Șeful Renault trage un semnal de alarmă: „Oamenii nu mai au bani să cumpere mașini noi”
François Provost, noul șef al Renault, trage un semnal de alarmă, în contextul în care UE impune obiective ambițioase de decarbonizare și prețurile vehiculelor cresc vertiginos. El spune că „oamenii nu mai au bani să cumpere mașini noi”.
Vârsta medie a parcului auto european de astăzi a urcat la 12,5 ani, o cifră statistică care îl pune pe gânduri pe François Provost, noul șef al grupului Renault, deoarece contravine obiectivelor de mediu stabilite de Bruxelles.
„Oamenii nu sunt fericiți (...) Oamenii nu mai au bani să cumpere mașini noi”, a declarat el, fără menajamente, într-un interviu acordat Autocar.
Șeful Renault trage un semnal de alarmă: „Oamenii nu mai au bani să cumpere mașini noi”
François Provost atrage atenția asupra creării unui. Pe de o parte, standardele de mediu din ce în ce mai stricte cresc costul de producție al vehiculelor. Pe de altă parte, salariile nu au ținut pasul cu creșterea prețurilor mașinilor.
Rezultatul? Oamenii obișnuiți din Europa conduc mașini care depășesc cu mult durata lor de viață așteptată, uneori cu mai mult de 20 de ani.
„Avem standarde de decarbonizare, dar din această cauză, prețurile sunt foarte mari.
Oamenii nu pot cumpăra mașini pentru că veniturile lor nu pot ține pasul”, atenționează Provost.
Citește și: Camioanele electrice, scumpe pentru transportatori la 200.000 €? UE vrea să-i oblige să cumpere
Consecințele în cascadă ale îmbătrânirii parcului auto
Directorul general al Renault merge și mai departe, subliniind consecințele în cascadă ale îmbătrânirii parcului auto.
El explică că fără nicio reînnoire a flotei nu va exista nicio decarbonizare reală.
De asemenea, siguranța pe drumuri va rămâne o problemă, deoarece vehiculele mai vechi sunt în mod natural mai puțin bine echipate decât modelele mai noi.
Mai mult, presiunea pe industria auto europeană aflată deja în criză va crește, fiind incapabilă să-și vândă producția.
Șeful Renault cere o schimbare radicală de filosofie
Șeful Renault solicită o schimbare radicală de filosofie.
Potrivit acestuia, logica trebuie inversată: „Ce preț trebuie să atingem pentru ca europenii să poată cumpăra din nou mașini noi?”.
Aceasta este o întrebare care merită pusă atunci când ne uităm la cifrele electrificării, a punctat Provost.