Dacia, pe locul 2 în preferințele persoanelor fizice din Europa. Afacerile Renault Group, +3,7%

Renault Group și-a publicat cifrele pe primele 9 luni din 2025. Dacă afacerile grupului au crescut cu 3,7%, față de același interval din 2024, Dacia a urcat pe locul 2 în preferințele clienților persoane fizice din Europa și a depășit pragul de 500.000 unități vândute global.
În primele nouă luni din 2025, Dacia a vândut 521.387 de vehicule la nivel global, în creștere cu 4,1% față de perioada similară din 2024. Iar în Europa, cu 449.634 de autoturisme (VP) vândute (+5,3%), marca și-a menținut locul 9 pe piața VP.
Citește și: FOTO Cum arată Dacia Bigster pentru piețele din afara Europei. Se numește Renault Boreal
Dacia, pe locul 2 în preferințele persoanelor fizice din Europa. Bigster, al 2-lea cel mai vândut SUV de segment C
Dacia a câștigat o poziție și se situează pe locul al 2-lea în clasamentul european al vânzărilor de autoturisme către clienți persoane fizice, segmentul său principal de piață.
Trimestrul al treilea din 2025 a marcat o accelerare semnificativă pentru Dacia, cu 165.451 de vehicule vândute (+16,2%), o creștere puternică față de primele două trimestre ale anului.
Marca a înregistrat creșteri importante pe majoritatea piețelor europene, cu performanțe remarcabile în Germania (+23,6%), Spania (+19,3%) și Belgia–Luxemburg (+37,5%). Succesul modelului Bigster a contribuit semnificativ la această dinamică.
Începând din luna iunie, Bigster a fost al doilea cel mai vândut SUV de segment C către clienți persoane fizice în Europa, cu 22.353 de înmatriculări în T3 și peste 39.700 de unități vândute de la începutul anului. De la lansare, au fost înregistrate peste 55.000 de comenzi.
Citește și: VIDEO Modelele Dacia, primele mașini din lume cu sistem audio 3D fără boxe? Cum funcționează Ac2ated
Dacia Sandero își confirmă succesul, fiind cel mai vândut vehicul din Europa, pe toate canalele de distribuție, cu 66.233 de unități vândute în T3 și 218.089 de unități de la începutul anului.
Cu modelele Duster și Bigster, Dacia accelerează ritmul electrificării. Vânzările de vehicule hibride reprezintă 20,9% din vânzările din T3 (+9,1 puncte procentuale față de T3 2024). Pe parcursul primelor nouă luni din acest an, vânzările de vehicule hibride Dacia au crescut cu 170,0 %.
Afacerile Renault Group, +3,7%
Cifra de afaceri a Renault Group a atins 39,1 miliarde de euro în primele 9 luni din 2025, în creștere cu +3,7% față de perioada similară a anului 2024 și cu +5,1% la nivele constante ale cursului de schimb .
Cifra de afaceri a perimetrului Automobile a atins 34,3 miliarde de euro, în creștere cu +1,7% față de perioada similară a anului 2024 și cu +3,1% la nivele constante ale cursului de schimb.
Pe ansamblul primelor 9 luni ale anului 2025, Renault Group s-a clasat pe locul al 3-lea în Europa, cu o creștere de 3,8% a vânzărilor, totalizând 1.698.964 de vehicule.
Marca Renault se situează pe locul al 3-lea în Europa. Vânzările de vehicule electrice au înregistrat o creștere puternică de la începutul anului, reprezentând peste 20% din totalul vânzărilor în trimestrul al treilea, cu Renault 5 E-Tech lider în segmentul B-EV.
Renault ocupă locul al 2-lea la nivel european în segmentul hibrid (HEV) și locul al doilea pe piața vehiculelor utilitare (VU). În Franța, Renault este lider de piață. Modelul Clio este al doilea cel mai vândut autoturism din Europa, pe toate canalele de distribuție.
Dacia se clasează pe locul al doilea în Europa în clasamentul vânzărilor de autoturisme către clienții persoane fizice și pe locul 9 la nivel european pe piața totală a vehiculelor de persoane. Iar Sandero este cel mai vândut model din Europa, pe toate canalele de distribuție.
Alpine a înregistrat o creștere de peste două ori a vânzărilor comparativ cu primele nouă luni ale anului 2024.