marți 21 octombrie
EUR 5.0890 USD 4.3632
Abonează-te
Newsweek România

Europenii nu mai au bani de mașini. Stellantis oprește producția în 6 uzine, mii de oameni în șomaj

Data publicării: 24.09.2025 • 13:50
Proteste ale angajaților la uzina Stellantis din PoissyFoto: Profimedia Images
Proteste ale angajaților la uzina Stellantis din PoissyFoto: Profimedia Images

Cum prețurile automobilelor au explodat și mulți europeni au probleme cu banii, cererea de mașini noi în Europa e din ce în ce mai slabă. Stellantis, de exemplu, oprește producția în 6 uzine din Europa și trimite mii de oameni în șomaj tehnic.

Industria auto europeană e în criză, pe de o parte din cauza costurilor electrificării și, pe de alta, din cauza cererii foarte slabe de mașini noi.

În fața acestor provocări, Grupul Stellantis, care deține un portofoliu de 14 mărci auto iconice, printre care Abarth, Alfa Romeo, Chrysler, Citroën, Dodge, DS Automobiles, FIAT, Jeep, Lancia, Maserati, Opel, Peugeot și Ram, încearcă să-și calibreze producția pentru a supraviețui și închide temporar linii de producție din 6 uzine din Europa.

Citește și: Stellantis reinventează frânele cu tambur, brevetate în 1902. Le pune magneți. Cum funcționează?

Europenii nu mai au bani de mașini. Stellantis oprește producția în 6 uzine, mii de oameni în șomaj

La uzina istorică din Poissy, în apropiere de Paris, unde se produc modelele Opel Mokka și DS 3, Stellantis a anunțat că va opri 3 săptămâni producția, în intervalul 13 - 31 octombrie. 

Stellantis a anunțat „o oprire a producției de 15 zile, între 13 și 31 octombrie, pentru a-și adapta ritmul de producție la o piață dificilă din Europa, prin gestionarea stocurilor cât mai bine posibil înainte de sfârșitul anului”.

Aceasta este o decizie cu posibile consecințe de amploare, care s-ar putea datora în principal succesului mixt al modelului Opel Mokka.

Citește și: Mașinile chinezești, coșmarul industriei auto din Europa. Au inundat piața. 327.712 unități, în 2025

Micul SUV german se confruntă cu o scădere a vânzărilor. Iar această ipoteză îi îngrijorează sindicatele, care se tem de o închidere definitivă a fabricii din Poissy. Într-adevăr, în prezent, grupul nu are în plan să reînnoiască licența modelului Mokka. Producția acestuia din urmă este programată să se încheie în 2028, notează Autoplus.fr.

De asemenea, Stellantis va opri lucrul și la uzinele sale din Eisenach (Germania, produce mai multe modele Opel), Tychy (Polonia, produce Jeep Avenger și Alfa Romeo Junior printre altele), Pomigliano (Italia, produce Alfa Romeo Tonale și Fiat Panda), precum și la cele din Spania, Madrid (produce Citroen C4) și Zaragoza (produce Peugeot 208).

În total, angajații de la 6 fabrici ale grupului vor fi trimiși în șomaj tehnic sau concediu forțat timp de una până la trei săptămâni. Doar la fabrica din Poissy lucrează 2.000 de oameni.

 

Mai multe articole din secțiunea Auto

Comentarii 0
Trebuie să fii autentificat pentru a comenta!

Newsweek România Abonamente

Print

Print

  • Revista tipărită
  • Acces parțial online
  • Fără reclame
Abonează-te
Print + Digital

Print + Digital

  • Revista tipărită
  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Fără reclame
Abonează-te
Digital

Digital

  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Fără reclame
Abonează-te
Newsweek România
Articole și analize exclusive pe care nu trebuie să le ratezi!
Abonează-te
Newsweek România

Newsweek România Ultima oră

Newsweek România
Ultima oră