miercuri 19 noiembrie
EUR 5.0859 USD 4.3906
Abonează-te
Newsweek România

După ce a avertizat că ar putea să mute producția în Maroc, Dacia vrea să dea afară până la 900 de angajați

Data publicării: 19.11.2025 • 11:30
Linie de asamblare în uzina Dacia Pitești - Foto: Dacia
Linie de asamblare în uzina Dacia Pitești - Foto: Dacia

După ce, la începutul lunii noiembrie 2025, Dacia a avertizat că ar putea să mute producția din România în Maroc, din cauza impredictibilității fiscale și a creșterii costurilor, constructorul auto a inițiat un nou program de plecări voluntare ce vizează până la 900 de angajați.

La începutul lunii noiembrie 2025, șefii Dacia au atras atenția că planificarea pe cicluri de produs, de obicei pe 6–8 ani, cere stabilitate normativă și costuri controlabile și că succesiunea de modificări fiscale, presiunile salariale și scumpirea energiei din România au redus marja considerabil de manevră pe care fabrica de la Mioveni o are în competiția internă cu uzinele-soră din rețeaua globală și mai ales cu cele din Maroc.

Grupul Renault are două fabrici în zona Tanger–Kenitra și un hub logistic de top în portul Tanger-Med, Marocul oferind costuri industriale competitive, scheme de sprijin și o infrastructură de export care scurtează timpii de livrare. 

Citește și: Industria care a adus 33.000.000.000 € în România, în primele 9 luni din 2025, trage frâna de mână

După ce a avertizat că ar putea să mute producția în Maroc, Dacia vrea să dea afară până la 900 de angajați

Automobile Dacia traversează o perioadă de presiune internă semnificativă la ora actuală, pe fondul negocierilor pentru creșteri salariale care au început chiar în momentul în care compania are în vedere lansarea unui program substanțial de plecări voluntare.

Citește și: Sute de salariaţi concediaţi de Dacia Renault. Care este cauza şi cum se vor petrece lucrurile

Noul program plecări voluntare de la Dacia ar putea reduce forța de muncă cu până la 900 de angajați, creând o atmosferă tensionată în care sindicatele militează pentru siguranța locurilor de muncă, în timp ce conducerea acordă prioritate reducerii costurilor pentru a menține avantajul competitiv al companiei.

Concret, cu un număr actual de aproximativ 11.000 de angajați, Dacia intenționează să propună un program amplu de concedieri voluntare menit să-și eficientizeze operațiunile, informează Mediafax.

Citește și: Dacia, pe locul 2 în preferințele persoanelor fizice din Europa. Afacerile Renault Group, +3,7%

Stimulente financiare între 24.000 și 200.000 de lei pentru plecarea de la Dacia

Stimulentele financiare oferite angajaților care optează pentru plecare variază între 24.000 și 200.000 de lei. Ele vor fi calculate în funcție de vechimea în muncă, și sunt semnificativ mai generoase decât în programele anterioare.

Cu toate acestea, compania va aproba toate cererile, strategia intenționând să păstreze personalul esențial în departamentele cheie.

Contextul acestor negocieri salariale este complex. Salariul minim net lunar la unitate este de 4.200 de lei, iar salariul mediu net este de 8.000 de lei.

Iar în urma acordului de anul trecut, care a prevăzut o creștere brută de 700 de lei, așteptările pentru runda actuală sunt pline de tensiune.

Se anticipează o discrepanță semnificativă între creșterile salariale solicitate de reprezentanții sindicatelor și cifrele propuse de conducerea companiei.

Sindicatele solicită o mai mare transparență și măsuri de protejare a intereselor forței de muncă. Acest lucru vine în concordanță cu perioada prezentă de incertitudine economică.

Eforturile Dacia de reducere a costurilor sunt determinate de necesitatea de a-și menține poziția în cadrul rețelei mai largi a Grupului Renault.

Costul mediu al forței de muncă din România pe vehicul fabricat este sub 300 de euro, ceea ce o face mai competitivă decât Mexic, Turcia și China, dar mai puțin decât Marocul. Acest lucru plasează compania într-o poziție în care trebuie să echilibreze cu atenție cheltuielile operaționale cu eficiența.

Mai multe articole din secțiunea Auto
Comentarii 0
Trebuie să fii autentificat pentru a comenta!

Newsweek România Abonamente

Print

Print

  • Revista tipărită
  • Acces parțial online
  • Fără reclame
Abonează-te
Print + Digital

Print + Digital

  • Revista tipărită
  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Fără reclame
Abonează-te
Digital

Digital

  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Fără reclame
Abonează-te
Newsweek România
Articole și analize exclusive pe care nu trebuie să le ratezi!
Abonează-te
Newsweek România
Newsweek România Ultima oră
Newsweek România
Ultima oră