miercuri 03 decembrie
EUR 5.0910 USD 4.3656
Abonează-te
Newsweek România

Șeful Renault trage un semnal de alarmă: „Oamenii nu mai au bani să cumpere mașini noi”

Data publicării: 13.11.2025 • 14:20
François Provost - Foto: Profimedia Images
François Provost - Foto: Profimedia Images

François Provost, noul șef al Renault, trage un semnal de alarmă, în contextul în care UE impune obiective ambițioase de decarbonizare și prețurile vehiculelor cresc vertiginos. El spune că „oamenii nu mai au bani să cumpere mașini noi”.

Vârsta medie a parcului auto european de astăzi a urcat la 12,5 ani, o cifră statistică care îl pune pe gânduri pe François Provost, noul șef al grupului Renault, deoarece contravine obiectivelor de mediu stabilite de Bruxelles.

„Oamenii nu sunt fericiți (...) Oamenii nu mai au bani să cumpere mașini noi”, a declarat el, fără menajamente, într-un interviu acordat Autocar.

Citește și: Încarci mașina electrică acasă și dai drumul la cuptor și mașina de spălat în același timp? Plătești „amendă”

Șeful Renault trage un semnal de alarmă: „Oamenii nu mai au bani să cumpere mașini noi”

François Provost atrage atenția asupra creării unui. Pe de o parte, standardele de mediu din ce în ce mai stricte cresc costul de producție al vehiculelor. Pe de altă parte, salariile nu au ținut pasul cu creșterea prețurilor mașinilor.

Rezultatul? Oamenii obișnuiți din Europa conduc mașini care depășesc cu mult durata lor de viață așteptată, uneori cu mai mult de 20 de ani.

„Avem standarde de decarbonizare, dar din această cauză, prețurile sunt foarte mari.

Oamenii nu pot cumpăra mașini pentru că veniturile lor nu pot ține pasul”, atenționează Provost.

Citește și: Camioanele electrice, scumpe pentru transportatori la 200.000 €? UE vrea să-i oblige să cumpere

Consecințele în cascadă ale îmbătrânirii parcului auto

Directorul general al Renault merge și mai departe, subliniind consecințele în cascadă ale îmbătrânirii parcului auto.

El explică că fără nicio reînnoire a flotei nu va exista nicio decarbonizare reală.

De asemenea, siguranța pe drumuri va rămâne o problemă, deoarece vehiculele mai vechi sunt în mod natural mai puțin bine echipate decât modelele mai noi.

Mai mult, presiunea pe industria auto europeană aflată deja în criză va crește, fiind incapabilă să-și vândă producția.

Șeful Renault cere o schimbare radicală de filosofie 

Șeful Renault solicită o schimbare radicală de filosofie.

Potrivit acestuia, logica trebuie inversată: „Ce preț trebuie să atingem pentru ca europenii să poată cumpăra din nou mașini noi?”.

Aceasta este o întrebare care merită pusă atunci când ne uităm la cifrele electrificării, a punctat Provost.

Mai multe articole din secțiunea Auto
Comentarii 0
Trebuie să fii autentificat pentru a comenta!

Newsweek România Abonamente

Print

Print

  • Revista tipărită
  • Acces parțial online
  • Fără reclame
Abonează-te
Print + Digital

Print + Digital

  • Revista tipărită
  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Fără reclame
Abonează-te
Digital

Digital

  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Fără reclame
Abonează-te
Newsweek România
Articole și analize exclusive pe care nu trebuie să le ratezi!
Abonează-te
Newsweek România
Newsweek România Ultima oră
Newsweek România
Ultima oră