EXCLUSIV 220 de milioane euro, despăgubiri din cauza incompetenței CNAIR

DE Petru Zoltan | Actualizat: 19.07.2021 - 23:28
FESTIVISM  De multe ori, o tăiere de panglică la lucrări de infrastructură neterminate a dus la plata unor despăgubiri de milioane de euro - Foto: INQUAM PHOTOS/ Virgil Simionescu
FESTIVISM De multe ori, o tăiere de panglică la lucrări de infrastructură neterminate a dus la plata unor despăgubiri de milioane de euro - Foto: INQUAM PHOTOS/ Virgil Simionescu

Statul român a plătit despăgubiri de 220 de milioane de euro constructorilor de drumuri din cauza incompetenței și corupției care au ros din temelie Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere. Alte 400 de milioane de euro e foarte posibil să fie plătite curând.

SHARE

Statul român a plătit despăgubiri de 220 de milioane de euro constructorilor de drumuri din cauza incompetenței și corupției care au ros din temelie Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere. Alte 400 de milioane de euro e foarte posibil să fie plătite pentru procesele aflate în curs. 

Newsweek România a obținut în exclusivitate mai multe documente care arată că o parte din despăgubiri au fost plătite pentru că premierii Emil Boc și Victor Ponta au inaugurat mai multe autostrăzi și drumuri în campaniile electorale înainte de finalizarea lucrărilor.

De exemplu, premierul Emil Boc și ministrul Anca Boagiu au inaugurat înainte de finalizarea lucrărilor o porțiune din Autostrada Medgidia – Constanța, ceea ce a generat constructorului o pagubă de peste 750.000 euro. 

Compania italiană Salini a primit despăgubiri de peste 67,2 milioane euro pentru că a fost forțată de șefii CNAIR să deschidă parțial traficul pe o porțiune din Autostrada Orăștie – Sibiu pentru Victor Ponta, candidatul PSD la șefia statului. 

Dar cele mai importante sume de bani au fost plătite ca despăgubiri pentru că șefii CNAIR pun căruța înaintea boilor.

Directorii CNAIR, numiți politic și cu susținerea marilor constructori, tergiversează nejustificat emiterea ordinelor de începere a lucrărilor, întârzie exproprierea terenurilor și negociază clauze și actele adiționale în defavoarea statului român.

Toate aceste decizii sunt luate în avantajul marilor constructori care câștigă sume colosale, inclusiv penalități de ordinul milioanelor, pentru fiecare zi de întârziere a lucrărilor. 

Lucian Bode, fost ministru al Transporturilor și actual ministru al Afacerilor Interne, a explicat chiar că șefii CNAIR au refuzat să se apere într-o speță de la Curtea Internațională de Arbitraj de la Paris, deși compania de stat câștigase procesul în primă instanță.

Paguba, în acest caz: 50 de milioane euro. Paguba pe termen lung, însă, este incalculabilă. 

____________________

Citește dosarul integral CNAIR, daună totală pentru buget 

 

Astaldi, despăgubită cu 265 milioane de lei

Doi ani de întârziere au costat 206 milioane de lei

Șocantul caz al daunelor de peste 90 milioane €

Lucrări nefinalizate în România, conturi grase în Cipru

Exproprierile întârziate au îmbogățit și Aktor

Acuzații grave făcute de Bode: CNAIR nu s-a apărat

Trei licitații și toate trei distruse de stat

Lucrări ilegale, albite prin OUG de Cioloș

Încă 400 de milioane de euro se cer de la CNAIR

Google News Urmărește-ne pe Google News
Comentarii 0
Trebuie să fii autentificat pentru a comenta!

Alege abonamentul care ți se potrivește

Print

  • Revista tipărită
  • Acces parțial online
  • Newsletter
  •  
Abonează-te

Digital + Print

  • Revista tipărită
  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
Abonează-te

Digital

  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
  •  
Abonează-te
Articole și analize exclusive pe care nu trebuie să le ratezi!
Abonează-te