luni 20 octombrie
EUR 5.0890 USD 4.3632
Abonează-te
Newsweek România

Doi români și-au luat modelul special BMW M dedicat lui „Il dottore” la 46 de ani: 200.000 € bucata

Data publicării: 20.10.2025 • 12:45
BMW M4 CS Edition VR46 - Foto: BMW România
BMW M4 CS Edition VR46 - Foto: BMW România
Tudor Tudurachi - Foto: BMW România
Tudor Tudurachi - Foto: BMW România

Două dintre cele 96 de modele speciale BMW M dedicate fenomenalului pilot Valentino Rossi, „Il dottore”, la împlinirea a 46 de ani, au ajuns în România. BMW M4 CS VR46 costă peste 200.000 €, TVA inclusă, iar în preț intră și o întâlnire cu Valentino Rossi.

De 9 ori campion mondial la motociclism viteză cu numărul „46” pe combinezon, din care 7 titluri la clasa regină, și, probabil, cel mai de succes pilot polivalent din istoria motorsportului, având în vedere rezultatele obținute și la volan, în Campionatul Mondial de Anduranță, după ce s-a pensionat de la ghidon, Valentino Rossi a împlinit 46 de ani pe 16 februarie.

Iar constructorul bavarez, pentru care aleargă acum, i-a dedicat un model M special, în două versiuni limitate la 46 de unități fiecare.

Citește și: Viitorul nu este doar al mașinilor pe baterii. 5 tipuri de propulsie, pentru noul BMW X5

Doi români și-au luat modelul special BMW M dedicat lui „Il dottore” la 46 de ani: 200.000 € bucata

Numărul 46 a ajuns la 46. Iar BMW M a marchat aniversarea de 46 de ani a lui Valentino Rossi, „Il dottore”, cum i se spune pe circuit, cu ediția exclusivă BMW M4 CS Edition VR46.

Produs la uzina BMW Group din Dingolfing, modelul special pentru „Il dottore” este disponibil în două variante de design, Sport şi Style, limitate la 46 de unități fiecare.

Iar două dintre cele două modele speciale BMW M4 CS Edition VR46, un „Sport” și un „Style”, cu un preț de peste peste 200.000 €, TVA inclusă, au ajuns în România. 

Prezentarea celor două modele s-a făcut alături de pilotul Tudor Tudurachi şi maşina lui de concurs, BMW M4 GT4 EVO.

Achiziţionarea unui BMW M4 CS Edition VR46 vine şi cu o experienţă unică, cuprinzând o întâlnire personală exclusivă cu Valentino Rossi la domiciliul său – faimosul VR46 Motor Ranch din Tavullia (Italia) - şi o sesiune BMW M Driving Experience pe circuitul de la Misano (Italia).

Citește și: VIDEO Cel mai spectaculos și mai de fițe espressor de cafea! Costă 10.000 $ și cântărește 140 kg

Primul sezon al primei echipe românești în GT4 European Series. Aleargă cu BMW M4 GT4 EVO

Tudor, la numai 17 ani, a concurat alături de mentorul său Sergiu Nicolae pentru a forma prima echipă românească în GT4 European Series – Willi Motorsport. A fost un sezon de debut cu multe provocări, însă de fiecare dată Tudor şi Sergiu au făcut spectacol pe circuit, plecând din spate şi urcând cu depășiri constante spre vârful clasamentului. 

În a patra etapă a campionatului, la Misano, circuitul de casă şi pentru Valentino Rossi, Tudor şi Sergiu au terminat pentru prima dată în puncte, pe locul 8, după o altă serie lungă de depăşiri într-un pluton de peste 40 de maşini.

Tudor Tudurachi - Foto: BMW România
Tudor Tudurachi şi maşina lui de concurs, BMW M4 GT4 EVO. Foto: BMW România

În ultima etapă, ce a avut loc în week-end-ul care tocmai s-a încheiat. La Barcelona, cei doi au terminat pe locul 8, respectiv locul 4, în cursa de sâmbătă, respectiv duminică, testând un nou model GT4. 

„Mai am câteva curse planificate pentru începutul lui 2026, dar și un alt „campionat” important: clasa a XII-a, BAC-ul și admiterea la facultate. Va fi un an intens, dar nu am de gând să renunț la nimic. Motorsportul face parte din mine, și voi continua să dau tot ce am mai bun. Le mulțumesc tuturor celor care m-au sprijinit — echipei, partenerilor, celor de la BMW APAN și celor care cred în mine”, a declarant Tudor la eveniment.

