmatriculate până în prezent, cota de piață pentru motoarele pe benzină a scăzut la 28,1%, de la 34,9% în aceeași perioadă a anului trecut.

În mod similar, piața mașinilor diesel a scăzut cu 25,7%, rezultând o cotă de piață de 9,4% la nivelul lui august 2025.

În plus, variația de la an la an a lunii august 2025 a arătat o scădere de 16,3% pentru motoarele pe benzină și de 17,5% pentru motoarele diesel.

Cotele de piață ale tipurilor de sisteme de propulsie în UEFoto: ACEAFoto: Cotele de piață ale tipurilor de sisteme de propulsie ale mașinilor noi înmatriculate în UE în primele 8 luni din 2025.

Piața auto din România, pe locul 13 în UE

Piața auto din Romania se situează pe pozitia 13 în UE, cu un volum de 96.307 autoturisme noi înmatriculate și înregistrând o scădere de 9,6% comparativ cu perioada ianuarie-august 2024.

Dintre acestea, 4.678 unități au fost full electrice (-32%) și 48.268 unități au fost cu hybrid (+22.5%).

Citește și: Piața de mașini noi din România a „bubuit” în august: +52%. Care este explicația?

Scăderea de 9,6% a pieței auto din România în primele 8 luni din 2025 este a 4-a cea mai mare din UE. Cea mai mare prăbușire a înregistrat-o Estonia, -39,8%. 

Pe locul 2 în top-ul scăderilor s-a clasat Malta, cu -22,4%, iar pe 3, Belgia, cu -10%. 

Ca idee, în primele 8 luni din 2025, piața auto din Bulgaria a crescut cu 8,5%, iar cea din Ungaria cu 7%. 

Mai multe articole din secțiunea Auto

Comentarii 0
Trebuie să fii autentificat pentru a comenta!

Newsweek România Abonamente

Print

Print

  • Revista tipărită
  • Acces parțial online
  • Fără reclame
Abonează-te
Print + Digital

Print + Digital

  • Revista tipărită
  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Fără reclame
Abonează-te
Digital

Digital

  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Fără reclame
Abonează-te
Newsweek România
Articole și analize exclusive pe care nu trebuie să le ratezi!
Abonează-te
Newsweek România

Newsweek România Ultima oră

Newsweek România
Ultima oră