Șeful Ford: China are capacitate de producție auto suficientă să ne scoată pe toți din business
Inventatorul mașinii de serie, gigantul Ford, e îngrijorat de forța industriei auto din China. Șeful Ford a declarat că producătorii auto din China „au capacitate de producție auto suficientă să ne scoată pe toți din business”.
CEO-ul Ford, Jim Farley, și-a exprimat deschis aprecierea pentru mașinile electrice chinezești acum circa un an când a luat pe toată lumea prin surprindere declarând că conduce un Xiaomi SU7 și că îl iubește.
Apoi, acum câteva luni, Farley a spus că industria auto chineză este „umilitoare”. Acum, cuvintele sale devin mult mai sumbre.
Iar recent șeful Ford a afirmat ceva destul de sumbru, că producătorii auto din China, cu fabricile actuale, „au capacitate de producție auto suficientă să ne scoată pe toți din business”, relatează motor1.com.
Citește și: Producția de mașini electrice în Europa, îngenuncheată de China. Producătorii anunță risc de haos
Șeful Ford: China are capacitate de producție auto suficientă să ne scoată pe toți din business
Într-un interviu acordat CBS Sunday Morning, directorul general al Ford Jim Farley a comparat industria auto chineză de astăzi cu cea din Japonia anilor 1980, dar „pe steroizi”.
Potrivit lui Farley, „Au suficientă capacitate (de producție, n.red.) în China, având fabrici existente, pentru a deservi întreaga piață nord-americană, să ne scoată pe toți din business. Japonia nu a avut niciodată așa ceva, așa că acesta este un nivel de risc complet diferit pentru industria noastră.”
De asemenea, șeful Ford a recunoscut că mașinile chinezești produse astăzi sunt mașini pe care americanii le-ar cumpăra de bunăvoie, numind SU7-ul pe care îl conduce „de înaltă calitate” cu o „experiență digitală excelentă”.
Citește și: IAA Munchen: Constructorii auto europeni răspund cu mașini electrice mai accesibile chinezilor
Farley a precizat că încă conduce un Xiaomi SU7 deoarece mașinile electrice chinezești sunt „concurența și, pentru a le învinge, trebuie să le cunoști”.
Experiența cu SU7 l-a determinat pe Farley să facă schimbări în cadrul Ford, determinând compania să să se concentreze pe vehicule electrice mai mici și mai ieftine.
La începutul acestui an, Ford a anunțat că va introduce un nou sistem de fabricație, astfel încât să poată construi o camionetă electrică de 30.000 de dolari înainte de a-și extinde portofoliul.
Este un pariu mare pentru producătorul auto, dar unul pe care Ford îl face ca răspuns direct la industria auto chineză, în ciuda faptului că SUA supune mașinile electrice importate din China unui tarif de 100%.