luni 03 noiembrie
EUR 5.0861 USD 4.4167
Abonează-te
Newsweek România

Șeful Ford: China are capacitate de producție auto suficientă să ne scoată pe toți din business

Data publicării: 03.11.2025 • 11:10
Jim Farley - Foto: Profimedia Images
Jim Farley - Foto: Profimedia Images

Inventatorul mașinii de serie, gigantul Ford, e îngrijorat de forța industriei auto din China. Șeful Ford a declarat că producătorii auto din China „au capacitate de producție auto suficientă să ne scoată pe toți din business”.

CEO-ul Ford, Jim Farley, și-a exprimat deschis aprecierea pentru mașinile electrice chinezești acum circa un an când a luat pe toată lumea prin surprindere declarând că conduce un Xiaomi SU7 și că îl iubește.

Apoi, acum câteva luni, Farley a spus că industria auto chineză este „umilitoare”. Acum, cuvintele sale devin mult mai sumbre.

Iar recent șeful Ford a afirmat ceva destul de sumbru, că producătorii auto din China, cu fabricile actuale, „au capacitate de producție auto suficientă să ne scoată pe toți din business”, relatează motor1.com.

Citește și: Producția de mașini electrice în Europa, îngenuncheată de China. Producătorii anunță risc de haos

Șeful Ford: China are capacitate de producție auto suficientă să ne scoată pe toți din business

Într-un interviu acordat CBS Sunday Morning, directorul general al Ford Jim Farley a comparat industria auto chineză de astăzi cu cea din Japonia anilor 1980, dar „pe steroizi”.

Potrivit lui Farley, „Au suficientă capacitate (de producție, n.red.) în China, având fabrici existente, pentru a deservi întreaga piață nord-americană, să ne scoată pe toți din business. Japonia nu a avut niciodată așa ceva, așa că acesta este un nivel de risc complet diferit pentru industria noastră.”

De asemenea, șeful Ford a recunoscut că mașinile chinezești produse astăzi sunt mașini pe care americanii le-ar cumpăra de bunăvoie, numind SU7-ul pe care îl conduce „de înaltă calitate” cu o „experiență digitală excelentă”.

Citește și: IAA Munchen: Constructorii auto europeni răspund cu mașini electrice mai accesibile chinezilor

Farley a precizat că încă conduce un Xiaomi SU7 deoarece mașinile electrice chinezești sunt „concurența și, pentru a le învinge, trebuie să le cunoști”.

Experiența cu SU7 l-a determinat pe Farley să facă schimbări în cadrul Ford, determinând compania să să se concentreze pe vehicule electrice mai mici și mai ieftine.

La începutul acestui an, Ford a anunțat că va introduce un nou sistem de fabricație, astfel încât să poată construi o camionetă electrică de 30.000 de dolari înainte de a-și extinde portofoliul.

Este un pariu mare pentru producătorul auto, dar unul pe care Ford îl face ca răspuns direct la industria auto chineză, în ciuda faptului că SUA supune mașinile electrice importate din China unui tarif de 100%.

Mai multe articole din secțiunea Auto

Comentarii 0
Trebuie să fii autentificat pentru a comenta!

Newsweek România Abonamente

Print

Print

  • Revista tipărită
  • Acces parțial online
  • Fără reclame
Abonează-te
Print + Digital

Print + Digital

  • Revista tipărită
  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Fără reclame
Abonează-te
Digital

Digital

  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Fără reclame
Abonează-te
Newsweek România
Articole și analize exclusive pe care nu trebuie să le ratezi!
Abonează-te
Newsweek România

Newsweek România Ultima oră

Newsweek România
Ultima oră