„Este o performanţă fantastică faptul că avem câte un model din cele două ediţii speciale atât de exclusive livrate în România.

România este una din cele mai performante pieţe din regiune în acest sens. Că APAN Iaşi a găsit cei doi clienţi BMW M4 VR46 şi tot din Iaşi pleacă şi prima echipă Românească într-o competiţie internaţională, tot cu BMW M4, nu este o coincidenţă.

La Iaşi BMW M are o casă specială. Vă mulţumim pentru pasiune”, a declarat George Popârlan, Sales and Marketing Manager BMW România.

Prin ce se diferențiază BMW M4 CS Edition VR46 de M4-ul CS normal

Cele două culori speciale BMW Individual fac BMW M4 CS Edition VR46 diferă de BMW M4 CS. Acestea se îmbină numeroasele suprafeţe expuse din carbon, cum ar fi cocavităţile din capotă.

Alte caracteristici distinctive includ o serie de detalii exterioare şi interioare exclusive. Conceptul general de culoare al celor două versiuni este inspirat de tonurile preferate şi de stilul vizual expresiv al lui Valentino Rossi.

De exemplu, "Sport" are culoarea Marina Bay Blue metalizat, în timp ce ambele părţi ale maşinii afişează un "46" uriaş în Tanzanite Blue metalizat mai închis.

În varianta de design "Style", caroseria vine în Frozen Tanzanite Blue metalizat mat, cu "46" de data aceasta în Frozen Marina Bay Blue metalizat pe ambele părţi.

"Sport" are culoarea Marina Bay Blue metalizat, în timp ce ambele părţi ale maşinii afişează un "46" uriaş în Tanzanite Blue metalizat mai închis. Foto: BMW 

Într-o conexiune cu schema de culori preferată a lui Rossi, conturul grilei BMW M şi una dintre spiţele jantelor M forjate, din aliaj uşor şi cu design V-spoke - care, la fel ca în cazul maşinilor de curse, indică poziţia supapei anvelopei -, sunt vopsite în galben strălucitor, la fel ca etrierele de frână cu logo M şi o bandă de accent de pe ramele uşilor variantei "Sport".

Acoperişul din fibră de carbon - ca şi părţile laterale ale maşinii, vopsite manual - poartă un logo mare VR46 (tot în galben, desigur) şi semnătura lui Rossi. Hayonul are inscripţii VR46.

Accentele galbene continuă în interiorul BMW M4 CS Edition VR46, care este predominant Night Blue. Scaunele-scoică M Carbon vin cu tapiţerie din piele Merino în combinaţia de culori Black/Night Blue. Culoarea Sao Paulo Yellow a zonei umerilor din Alcantara creează un contrast exclusiv.

Tetierele, la fel ca ornamentele pragurilor, au o siglă galbenă VR46 proeminentă.

Scaunele-scoică M Carbon. Foto: BMW

În plus, volanul M Alcantara - cu design cu trei braţe şi cadrul plat în partea inferioară - vine cu cusături de contrast galbene şi un marcaj central galben.

Pe consola centrală din fibră de carbon a tuturor exemplarelor Edition VR46 este o insignă care menţionează "1/46", identificând fiecare maşină Sport sau Style ca fiind una din seria limitată.

În rest, BMW M4 CS Edition VR46 are aceleași specificații cu M4 CS: motor supraalimentat de 3.0 litri pe benzină, cu șase cilindri în linie și 550 CP, cutie de viteze automată M Steptronic cu 8 trepte, tracțiune integrală M xDrive, cu diferențial M activ, accelerație 0-100 km/h în 3,4 secunde, accelerație 0 - 200 km/h în 11,1 secunde (la aplicarea metodei "1-foot rollout", datele sunt 3,1 secunde pentru sprintul 0-100 km/h şi 10,8 secunde pentru 0-200 km/h).

Viteza maximă este limitată electronic la 302 km/h.

 

Mai multe articole din secțiunea Auto

Comentarii 0
Trebuie să fii autentificat pentru a comenta!

Newsweek România Abonamente

Print

Print

  • Revista tipărită
  • Acces parțial online
  • Fără reclame
Abonează-te
Print + Digital

Print + Digital

  • Revista tipărită
  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Fără reclame
Abonează-te
Digital

Digital

  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Fără reclame
Abonează-te
Newsweek România
Articole și analize exclusive pe care nu trebuie să le ratezi!
Abonează-te
Newsweek România

Newsweek România Ultima oră

Newsweek România
Ultima oră