Șef BMW: „Mașinile termice nu vor dispărea niciodată”.Bavarezii investesc în platforme multi-energie


Jochen Goller, unul dintre membrii board-ului BMW, afirmă că „mașinile termice nu vor dispărea niciodată”, reconfirmând convingerea companiei că electrificarea și motoarele cu combustie internă vor coexista cel puțin în viitorul apropiat.
În încercarea de a naviga prin tranziția mai lentă decât se aștepta către mobilitatea electrică, BMW își simplifică strategia de dezvoltare a produselor prin reducerea gamei sale globale viitoare la doar trei platforme principale.
Având în vedere că multe țări iau în calcul să prelungească obiectivele ambițioase de mediu stabilite de UE pentru 2035, cererea de mașini electrice fiind încă slabă și variind în funcție de regiune, producătorul auto german urmărește o strategie cu două căi, care menține motoarele cu ardere internă (ICE) ferm în funcțiune, investind în același timp masiv în vehicule electrice exclusive.
Citește și: Viitorul automobilului european se clatină: date, estimări și „o greșeală uriașă“
Șef BMW: „Mașinile termice nu vor dispărea niciodată”.Bavarezii investesc în platforme multi-energie
„Mașinile termice nu vor dispărea niciodată”, a declarat, recent, Jochen Goller, membru al consiliului de administrație al BMW AG pentru clienți, mărci și vânzări, subliniind convingerea companiei că electrificarea va coexista cu sistemele de propulsie convenționale în viitorul apropiat.
Declarația lui Goller arată că BMW, în loc să parieze pe o singură tehnologie pentru a defini anii 2030, investește în mai multe tehnologii, dar simplificate într-o structură mai supla și mai scalabilă.
Concret, în centrul strategiei de dezvoltare a produselor BMW se află trei platforme sau arhitecturi distincte de vehicule.
Prima este Neue Klasse, arhitectura noilor modele electrice de la BMW, lansată la începutul acestei luni, odată cu noul înlocuitor al lui iX3. BMW a dezvoltat o platformă electrică cu baterii, de la zero, fără compromisurile impuse de sistemele de combustie. Optimizată pentru echilibrarea greutății, aerodinamică și comenzi software de ultimă generație, Neue Klasse este pariul emblematic al BMW în tranziția către vehiculele electrice.
Foto: Platforma Neue Klasse, dedicată exclusiv noilor modele electrice bavareze
Citește și: Mașinile hybrid, plug-in hybrid și mild-hybrid, în mare vogă după 125 de ani
A doua este o platformă exclusiv cu combustie dedicată modelelor entry-level, având în vedere că în zone vaste ale globului, de la India până în Orientul Mijlociu și în anumite părți ale Europei de Est, modelele cu combustie pentru piața de masă vor rămâne esențiale pentru profitabilitate mult timp după ce cumpărătorii occidentali cu bani vor face din mașinile electrice vehiculele lor preferate.
Iar a treia platformă BMW este una versatilă, multi-energie, care stă la baza SUV-urilor și sedan-urilor bavareze mai mari. Aceste vehicule, datorită dimensiunilor și gabaritului, pot găzdui atât pachete de baterii, cât și motoare cu combustie, ceea ce le face candidații ideali pentru a trece de la cerințele pieței regionale la cerințele pieței globale. Acestea vor oferi flexibilitatea de a vinde, de exemplu, un X5 complet electric în Munchen, un hibrid plug-in în Tokyo, un turbo pe benzină ori motorină tradițional în București și unul pe pile de combustie cu hidrogen în Amsterdam, practic pe aceeași platformă.
Citește și: Viitorul nu este doar al mașinilor pe baterii. 5 tipuri de propulsie, pentru noul BMW X5
Adoptarea mașinilor electrice este un carusel în întreaga lume. Cererea accelerează în unele părți ale lumii și stagnează în altele.
Prin restrângerea gamei sale în trei platforme flexibile, BMW poate reduce costurile, păstrând în același timp agilitatea de a-și ajusta mixul de sisteme de propulsie pe piață în funcție de piață. Este o protecție pragmatică împotriva incertitudinii.