Industria care a adus 33.000.000.000 € în România, în primele 9 luni din 2025, trage frâna de mână
Exporturile României au crescut cu 4,2%, la 72,174 miliarde euro, în primele 9 luni din 2025, comparativ cu perioada similiară din 2024. Dar industria auto, care a adus 33.000.000.000 € în țară în acest interval, dă un semnal îngrijorător. Producția de mașini scade accentuat.
România a exportat bunuri în valoare de 72,174 miliarde euro (+4,2%), în primele 9 luni ale anului, comparativ cu perioada similiară din 2024, iar importurile au crescut în acelaşi ritm procentual, la 96,666 miliarde euro.
Citește și: Șeful Ford: China are capacitate de producție auto suficientă să ne scoată pe toți din business
Iar în perioada 1 ianuarie – 30 septembrie 2025, cea mai mare pondere în structura exporturilor şi importurilor a fost deținută de grupa de produse „Maşini şi echipamente de transport” (46,4% la export şi 36,4% la import), conform datelor publicate de Institutul Naţional de Statistică (INS).
Deci, în urma exporturilor, industria auto a adus în România circa 33.000.000.000 €, în primele 9 luni din 2025.
Industria care a adus 33.000.000.000 € în România, în primele 9 luni din 2025, trage frâna de mână
În contextul crizei generale din industria auto și a încetinirii cererii pe multe piețe europene, producția de mașini în România a început să scadă accentuat în ultimele luni.
Citește și: Piața auto din România, a 5-a cea mai mare scădere din UE. Ce mașini preferă europenii?
Potrivit datelor Asociației Constructorilor de Automobile din România (ACAROM) cu privire la producția de mașini la Dacia Pitești și Ford Craiova, în primele 10 luni din 2025, productia de automobile a scăzut cu 2,75%, față de perioada similara din 2024, de la 466.838 unități, la 453.955 unități.
Din total, Dacia a produs 245.765 de mașini în primele 10 luni din 2025 și Ford Otosan, 208.190 unități.
Citește și: Bate vânt de criză și în curtea Mercedes. Profit mai mic cu 30,8%, în T3 2025. Care sunt problemele?
În octombrie 2025, însă, producția de mașini în România a scăzut cu 6,65%, față de octombrie 2024, la 54.756 unități (31.244 unități la Dacia Pitești și 23.512 unități la Ford Craiova. Iar tendința de scădere ar putea continua, în contextul economic actual.