Studiu de piață: Mașinile electrice, bani aruncați. Dai 40.000 €, o vinzi și cu 12.000 € după 3 ani


Un studiu de piață realizat în Marea Britanie arată că, având în vedere evoluția rapidă a tehnologiilor, mașinile electrice sunt deocamdată cam bani aruncați. Rata de depreciere ajunge și la peste 70%, după 3 ani și 60.000 km parcurși.
Pentru foarte mulți, banii contează. Iar asta e o problemă pentru mașinile electrice, cel puțin deocamdată.
Cel mai mare cost de funcționare al unei mașini este amortizarea, cunoscută și ca diferența dintre prețul pe care îl plătești pentru a cumpăra mașina când este nouă și suma pe care o poți recupera atunci când o vinzi următorului proprietar, nu combustibilul, taxe și impozitele sau asigurarea.
Acest preț la mâna a doua este cunoscut și sub numele de valoare reziduală a mașinii și, dacă nu ești atent, poate fi o adevărată problemă în orice tranzacție.
Citește și: Producția de mașini electrice în Europa, îngenuncheată de China. Producătorii anunță risc de haos
Studiu de piață: Mașinile electrice, bani aruncați. Dai 40.000 €, o vinzi și cu 12.000 € după 3 ani
Pentru a-i ajuta pe automobiliști să ia o decizie cât mai bună în ceea ce privește achiziționarea unei mașini și revânzarea ei, jurnaliștii de la Auto Express au analizat cele mai recente date despre deprecierea mașinilor noi și au creat o listă cu automobilele noi vândute în Marea Britanie care se depreciază cel mai rapid după 3 ani și 60.000 de kilometri.
Desigur, dacă priviți lucrurile din altă perspectivă, aceste mașini ar putea fi oportunități pentru cumpărătorul abil de mașini second-hand.
Surprinzător sau nu, „Top 10 mașini care se depreciază cel mai repede după 3 ani și 60.000 km” în UK este dominat de mașinile electrice.
Pe locul 1, se află citadina electrică chinezească GWM Ora 03 sau Ora Funky Cat, cum mai este cunoscută. Nouă, aceasta are un preț de 32.000 de lire sterline (aprox. 37.800 euro) și după 3 ani și 60.000 km poate fi vândută, în medie, cu 8.250 de lire sterline (9.500 euro), conform analizei Auto Express. Adică, propietarul pierde 74,2% din prețul mașinii noi.
Citește și: Oficial: Industria auto din Franța, în criză gravă. 350 000 oameni, afectați. Se propun măsuri-șoc
Locul 2 e ocupat de Nissan Leaf, cu o rată de depreciere de 73,5%. Mașina nouă costă în UK circa 34.000 euro și, după 3 ani și 60.000 km, se vinde, în medie, cu 9.000 euro.
Pe a treia treaptă a podiumului se află Jaguar I-Pace, cu o rată de depreciere de 72%, după 3 ani și 60.000 km. Nou, modelul 400 R-Dynamic S costă, în medie, 80.000 euro în UK și după 3 ani se vinde cu circa 22.500 euro.

Pe locul 4 în top-ul deprecierii se află crossover-ul electric Lexus UX-e, care pierde 71,4% din valoare.
Iar locul 5 e revendicat de SUV-ul electric compact DS3 E-Tense, cu o rată de depreciere de 71,1%, după 3 ani.
Apoi, în „Top 10 mașini care se depreciază cel mai repede după 3 ani și 60.000 km” în UK mai intră modelele electrice DS9 E-Tense, Mazda MX-30 și Fiat 500e.
Altfel, în medie, o mașină nouă pierde 52,3% din prețul de achiziție după 3 ani și aproximativ 60.000 km parcurși, conform Auto Express.
De exemplu, după 3 ani și aproximativ 60.000 km parcurși, în UK, o Dacia Jogger Hybrid pierde doar 34,4% din valoare de achiziție, iar o Toyota Land Cruiser 2.8D, 37,1%.