marți 25 noiembrie
EUR 5.0890 USD 4.4112
Abonează-te
Newsweek România

Nouă tactică de invadare a Europei a producătorilor auto din China: Fac mașini fără taxe la Magna, în Austria

Data publicării: 25.11.2025 • 14:10
SUV-ul GAC AION V, asamblat la Magna, în Austria - Foto: Magna
SUV-ul GAC AION V, asamblat la Magna, în Austria - Foto: Magna
SUV-ul GAC AION V - Foto: Magna
SUV-ul GAC AION V - Foto: Magna

Dacă unii producători auto din China și-a făcut sau își vor face propriile uzine în Europa pentru a scăpa de taxele vamale, alții au o nouă tactică. De exemplu, GAC și Xpeng încep să facă mașini la Magna, unde s-au fabricat și se fabrică și modele Mercedes, BMW, Toyota, Aston.

Constructorul auto chinez BYD și-a făcut o fabrică de autovehicule gigant în Ungaria, iar Leapmotor, de exemplu, produce în Europa în parteneriat cu Stellantis. 

Pe de altă parte, însă, profitând de criza din industria auto europeană, care a redus producția, producătorii auto chinezi GAC și Xpeng au bătut palma cu producătorul istoric european Magna, din Austria, care, de pildă, a fabricat Mercedes E-Klasse (1996–2002), BMW X3 (2003–2010), BMW Seria 5 (2017–2023) și Jaguar I-Pace (2017–2024) și produce Mercedes G-Klasse (1979–prezent) și Toyota GR Supra (2019–present).

Citește și: VIDEO 23 de mașini, testate la accident de Euro NCAP. Un Mercedes și 2 chinezării, cele mai tari pe structură

Nouă tactică de invadare a Europei a producătorilor auto din China: Fac mașini fără taxe la Magna, în Austria

În septembrie 2025, oficialii Magna au anunțat că Xpeng, producător chinez de vehicule electrice inteligente, a selectat compania pentru a asambla două noi modele pentru piața europeană. Producția în serie a acestor noi vehicule electrice inteligente va începe în trimestrul al treilea al anului 2025, marcând începutul unei colaborări pe termen lung pentru modelele viitoare”.

Iar acum, în noiembrie 2025, la fabrica Magna din Graz a debutat asamblarea SUV-ului electric chinezesc GAC AION V.

„Europa este o piață vitală pentru dezvoltarea globală a GAC. Parteneriatul cu Magna ne permite să oferim clienților europeni vehicule electrice asamblate local, care reflectă valorile GAC în materie de tehnologie inteligentă, durabilitate și măiestrie”, a declarat Wei Haigang, președintele GAC International.

Citește și: Șeful Ford: China are capacitate de producție auto suficientă să ne scoată pe toți din business

SUV-ul GAC AION V - Foto: Magna
SUV-ul GAC AION V a obținut 5* la testele de impact Euro NCAP

Guangzhou Automobile Company (GAC), fondată în Guangzhou în 1997, este un important grup auto de stat chinez, la fel ca Dongfeng, SAIC (MG, Maxus), Changan și FAW, care își comercializează modelele sub diverse mărci, precum AION, Leopard și Trumpchi. 

GAC a câștigat recunoaștere din punct de vedere istoric prin numeroase parteneriate cu grupuri auto străine care doreau să se stabilească în China. Cele mai importante, GAC-Toyota și GAC-Honda.

Prin aceste parteneriate, GAC a dezvoltat expertiză în dezvoltarea, proiectarea și fabricarea de mașini și vehicule comerciale, până în punctul în care a devenit un gigant al industriei.

Fabrica Magna din Graz, cunoscută pentru excelența operațională, este capabilă să producă vehicule cu combustie internă, hibride și electrice pe linii comune.

Cu 125 de ani de experiență în producție, Magna a dezvoltat peste 40 de modele de vehicule și a produs peste 4 milioane de vehicule în întreaga lume.

Mai multe articole din secțiunea Auto
Comentarii 0
Trebuie să fii autentificat pentru a comenta!

Newsweek România Abonamente

Print

Print

  • Revista tipărită
  • Acces parțial online
  • Fără reclame
Abonează-te
Print + Digital

Print + Digital

  • Revista tipărită
  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Fără reclame
Abonează-te
Digital

Digital

  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Fără reclame
Abonează-te
Newsweek România
Articole și analize exclusive pe care nu trebuie să le ratezi!
Abonează-te
Newsweek România
Newsweek România Ultima oră
Newsweek România
Ultima oră