luni 03 noiembrie
EUR 5.0861 USD 4.4167
Abonează-te
Newsweek România

Volvo renunță la strategia 100% electrică. Șeful Volvo: Nu putem decide când clienții sunt pregătiți

Data publicării: 03.11.2025 • 13:50
Håkan Samuelsson - Foto: Profimedia Images
Håkan Samuelsson - Foto: Profimedia Images

În contextul crizei din industria auto, generată în principal de costurile electrificării, și a adoptării mai greoaie decât s-a previzionat a mașinilor electrice, Volvo renunță la strategia 100% electrică până în 2030 și se apucă de facă modele plug-in hybrid.

Volvo, constructorul suedez de sub aripa chinezilor de la Geely care a promis sus și tare că până în 2023 gama sa va fi 100% electrică, s-a răzgândit și se alătură numeroșilor producători auto, precum BMW, Stellantis și Porsche, care spun de ceva vreme că doar mașinile electrice nu sunt o soluție, nici pentru piață, nici pentru industrie.

Citește și: Porsche renunță la strategia 100% electrică pentru Boxter și Cayman. Motorul de 911 luat în calcul?

Volvo renunță la strategia 100% electrică. Șeful Volvo: Nu putem decide când clienții sunt pregătiți

Citește și: Șef BMW: „Mașinile termice nu vor dispărea niciodată”.Bavarezii investesc în platforme multi-energie

Șeful-ul Volvo, Håkan Samuelsson, a fost unul din omenii din spatele promisiunii de mașini electrice de mare profil din 2021. Acum, însă, el și-a temperat ambiția.

Într-un interviu acordat Automotive News Europe, Håkan Samuelsson a spus că este nevoie de o a doua generație de vehicule hibride plug-in care să poată transporta Volvo „până la sfârșitul anilor 2030”.


„Nu putem dicta când sunt clienții gata să treacă la mașini electrice”, a punctat Samuelsson.

Succesorul său, Jim Rowan, renunțase deja la obiectivul Volvo de funcționare 100% electrică până în 2030, în 2024, și viza în schimb ca 90% din vânzări să fie formate din mașini electrice și hibride plug-in.

Citește și: Poșta din Suedia renunță la flota de 400 de mașini electrice. Se întoarce la diesel! Care e problema

Noua strategie Volvo se învârte, se pare, în jurul viitorului XC70, un plug-in hybrid care poate parcurge până la 200 de kilometri cu motorul electric și până la 1.200 de kilometri cu motorul pe benzină ca dispozitiv de extindere a autonomiei.

Samuelsson speră că modelul noul XC70 va ocupa o poziție unică în Europa.

„Dacă acționăm rapid, XC70 își poate acapara segmentul premium”, a declarat șeful Volvo.

XC70 este planificat să ajungă pe la începutul lui 2026 în Europa, dar lansarea va fi probabil amânată până după 2026. Modelul trebuie adaptat cerințelor europene de siguranță și mediu, precum și să primească sistemul de infotainment de la Google.

Mai multe articole din secțiunea Auto

Comentarii 0
Trebuie să fii autentificat pentru a comenta!

Newsweek România Abonamente

Print

Print

  • Revista tipărită
  • Acces parțial online
  • Fără reclame
Abonează-te
Print + Digital

Print + Digital

  • Revista tipărită
  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Fără reclame
Abonează-te
Digital

Digital

  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Fără reclame
Abonează-te
Newsweek România
Articole și analize exclusive pe care nu trebuie să le ratezi!
Abonează-te
Newsweek România

Newsweek România Ultima oră

Newsweek România
Ultima oră